25 / 11 / 2024

Atölye'ye Dünya Mimarlık Topluluğu'ndan çifte ödül!

Atölye'ye Dünya Mimarlık Topluluğu'ndan çifte ödül!

Atölye’nin Özel Sezin Okulu’nun anaokulu ve ilkokul bölümleri için hayata geçirdiği mekânsal tasarım ve kültürel değişim projesi, çifte ödül aldı.




Atölye’nin Özel Sezin Okulu’nun anaokulu ve ilkokul bölümleri için hayata geçirdiği mekânsal tasarım ve kültürel değişim projesi, dünyanın her yerinden mimar, mimarlık öğrencisi ve akademisyenleri bir araya getiren Dünya Mimarlık Topluluğu (World Architecture Community – WAC) tarafından “En İyi İç Mekan Mimari Tasarım” ödülünü aldı. Proje hem jüri değerlendirmesi hem de topluluk üyelerinin oylarıyla belirlenen iki ayrı kategoride de ödül aldı.

Projenin ilk aşamasında Atölye’nin mimar, grafik tasarımcı, mühendis ve kullanıcı deneyimi tasarımcılarından meydana gelen disiplinlerötesi ekibi okuldaki mevcut durumu ve öğrencilerin ihtiyaçlarını belirlerken, eğitimdeki yerel ve küresel eğilimleri analiz etti. Elde edilen verilerden hareketle AtölyeÖzel Sezin Okulu'nun ilkokul ve anaokulu alanlarını öğrenmeyi ve iş birliğini teşvik eden esnek pedagojik alanlara dönüştürmeyi hedefledi.

Atölye ye Dünya Mimarlık Topluluğu ndan çifte ödül!

Okul Yönetimi ile iş birliği içinde, “bilgi merkezli” yapıyı “öğrenci merkezli” bir yapıya dönüştürmek için Atölye, öğretmenler, veliler, okul yönetimi, anaokulu ve ilkokul öğrencileri ile birlikte düzenlediği ortak tasarım toplantılarında mekanın kullanım ihtiyaçlarına yönelik görselleştirme ve modelleme çalışmaları gerçekleştirdi. Bu çalışmalarda ortaya konan ve öğrencilerin yaratıcı ve sınırsız hayallerini yansıtan çizimler, onların ihtiyaç ve isteklerinin daha net anlaşılmasına da yardımcı oldu. Böylece kullanıcıların kişiselleştirmesine imkân veren ve gerektiğinde birden fazla fonksiyona yanıt verebilen bir mekân oluşturmak hedeflendi.

Projeyle ilgili bilgi veren Atölye Kurucu Ortağı Engin Ayaz, öğrencilerin beraber üretmesi, öğrenmesi ve çalışması için hayata geçirdikleri mekânsal programla okulun 21. yüzyıl yetkinlikleri çerçevesinde bir laboratuvara dönüşmesini sağladıklarını söyledi. Ayaz sözlerine şu şekilde devam etti:

“Atölyeolarak tüm süreçte tasarım yaklaşımını kullanıcı odaklı hale getirmek için mimari prosedürlerin ötesine geçtik. Bir araya gelme, üretme, öğrenme ve çalışma imkânı sağlayan hibrit bir mekânsal program olan bu projenin, alanındaki en geniş ağlardan biri olan Dünya Mimarlık Topluluğu’nun hem jüri değerlendirmesi hem de üyelerin oylarıyla belirlenen iki ayrı kategoride de ödüllendirilmesi bizleri çok mutlu etti.”


Geri Dön