Genel

Avcılar Köprülü Kavşak ve Tüneli'nde 37 milyon TL çöpe!

Dönemin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna'nın 2003'te temelini attığı Avcılar Köprülü Kavşak ve Tünel Projesi, 26 Eylül 2005'te törenle açıldı. Şimdi ise metrobüslerin dönüşlerini engelliyor diye 6 yıl sonra içi doldurulup duvar örüle

Avcılar, İGS durağı bölgesinde giriş rampası yapılan ve Avcılar Anadolu Teknik Lisesi ve Endüstri Meslek Lisesi önünde çıkış rampası bulunan tünel, çift şeritli olarak E-5 Karayolu'na paralel istikamette işliyordu. Artan nüfusla birlikte başgösteren trafik yoğunluğuna çare olarak inşa edilen tünelin, 6 yıl sonra kapatılması tartışmaları da beraberinde getirdi. Uzmanlar, yüksek teknik donanıma sahip tünelin, mevcut haliyle hem metrobüsü hem de kara araçlarının yükünü çekebilecek kapasitede inşa edilmediğini söylüyor.

'GELECEK GÖRÜLEMEMİŞ'


Çalışmaları halen süren Avcılar-Beylikdüzü D-100 Karayolu Düzenleme ve Metrobüs Hattı Projesi ise şubatta açılacak. Metrobüs projesinde görevli uzmanlara göre, tünelin kapatılmasından başka seçenek yoktu. Bölgede ciddi revizyonlar yapıldığını belirten uzmanlar, "Tünel bu çalışma içerisinde sisteme uygun değil. Metrobüslerin büyüklüğü ve geniş manevra alanları için 10 metrelik her iki taraftan genişliğe ihtiyaç vardı" diyor. Proje hazırlanırken en az 50 yıl sonrasının görülmesi gerektiğini belirten Avcılar Belediye Başkanı Mustafa Değirmenci, "Maalesef bu proje hazırlanırken geleceğe dönük planlama yapılmamış. Bu kadar para çöpe gitti" dedi. Değirmenci'ye göre, "Metrobüs çalışması aspirin tedavisi." Ve İstanbul trafiğine kesin çözüm metrodan geçiyor.

'KAYNAK İSRAFI'

Şehir Plancılar Odası İstanbul Şube Başkanı Tayfun Kahraman da şunları söyledi: "Bu tür günü kurtaran projelendirmeler kamu kaynaklarının israfı. Ulaşım yatırımları master plan alt ve üst ölçekleri koordineli bir şekilde hayata geçmeli. Projenin 6 yıl sonra iptal edilmesinin maliyeti büyük. Kamunun parası böyle plansız bir şekilde çarçur edilmemeli..."
Sabah