AVM

AVM Ciro Endeksi Kasım'da yüzde 10,5 arttı!

AVM Endeksi’nin Kasım ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi Kasım 2015 döneminde 2014 Kasım ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 10,5 artarak 189 puana ulaştı.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Kasım ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi Kasım 2015 döneminde 2014 Kasım ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 10,5 artarak 189 puana ulaştı.


AVM’lerdeki kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Kasım 2015’te bir önceki yılın aynı ayına göre 18 puan arttı ve verimlilik m2 başına 720 TL’ye ulaştı.. Verimlilik, İstanbul’da 806 TL, Anadolu’da 663 TL olarak gerçekleşti.


Kasım ayında en yüksek ciro artışı teknoloji kategorisinde gerçekleşti…

Geçtiğimiz yılın Kasım ayı ile karşılaştırıldığında 2015 Kasım döneminde kategoriler bazında ciro endeksi yüzde 11’lik bir artış gösterdi. En yüksek ciro artışı ise teknoloji kategorisinde yüzde 19’luk artışla yaşandı. Geçtiğimiz yılın Kasım ayı ile karşılaştırıldığında Kasım 2015’te AVM’lerdeki diğer* alan ciroları yüzde 17, hipermarket ciroları yüzde 16, yiyecek ciroları yüzde 12, giyim ciroları yüzde 9 ve ayakkabı-çanta kategori ciroları yüzde 1 artış kaydetti.


Ziyaret Sayısı Endeksi

Kasım 2015 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde %8,7’lik bir artış yaşandığı gözlendi.


AVM Endeksi Kasım 2015 sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü “AVM endeksi Kasım 2015 döneminde bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 10,5 oranında arttı. 2015 yılı geneline baktığımızda AVM Endeksinin her ayı artışla kapattığını görüyoruz. Aralık ayının sektör açısından en olumlu verilerin geldiği bir dönem olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda 2015 yılı AVM ve perakende sektörü için tahminlerimizin ötesinde büyümenin yaşandığı bir yıl oldu. 2016 yılı son derece kritik bir yıl. Bölgesel gelişmeler ve siyasi gündem yoğun olsa da ekonomi yönetiminin gerekli reformları hayata geçireceğini ve hem sektörümüzün hem de Türkiye ekonomisinin 2016 yılını pozitif geçireceğini tahmin ve ümit ediyoruz” dedi.


Haber Akşam'da şu şekilde yer aldı;


Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin 2015 yılı Kasım ayı sonuçları açıklandı. Açıklanan verilere göre; ciro endeksi Kasım 2015 döneminde 2014 Kasım ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 10,5 artarak 189 puana ulaştı. AVM’lerdeki kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar Kasım 2015’te bir önceki yılın aynı ayına göre 18 puan arttı ve verimlilik metrekare başına 720 TL’ye ulaştı.. Verimlilik, İstanbul’da 806 TL, Anadolu’da 663 TL olarak gerçekleşti.


Geçtiğimiz yılın Kasım ayı ile karşılaştırıldığında 2015 Kasım döneminde kategoriler bazında ciro endeksi yüzde 11’lik bir artış gösterdi. En yüksek ciro artışı ise teknoloji kategorisinde yüzde 19’luk artışla yaşandı. Geçtiğimiz yılın Kasım ayı ile karşılaştırıldığında Kasım 2015’te AVM’lerdeki diğer alan ciroları yüzde 17, hipermarket ciroları yüzde 16, yiyecek ciroları yüzde 12, giyim ciroları yüzde 9 ve ayakkabı-çanta kategori ciroları yüzde 1 artış kaydetti. Kasım 2015 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde yüzde 8,7’lik bir artış yaşandığı gözlendi.


"2016 ÇOK KRİTİK"

AVM Endeksi Kasım 2015 sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü, “AVM endeksi Kasım 2015 döneminde bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 10,5 oranında arttı. 2015 yılı geneline baktığımızda AVM Endeksinin her ayı artışla kapattığını görüyoruz. Aralık ayının sektör açısından en olumlu verilerin geldiği bir dönem olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda 2015 yılı AVM ve perakende sektörü için tahminlerimizin ötesinde büyümenin yaşandığı bir yıl oldu. 2016 yılı son derece kritik bir yıl. Bölgesel gelişmeler ve siyasi gündem yoğun olsa da ekonomi yönetiminin gerekli reformları hayata geçireceğini ve hem sektörümüzün hem de Türkiye ekonomisinin 2016 yılını pozitif geçireceğini tahmin ve ümit ediyoruz” dedi.


Akşam 


Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


AVM ciro endeksi Kasım 2015’te yüzde 10.5 artarak 189 puana ulaştı. En yüksek ciro artışı yüzde 19 ile teknoloji kategorisinde yaşandı.


Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Kasım ayı sonuçları açıklandı. Buna göre, ciro endeksi Kasım 2015 döneminde bir  önceki yılın aynı ayına göre yüzde 10.5 artarak 189 puana ulaştı. 

 

AVM’lerdeki metrekare başına ciro Kasım 2015’te 18 puan arttı ve verimlilik 720 TL’ye yükseldi. Verimlilik, İstanbul’da 806 TL, Anadolu’da 663 TL olarak gerçekleşti. Geçtiğimiz yılın Kasım ayı ile karşılaştırıldığında 2015 Kasım döneminde kategoriler bazında ciro endeksi yüzde 11’lik bir artış gösterdi. 

 

En yüksek ciro artışı teknoloji kategorisinde yüzde 19’luk artışla yaşandı.  Hipermarket ciroları yüzde 16, yiyecek ciroları yüzde 12, giyim ciroları yüzde 9 ve ayakkabı-çanta kategori ciroları yüzde 1 arttı. Ziyaret sayısı endeksinde ise yüzde yüzde 8.7’lik bir artış yaşandığı gözlendi. AYD Başkanı Hulusi Belgü, “Aralık ayı en olumlu verilerin geldiği bir dönem olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda 2015 AVM ve perakende sektörü için tahminlerimizin ötesinde büyümenin yaşandığı bir yıl oldu. 2016 ise son derece kriti. Ekonomi yönetiminin reformları hayata geçireceğini ve 2016 yılını pozitif geçireceğimizi tahmin ve ediyoruz” diye konuştu. 

 

Multi Turkey’nin yönetiminden çıktı

 

Multi Turkey, Yönetim Kurulu üyesi Hulusi Belgü’nün 1 Ocak 2016 tarihi itibarıyla bu görevinden ayrıldığını duyurdu. Multi bünyesine 2010 yılında katılan Belgü, şirketin tüm projelerinin yönetiminde görev yaparken 2014 yılından bu yana Yönetim Kurulu Üyesi olarak çalışmalarını sürdürmekteydi. Belgü, önümüzdeki dönemde Multi Turkey’in projelerinde danışman kimliğiyle yer almaya devam edecek.


Vatan



Haber Ekonomist Dergisi'nde şu şekilde yer aldı;


Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin kasım ayı sonuçları açıklandı. Yayınlanan verilere göre, ciro endeksi Kasım 2015 döneminde Kasım 2014 dönemine göre yüzde 10,5 artışla 189 puana ulaştı. 


Ekonomist