AVM

AVM Ciro Endeksi Temmuz'da yüzde 2,6 oranında düştü!

AVM Endeksi’nin Temmuz ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2016 Temmuz döneminde 2015 Temmuz ayına göre yüzde 2,6 oranında bir düşüş göstererek 189 puan olarak gerçekleşti.


Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Temmuz ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2016 Temmuz döneminde 2015 Temmuz ayına göre yüzde 2,6 oranında bir düşüş göstererek 189 puan olarak gerçekleşti.


AVM’lerdeki kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Temmuz 2016’da bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 2,6 oranında düştü. Verimlilik, İstanbul’da 741 TL, Anadolu’da 708 TL olarak gerçekleşmiştir. Türkiye ortalamasında 721 TL’ye ulaşmıştır.


Temmuz ayında en yüksek ciro artışı hipermarket kategorisinde gerçekleşti…

Geçtiğimiz yılın Temmuz ayı ile karşılaştırıldığına 2016 Temmuz döneminde kategoriler bazında da endeks yüzde 3’lük bir düşüş gösterdi. Geçtiğimiz yılın Temmuz ayı ile karşılaştırıldığında endeks hipermarket kategorisinde yüzde 38, yiyecek kategorisinde yüzde 10, ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 8’lik artış kaydederken aynı dönemde AVM’lerdeki diğer* alanların ciroları yüzde 1, giyim kategorisi ciroları yüzde 5 ve teknoloji hipermarket ciroları da yüzde 12 oranında düşüş gösterdi.


Ziyaret Sayısı Endeksi

Temmuz 2016 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 2,9’luk azalma yaşanmıştır.


AVM Endeksi Temmuz 2016 sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü “ AVM endeksi Temmuz 2016 döneminde bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 2,6 oranında düşüş gösterdi, bu esasında enflasyonu da dikkate aldığımızda ciddi bir durgunluğun göstergesi olmakla beraber Bayram alışverişinin Haziran ayına sarkması önemli etkenlerden biridir. Yine aynı dönemde kategoriler bazında yüzde 3’lük ziyaret sayısı verilerinde de yüzde 2,9’luk bir azalma yaşandı. 15 Temmuz gecesi ülke olarak çok büyük bir badire atlattık. Yaşanan başarısız darbe girişimi sadece demokrasimizi değil aynı zamanda günlük yaşamımızı, birlik ve beraberliğimizi de hedef alan bir olaydı. Nitekim darbe girişiminin hemen sonrasındaki dönemde AVM cirolarında yüzde 15; ziyaret sayılarında ise yüzde 65’e yakın hızlı düşüşler gözlenmiştir. Ancak bu düşüşler süreklilik arz etmemiş hafta başından itibaren toparlanmalar başlamış ve Temmuz ayı geneli yüzde 2,6’lık düşüşle kapanmıştır. Bu dönemde kategoriler bazındaki cirolara baktığımızda en yüksek artışın hipermarket kategorisinde yaşanması AVM ziyaretçilerimizin ağırlıklı olarak zorunlu ihtiyaçlarına yöneldiklerini göstermektedir. Endeks 2016 yılının başından itibaren Temmuz ayında ilk kez düşüş kaydetmiştir. Ancak daha önceki dönemde yaşanan terör saldırıları sonrasında da görüldüğü gibi halkımız teröre ya da tahriklere teslim olmamış; günlük yaşamını gerektiği normlarda yaşayabilmenin tüm bu olaylar karşısında verilecek en güçlü yanıt olduğunu bir kez daha göstermiştir." dedi.


AVM Ciro Endeksi Haziran'da yüzde 13,5 arttı!



Haber AA'da şu şekilde yer aldı


AVM Ciro Endeksi temmuzda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,6 düşerek 189 puan seviyesinde gerçekleşti.


Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından hazırlanan AVM Endeksi'nin Temmuz 2016 sonuçları açıklandı. Endeks, bu yılın temmuz ayında 2015'in aynı ayına kıyasla yüzde 2,6 gerileyerek 189 puana düştü.


AVM’lerdeki kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar da temmuzda bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 2,6 azaldı. Türkiye ortalaması 721 TL'ye ulaşan verimlilik ise İstanbul'da 741 TL, Anadolu'da 708 TL oldu.


Endeks, kategoriler bazında temmuzda 2015'in aynı ayına kıyasla yüzde 3 düşüş gösterdi. Bu dönemde endeks, hipermarket kategorisinde yüzde 38, yiyecek kategorisinde yüzde 10, ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 8'lik artış kaydederken, AVM'lerdeki diğer alanların ciroları yüzde 1, giyim kategorisi ciroları yüzde 5, teknoloji hipermarket ciroları da yüzde 12 gerildi.


 Ziyaret sayısı endeksinde ise aynı dönemde yüzde 2,9'luk azalma oldu.


- "Endeksteki düşüşte, bayram alışverişinin hazirana sarkması etkili oldu"

AYD Başkanı Hulusi Belgü, konuya ilişkin değerlendirmesinde, AVM Endeksi'nde temmuz ayında görülen düşüş, enflasyon da dikkate alındığında ciddi bir durgunluğun göstergesi olmakla beraber, bayram alışverişinin haziran ayına sarkmasının buradaki önemli etkenlerden biri olduğunu ifade etti.


Belgü, 15 Temmuz gecesi ülke olarak çok büyük bir badire atlatıldığını belirterek, şunları kaydetti:


"Yaşanan başarısız darbe girişimi sadece demokrasimizi değil aynı zamanda günlük yaşamımızı, birlik ve beraberliğimizi de hedef alan bir olaydı. Nitekim darbe girişiminin hemen sonrasındaki dönemde AVM cirolarında yüzde 15, ziyaret sayılarında ise yüzde 65'e yakın hızlı düşüşler gözlendi. Ancak bu düşüşler süreklilik arz etmemiş, hafta başından itibaren toparlanmalar başlamış ve temmuz ayı geneli yüzde 2,6'lık düşüşle kapanmıştır."


Hulusi Belgü, bu dönemde kategoriler bazındaki cirolara bakıldığında en yüksek artışın hipermarket kategorisinde yaşanmasının AVM ziyaretçilerimizin ağırlıklı olarak zorunlu ihtiyaçlarına yöneldiklerini gösterdiğini aktardı.


Endeksin 2016 yılının başından itibaren temmuz ayında ilk kez düşüş kaydettiğine dikkati çeken Belgü, "Ancak daha önceki dönemde yaşanan terör saldırıları sonrasında da görüldüğü gibi halkımız teröre ya da tahriklere teslim olmamış, günlük yaşamını gerektiği normlarda yaşayabilmenin tüm bu olaylar karşısında verilecek en güçlü yanıt olduğunu bir kez daha göstermiştir." ifadelerini kullandı.


AA


Haber Dünya Gazetesi'nde şöyle yer aldı;


Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından hazırlanan AVM Endeksi'nin Temmuz 2016 sonuçları açıklandı. Endeks, bu yılın temmuz ayında 2015'in aynı ayına kıyasla yüzde 2,6 gerileyerek 189 puana düştü.


AVM’lerdeki kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar da temmuzda bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 2,6 azaldı. Türkiye ortalaması 721 TL'ye ulaşan verimlilik ise İstanbul'da 741 TL, Anadolu'da 708 TL oldu.


Endeks, kategoriler bazında temmuzda 2015'in aynı ayına kıyasla yüzde 3 düşüş gösterdi. Bu dönemde endeks, hipermarket kategorisinde yüzde 38, yiyecek kategorisinde yüzde 10, ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 8'lik artış kaydederken, AVM'lerdeki diğer alanların ciroları yüzde 1, giyim kategorisi ciroları yüzde 5, teknoloji hipermarket ciroları da yüzde 12 geriledi.


Dünya