AVM

AVM ciroları 1 yılda yüzde 23 eridi!

Alışveriş merkezlerinin ciroları Şubat'ta geçen senenin aynı ayına göre yüzde 22,6 azaldı. Ziyaretçi sayılarına da işaret eden ziyaret endeksi yıllık bazda yüzde 62 gerilemesine rağmen aylık bazda yaşanan yüzde 9,4'lük artış toparlanmaya işaret etti.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa olarak oluşturulan AVM Perakende Ciro Endeksi'nin şubat ayı sonuçları göre, AVM ciroları geçen yılın aynı ayına göre yüzde 22,6 oranında azaldı. Endeks ise 236 puana düştü. 

Dünya'da yer alan habere göre, Şubat ayı döneminde metrekare verimlilik endeksi, Ocak 2021 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde de 236 puana ulaştı. Alışveriş merkezlerinde kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Şubat ayında İstanbul'da 1.088 TL, Anadolu'da 776 lira oldu. Türkiye geneli metrekare verimliliği de Ocak ayında 901 lira oldu.

Yiyecek içecek kategorisinde metrekare verimlilik yüzde 59 azaldı

Geçtiğimiz senenin şubat ayı ile karşılaştırıldığında alışveriş merkezlerindeki teknoloji kategorisi metrekare verimliliği yüzde 6,6 oranında arttı. Hipermarket kategorisi yüzde 2,4, diğer kategoriler yüzde 17,5, giyim kategorisi yüzde 29,3, ayakkabı-çanta kategorisi yüzde 29,9 ve yiyecek-içecek kategorisi yüzde 58,7 oranında geriledi. 

Alışveriş merkezlerindeki alanların büyüklüğü bakımından incelendiğinde, Şubat'ta teknoloji kategorisindeki artış yüzde 11,4 , yiyecek-içecek kategorisindeki artış yüzde 10,8, giyim kategorisindeki artış yüzde 9,8, ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 9,6 ve hipermarket kategorisinde yüzde 6,5 oranında arttı.  

Ziyaret Sayısı Endeksi yüzde 62 geriledi

Alışveriş merkezi ziyaret sayısı endeksi, şubat ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 62'lik düşüş yaşandı. Ziyaret sayısında bir önceki aya göre değişim ise yüzde 9,4 artış şeklinde oldu. 

 

AVM'lerde el değiştirmeler başlayacak!