AVM cirolarında eylül ayı umudu!
AVM’lerin eylül ayı itibarıyla eski kalabalık günlerine döneceğini söyleyen Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hüseyin Altaş, önemli açıklamalarda bulundu...
Tüm dünyayı derinden etkileyen koronavirüs salgını hem sosyal hayatı hem de ekonomik aktiviteleri önemli ölçüde etkiledi. Alınan önlemlerle beraber sınır kapıları kapanırken uluslararası ticaret de durdu. Bulaş riskini en aza düşürmek için çok sayıda tesis ve işletme de bu dönemde kapısını kilitledi. Kentlerdeki ekonomik aktiviteler için önemli bir konumda bulunan AVM’ler de salgınla birlikte önce kapandı sonra kısıtlı hizmet vermeye başladı. Bu dönemde AVM’lere giden kişi sayısı düşerken cirolarda ciddi oranda azaldı.
GEÇEN YILI YAKALADI
Hürriyet'ten Emre Eser'in haberine göre; normalleşme sürecinde atılan adımlarla beraber AVM’ler de yeniden hizmet veriyor. İlk günlerde AVM’lerde yaşanan hareket geçen yılın aynı dönemlerine göre ciddi derecede düşük kalsa da bu durum günden güne değişiklik gösteriyor. Özellikle haziran sonu ve temmuz başı itibarıyla AVM’lerdeki hareketliliğin ciddi anlamda artış yaşandığından bahseden Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hüseyin Altaş, “Son günlerde en fazla hareket ilginç şekilde gözlük mağazalarında oluyor. Gözlük satışı yapan mağazalar geçen yılın aynı dönemindeki cirolarını yakalıyor. Onları kozmetik ürünleri ve bazı tekstil mağazaları takip ediyor” şeklinde konuştu.
İKİNCİ DALGA OLMAZSA
Normalleşme sürecinin başlamasıyla şubat ayına göre yüzde 70’lik bir artışla karşılaştıklarından bahseden Altaş, “Şu anda doluluk oranlarımız yüzde 50 seviyesinde. Ağustos ayında AVM’lerde ciddi bir müşteri artışı beklemiyoruz. Bayramdan sonra yaklaşık bir ay kadar sakin bir dönem daha bizi bekliyor ancak eylül ayının ikinci yarısından itibaren beklentimiz yüksek. Eğer ikinci dalga olmazsa eylülde AVM’ler eski günlerine dönmeye başlayacaktır” açıklamasında bulundu.
AÇIK ALAN AVANTAJI
Sektör temsilcileri salgın sürecinde AVM’lerde yaşanan kalabalıkların azaldığını ancak cadde mağazaları ve açık tasarıma sahip, sokak ve caddeleri olan AVM’lerin bu dönemde müşteriler tarafından daha çokseçildiğini kaydediyor. Bu AVM’lerdeki mağazalar da diğer AVM’lere göre daha fazla ciro yapıyor.
ANA AMAÇ ALIŞVERİŞ
Geride bıraktığımız hafta sonunun bayram ve tatil alışverişi etkisiyle hareketlendiğinden bahseden Hüseyin Altaş, “Şu anki hareketlenmede bayram etkisi fazla. Ancak artık AVM’ye gelenler gezmeye değil alışveriş için geliyorlar. Dolayısıyla ziyaretçi sayısına göre ciroların oranında da artış olacak. Salgından önce AVM’ye gelen müşteriler alışveriş haricinde daha çok vakit geçirmeye geliyordu. Ancak şimdi ana amaç alışveriş” dedi.