Genel

AVM Endeksi, Şubat'ta yüzde 17 arttı!

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi, Şubat ayında 2010un Şubat ayına göre yüzde 17 arttı, önceki ay ile karşılaştırıldığında endeks 4 puan geriledi...

AYDden yapılan açıklamaya göre, 2011 Şubat ayı ciro endeksi 108 puanla 2010 Şubat ayı endeksine göre yüzde 17 artarken, bu yılın Şubat ayı önceki ay ile karşılaştırıldığında endeks 4 puan geriledi. Geçen yılın Şubat ayına göre 2011 Şubat ayında giyim ve aksesuar ciroları yüzde 19, ayakkabı ve çanta kategorisi ciroları yüzde 23, hipermarket, süpermarket ve şarküteri ciroları yüzde 9, AVMlerdeki yiyecek-içecek alanlarının ciroları yüzde 23, teknoloji market ve elektrikli eşyalar cirolarında ise yüzde 22lik artış yaşandı.

AVM içerisindeki diğer mağazaların cirolarında da geçen yılın Şubat ayına göre yüzde 13lük bir artış yaşanarak 108 puana ulaşılırken, geçen yılın Şubat ayına göre bu yılın aynı ayında AVM ziyaretlerinde yüzde 4lük bir artış gerçekleşti. 2011 Ocak ayına göre ise AVM ziyaretçi endeksi yüzde 2lik düşüşle 99dan 97 puana geriledi.

AYD Başkanı Hakan Kodal, endeks sonuçlarına ilişkin değerlendirmesinde, "2011 Şubat ayı değerleri, 2010 yılına göre hem cirolar hem de ziyaretçiler açısından oldukça olumlu geçmiştir. Mart ayında yeni sezon ürünlerine talebin artması ve İstanbul Shopping Fest özel indirimlerininde etkileri ile ciroların ve ziyaretçi sayılarının çok daha artacağı inancındayız" yorumunu yaptı.

AA