AVM lerde kişi başı harcama 15 lira arttı!
AVM Tüketici Algı Araştırması sonuçlarına göre, müşterilerin 2009 yılına göre 2010"da 15 lira daha fazla harcama yaptığı belirlendi...
2009"da harcanan para ortalama 75.7 lira iken, bu rakam 2010 yılında 85.4 lira oldu. Harcamaya paralel olarak AVM"leri ziyaret süresi ise 2009 yılına göre yarım saat artarken, Anadolu müşterisi AVM"de, İstanbul müşterisinden yarım saat daha fazla zaman geçiriyor. Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) tarafından yapılan AYD, AVM Tüketici Algı Araştırması"na göre Türkiye"de harcama miktarı bakımından, toplu gıda, giyim ve kişisel bakım ürünlerinde düşüş yaşandığı görüldü. Ayakkabı, ev tekstili, oyuncak, kırtasiye ve elektronik ürünlerde artış var.
Star
AVM ziyareti 85 liraya mal oluyor
Alışveriş Merkezleri'ni (AVM) büyüteç altına alan ikinci kapsamlı araştırma dün açıklandı. 2010'u kapsayan araştırmada tüketicilerin her AVM ziyaretinde 85 lira harcadığı ortaya çıktı.
Toplu gıda, giyim-kuşam ve kişisel bakım ürünleri için yapılan harcamalarda geçen yıla göre düşüş yaşanırken, ayakkabı, ev tekstili, dekorasyon, oyuncak, kırtasiye ve elektronik ürünlerde artış olduğu gözlemlendi. İstanbul'da AVM'de kalma süresi ise 1 saat 53 dakikadan 2 saat 24 dakikaya çıkarak yarım saat arttı. Bu süre Anadolu'da ise 2 saat 17 dakikadan 2 saat 40 dakikaya çıktı. AVM'lere olan ilginin artmasında İstanbul'dan ziyade Anadolu'daki talep etkili oldu. 2009 yılında AVM içinde toplu gıda alışverişi yapma oranı yüzde 27 idi. Bu oran 2010 yılında yüzde 46'ya yükseldi. Oyuncak alışverişi dışında tüm alanlarda AVM'lere olan ilgi ise 2009'a göre yüzde 22,4 arttı. Araştırmayı yapan Akademetre Research CEO'su Dr. Halil İbrahim Zeytin, 'Anadolu'daki AVM yatırımları karşılığını alıyor.' şeklinde yorumladı. Prof. Dr. Kerem Alkin ise bilhassa elektronikte yaşanan değişimlerin AVM içi alışverişlerde etkili olduğunu aktardı. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği Başkanı ve Teknosa CEO'su Mehmet Nane de, araştırmayı, 'AVM'lere olan ilgi artmaya devam edecek. Ama hiçbir zaman yüzde 100 olmayacak. çünkü buna ülke demografisi uygun değil. Cadde mağazacılığı asla bitmeyecek.' şeklinde yorumladı. Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği koordinasyonunda 'AVM ziyaretçisi büyüteç altında' adıyla düzenlenen panelde açıklanan araştırmada kişi başı AVM harcamasının 85 liraya yükselmesinde toplam AVM müşterilerinin yüzde 15'lik kısmını oluşturan iyi gelir sahibi grubunun etkili olduğu belirtildi. AVM'lere özel otomobille gelenlerin ortalama 90 lira harcarken mağaza servisi ile gelenlerin tek seferde 72 lira harcama yaptığı aktarıldı. Yaya olarak gelenlerin ortalama harcama miktarı ise 62,1 lira olarak açıklandı. Araştırma en az iki AVM bulunan İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Adana, Konya, Antalya, Gaziantep, Mersin, Diyarbakır, Kocaeli, Kayseri, Aydın, Denizli, Tekirdağ, Eskişehir, Trabzon ve Erzurum şehirleri dikkate alınarak gerçekleştirildi. Araştırma için her hafta en az bir kez AVM'ye giden 1.200 kişiyle görüşüldü.
Araştırmada Türkiye'de ev dışı yemek yeme sıklığının, 2009'da yüzde 6,2 iken 2010'da yüzde 7'ye ulaştığı da yer aldı.
Zaman