Ticari

AVM masrafı markaları cadde mağazacılığına yöneltti!

TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, AVM'ye girecek yerli markaların yüksek masraf ve terör saldırıları nedeniyle tekrar cadde mağazacılığına yöneldiğini söyledi.

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, "Son zamanlarda AVM'ye girecek yerli markalardan istenen ağır şartlar, yüksek masraf ve terör korkusu birçok markayı tekrar cadde mağazacılığına yöneltti" ifadesini kullandı.


Palandöken yaptığı yazılı açıklamada, yeni açılacaklarla birlikte 2017 yılında Türkiye genelindeki AVM sayının 450'ye ulaşmasının beklendiğini belirtti.


Açılan bir AVM daha yatırım maliyetini çıkarmadan, yanına yenilerinin yapıldığına dikkati çeken Palandöken, şunları kaydetti:


"Şehrin konseptine uymayan AVM'lerin uzun süreli ve kalıcı olabilmeleri zaten mümkün değildir. 2014 yılında 338 olan AVM sayısı, 2015 sonunda 361'e ulaştı. 2016-2017 yıllarında 17'si İstanbul'da olmak üzere 44 yeni AVM daha geliyor. Taze para, yabancı sermayenin perakende piyasasına girmesinin en önemli nedeni. Bir şey üretmeden rant elde ediyorlar. Son zamanlarda AVM'ye girecek yerli markalardan istenen ağır şartlar, yüksek masraf ve terör korkusu birçok markayı tekrar cadde mağazacılığına yöneltti. Cadde üstünde tekrar markaları gören vatandaşımız da bu durumdan memnun." 


AA



Bu haber Dünya'da şöyle yer aldı:



TESK Başkanı Palandöken, birçok markanın AVM masrafı ve terör saldırıları nedeniyle cadde mağazacılığına yöneldiğini söyledi.


Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, "Son zamanlarda AVM'ye girecek yerli markalardan istenen ağır şartlar, yüksek masraf ve terör korkusu birçok markayı tekrar cadde mağazacılığına yöneltti" ifadesini kullandı.


Palandöken yaptığı yazılı açıklamada, yeni açılacaklarla birlikte 2017 yılında Türkiye genelindeki AVM sayının 450'ye ulaşmasının beklendiğini belirtti.


Açılan bir AVM daha yatırım maliyetini çıkarmadan, yanına yenilerinin yapıldığına dikkati çeken Palandöken, şunları kaydetti:


"Şehrin konseptine uymayan AVM'lerin uzun süreli ve kalıcı olabilmeleri zaten mümkün değildir. 2014 yılında 338 olan AVM sayısı, 2015 sonunda 361'e ulaştı. 2016-2017 yıllarında 17'si İstanbul'da olmak üzere 44 yeni AVM daha geliyor. Taze para, yabancı sermayenin perakende piyasasına girmesinin en önemli nedeni. Bir şey üretmeden rant elde ediyorlar. Son zamanlarda AVM'ye girecek yerli markalardan istenen ağır şartlar, yüksek masraf ve terör korkusu birçok markayı tekrar cadde mağazacılığına yöneltti. Cadde üstünde tekrar markaları gören vatandaşımız da bu durumdan memnun." 



Dünya




Haber Posta Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu Başkanı Bendevi Palandöken, yeni açılacak alışveriş merkezleriyle (AVM) birlikte 2017'de Türkiye'deki toplam sayının 450'ye ulaşacağını belirtti. Şehrin konseptine uymayan AVM'lerin kalıcı olamayacağını kaydeden Palandöken, "Son zamanlarda AVM'ye girecek yerli markalardan istenen ağır şartlar, yüksek ' masraf ve terör korkusu birçok markayı cadde mağazacılığına yöneltti" dedi. 



Posta



Bu haber İstanbul Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;



Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, AVM sayısının çığ gibi arttığını söyledi. 2017 yılında ülke genelindeki AVM sayının 450'ye ulaşmasının öngörüldüğünü dile getiren Palandöken, "Fakat AVM'lerde yer almak isteyenlerin de masrafları ağırlaşıyor. Ağır maliyet ve son terör olayları sebebiyle AVM'lerin müşteri kaybetmesi ile cadde mağazacılığına dönüşte son zamanda hareketlilik gözlenmekte" dedi. AVM'lerin eskimeden yanlarına yeni AVM'ler yapıldığını, bu nedenle yerli markaların arka arkaya mağaza açmanın maliyet altında ezildiğini belirten Palandöken, "Yeni açılan AVM'lerin daha yatırım maliyetini çıkarmadan yanına birkaç yıl sonra yenileri yapılıyor. Şehrin konseptine uymayan AVM'lerin uzun süreli ve kalıcı olabilmeleri zaten mümkün değildir. 2014 yılında 338 olan AVM sayısı 2015 yılı sonunda toplam alanı 10 milyon 200 bin metrekareyi aşarak 361 alışveriş merkezine ulaştı. 2016- 2017 yıllarında 17'si İstanbul olmak üzere 44 yeni AVM daha geliyor. Taze para yabancı sermayenin perakende piyasasına girmesinin en önemli nedeni. Bir şey üretmeden rant elde ediyorlar. Son zamanlarda AVM'ye girecek yerli markalardan istenen ağır şartlar, yüksek masraf ve terör korkusu birçok markayı tekrar cadde mağazacılığına yöneltti. Cadde üstünde tekrar markaları gören vatandaşımız da memnun bu durumdan" değerlendirmesini yaptı.


İstanbul



Haber Sözcü Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


TÜRKİYE Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, AVM sayısının çığ gibi arttığını söyledi. Palandöken, yeni açılacaklarla birlikte 2017 yılında ülke genelindeki AVM sayısının 450'ye ulaşmasının öngörüldüğünü kaydetti. AVMlerin eskimeden yanlarına yeni AVM'ler yapıldığım, bu nedenle yerli markaların arka arkaya mağaza açmanın maliyeti altında ezildiğini belirten Palandöken, "Son zamanlarda AVM'ler ağır şartlar, yüksek masraf ve terör korkusu nedeniyle müşteri kaybetti. Bu durum birçok markayı tekrar cadde mağazacılığına yöneltti. Cadde üstünde tekrar markalan gören vatandaşımız da memnun bu durumdan" şeklinde konuştu. 


Sözcü


Haber Yeni Hayat Gazetesi'nde şöyle yer aldı


Markalardan istenen ağır şartlar, yüksek masraflar ve terör korkusu birçok markayı alışveriş merkezlerinden tekrar cadde mağazacılığına yöneltti. AVM sayısı gün geçtikçe artıyor fakat AVM’de yer almak da zorlaşıyor.


AVM sayısının çığ gibi arttığını söyleyen Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, AVM sayısının çığ gibi arttığını, 2017 yılında sayının 450 ulaşacağını belirtti. Palandöken, “Yeni açılacaklarla birlikte 2017 yılında ülke genelindeki AVM sayının 450’ye ulaşması öngörülüyor. Fakat AVM’lerde yer almak isteyenlerinde masrafları ağırlaşıyor. Ağır maliyet ve son terör olayları sebebiyle AVM’lerin müşteri kaybetmesi ile cadde mağazacılığına dönüşte son zamanda haraketlilik gözlenmekte.” dedi.


Şehrin konseptine uymayan AVM kalıcı olmaz

AVM’ler eskimeden yanlarına plansızca yeni AVM’ler yapıldığını ifade eden Palandöken, yerli markaların yeni açılan AVM’lerde mağaza açma maliyeti altında ezildiğini belirtti. Palandöken, “Şehrin konseptine uymayan AVM’lerin uzun süreli ve kalıcı olabilmeleri zaten mümkün değildir. 2014 yılında 338 olan AVM sayısı 2015 yılı sonunda toplam alanı 10 milyon 200 bin metrekareyi aşarak 361 alışveriş merkezine ulaştı. 2016-2017 yıllarında 17’si İstanbul olmak üzere 44 yeni AVM daha geliyor.” dedi.


Vatandaş mağazaların caddeye çıkmasından memnun

TESK Başkanı Palandöken, “Taze para yabancı sermayenin perakende piyasasına girmesinin en önemli nedeni. Bir şey üretmeden rant elde ediyorlar. Son zamanlarda AVM’ye girecek yerli markalardan istenen ağır şartlar, yüksek masraf ve terör korkusu birçok markayı tekrar cadde mağazacılığına yöneltti. Cadde üstünde tekrar markaları gören vatandaşımızda memnun bu durumdan.” ifadelerini kullandı.


Yeni Hayat