AVM Metrekare Verimlilik Endeksi Mayıs'ta yüzde 100,1 arttı!
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Mayıs ayı sonuçlarına göre, AVM Metrekare Verimlilik Endeksi, Mayıs ayında bir önceki yılın aynı ayına göre nominal olarak yüzde 100,1 arttı
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa şekilde oluşturulan AVM Endeksi’nin Mayıs ayı sonuçlarına göre, AVM Metrekare Verimlilik Endeksi, Mayıs ayında bir önceki yılın aynı ayına göre nominal olarak yüzde 100,1 arttı.
Ayrıca paylaşılan detaylara göre, aynı ayda ziyaret sayısı endeksi de yüzde 4,6’ artış gösterdi.
İşte Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa şekilde oluşturulan AVM Endeksi’nin Mayıs ayı sonuçları...
İşte Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa şekilde oluşturulan AVM Endeksi’nin Mayıs ayı sonuçları...
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa şekilde oluşturulan AVM Endeksi’nin Mayıs ayı sonuçları az önce açıklandı. Her ay düzenli şekilde yayımlanan söz konusu verilere göre ciro endeksi, Mayıs 2023 döneminde, bir önceki senenin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış şekilde incelendiğinde yüzde 100,1 oranında arttı ve 1715 puana yükseldi.
Yine paylaşılan detaylara göre, Mayıs 2023 için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 63,72 olduğu şeklinde düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu belirtildi.
Konu ile ilgili olarak yapılan açıklamada şu ifadeler yer aldı: "Alışveriş merkezlerinde kiralanabilir metrekare alanı başına düşen ciro Mayıs ayında Türkiye genelinde 6 bin 539 Türk Lirası şeklinde iken İstanbul’da 8 bin 29 Türk Lirası, Anadolu’da 5.546 Türk Lirası şeklinde gerçekleşmiştir.
Kategori Bazında Ciro Endeksi
"Endeks kategoriler bazında geçtiğimiz senenin Mayıs ayı ile karşılaştırıldığında en büyük artış yüzde 133,5 ile teknoloji kategorisinde görüldü" ifadelerine yer verilen söz konusu raporda: "Yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 99,4, hipermarket kategorisinde yüzde 91,3, giyim kategorisinde yüzde 87,2 ve ayakkabı kategorisinde yüzde 85,2’lik bir artış yaşandığı görülüyor." cümlelerine de yer verildi.
Ayrıca açıklamada kategori bazında ciro endeksi bir önceki ay olan 2023 yılının Nisan ayı dönemi ile karşılaştırıldığında teknoloji kategorisinde yüzde 8,4 ve yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 4,1’lik bir artış yaşandığı görüldüğü kaydedildi.
Ziyaret Sayısı Endeksi
Yine verilen detaylara göre merakla beklenen Mayıs 2023 verileri bir önceki senenin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 4,6’lık bir artış ile 90 puana yükseldiği de kaydedildi.
Artaş Grubu'ndan Mecidiyeköy'e yeni proje! Yerine konut yapılacak Profilo AVM yıl sonunda yıkılıyor!
Akasya AVM'nin değeri 11 milyar TL'yi aştı!
Akbatı AVM'nin değeri katlandı! Dev AVM'nin 2023 yarıyıl değeri ne kadar?