AVM

AVM metrekare verimlilik endeksi yüzde 64,5 arttı!

Alışveriş merkezlerinde kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar Eylül ayında yüzde 64,5 yükseldi. 

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research Eylül ayı sonuçlarını açıkladı. T24'te yer alan habere göre; ciro endeksi Eylül 2021 döneminde bir önceki senenin aynı ayı ile kıyaslandığından ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 64,5 oranında artarak 482 puana çıktı. 

AVM’lerde kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar Eylül 2021’de İstanbul’da 2.290 TL, Anadolu’da 1.533 TL oldu. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Ağustos 2021’de 1.836 TL olarak kaydedildi.  Çeyrek bazlı metrekare başına düşen cirolarda üçüncü çeyrekte bir önceki senenin aynı dönemi ile kıyaslandığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 72,2’lik bir artış meydana geldi. 2021 yılı 3. çeyrekte metrekare verimliliği 1.939 TL şeklinde yaşandı. 

 

Önceki senenin Eylül ayı ile kıyaslandığında AVM’lerdeki, giyim kategorisinde yüzde 92,0, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 85,4, ayakkabı kategorisinde 81,0, hipermarket kategorisinde yüzde 54,4, diğer kategorisinde yüzde 50,9 ve teknoloji kategorisinde yüzde 6,2’lik bir artış meydana geldiği gözlemlendi. 

Eylül 2021 dönemi, Ağustos 2021 dönemi ile karşılaştırıldığında ise teknoloji kategorisinde yüzde 0,6,’lık bir artış olurken hipermarket kategorisinde yüzde 0,9, giyim kategorisinde yüzde 1,2, ayakkabı kategorisinde yüzde 4,8, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 6,9 ve diğer kategorisinde yüzde 9,4’lük bir azalma meydana geldi. AVM Endeksi verileri üçüncü çeyrek bazında önceki senenin üçüncü çeyreği ile kıyaslandığında yüzde 72,4 oranında artış göstererek 2021 üçüncü çeyrek döneminde 493 puana yükseldi.

Eylül 2021 verileri bir önceki senenin aynı ayı ile kıyaslandığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 29,1’lik bir artış ile 71 puana çıktı. Eylül 2021 döneminde ziyaret sayısı endeksi bir önceki ay Ağustos 2021 ile karşılaştırıldığında da yüzde 4,1 oranında bir azalma meydana geldi. 

Ziyaret sayısı endeksinde üçüncü çeyrek bazında önceki senenin aynı dönemine bakıldığında yüzde 31,2’lik bir artış olduğu gözlemlendi.

AVM ciroları katlandı!