AVM

AVM perakende ciro endeksi 2019'da yüzde 15.9 arttı! 

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa hazırlanan AVM Perakende Ciro Endeksi'nin 2019 yıl sonu verilerine göre, AVM Perakende Ciro Endeksi dördüncü çeyrekte, bir önceki senenin aynı dönemine göre yüzde 17 artışla 296 puana ulaştı...

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa hazırlanan AVM Perakende Ciro Endeksi'nin 2019 yıl sonu verileri açıklandı. Sözcü gazetesinde yer alan habere göre, AVM Perakende Ciro Endeksi, 2019'da yüzde 15. 9 artarak 299 puana, enflasyondan arındırılmadan yüzde 17.2 artarak 375 puana ulaştı. AVM Perakende Ciro Endeksi dördüncü çeyrekte ise bir önceki senenin aynı dönemine göre yüzde 17 artışla 296 puana ulaştı.

Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi Aralık 2019 döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 17,2 oranında yükselerek 375 puana ulaştı. Endeks verileri yıllık bazda geçtiğimiz yıl ile karşılaştırıldığında yüzde 15,9 artış göstererek 2019'da 299 puana yükseldi.

AVM Perakende Ciro Endeksi 296 puana ulaştı

AVM Perakende Ciro Endeksi dördüncü çeyrekte ise geçtiğimiz yılın dördüncü çeyreği ile karşılaştırıldığında yüzde 17 oranında arttı ve 2019 dördüncü çeyrek döneminde 296 puana çıktı.

AVM'lerde kiralanabilir alan metrekare başına düşen cirolar Aralık 2019'da İstanbul'da bin 829 lira, Anadolu'da bin 160 lira olarak belirtilirken, Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Aralık 2019'da bin 428 lira olarak açıklandı.

Çeyrek bazlı metrekare başına düşen cirolar son çeyrekte bir önceki senenin aynı dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 17,7'lik bir artış olduğu tespit edildi. 2019 yılı dördüncü çeyrekte metrekare verimliliği bin 331 lira olarak kaydedildi.

Metrekare Başına Toplam Ciro 187 lira 

2018'e göre 2019 yılında metrekare başına toplam ciro (TL) yüzde 16,2 artış göstererek bin 187 liraya ulaştı. Metrekare başına toplam ciroda (TL) İstanbul'da yüzde 17,8, Anadolu'da yüzde 14,8 artış yaşandı.

Ayakkabı kategorisindeki metrekare verimliliği ise 2018'in aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan bakıldığında yüzde 27,5'lik artış gösterdi.

2018'in Aralık ayı ile karşılaştırıldığında AVM'lerdeki teknoloji kategorisi metrekare verimliliği yüzde 23,1, hipermarket kategorisi metrekare verimliliği yüzde 22,5, giyim kategorisi metrekare verimliliği yüzde 19,3, yiyecek-içecek kategorisi metrekare verimliliği yüzde 11,1 ve diğer alanlar kategorisi metrekare verimliliği yüzde 9,6 arttı.

Ziyaret sayısı endeksinde yüzde 3,8 azalma yaşandı

Aralık 2019 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 3,8'lik bir azalış olduğu tespit edildi. Ziyaret sayısı endeksine göre 2019 yılında toplam ziyaretçi sayısında, 2018 yılına göre yüzde 1’lik bir düşüş yaşandı.

Türkiye’de AVM’lerde doygunluk var!

Turistler AVM'lere can simidi oldu!