23 / 12 / 2024

AVM perakende ciro endeksi 2020 Ocak'ta yüzde 27,3 arttı! 

AVM perakende ciro endeksi 2020 Ocak'ta yüzde 27,3 arttı! 

AVM perakende ciro endeksi, Ocak 2020 döneminde bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 27,3 artış gösterdi ve 340 puan oldu...



Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Perakende Ciro Endeksi'nin Ocak ayı sonuçları açıklandı.

Sonuçlara göre, AVM'lerde kiralanabilir alan metrekare başına düşen cirolar Ocak 2020'de İstanbul'da 1617 lira, Anadolu'da 1083 lira olarak gözlemlenirken, Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Ocak 2020'de 1297 lira olarak kaydedildi.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, teknoloji kategorisinde metrekare verimliliği geçen yılın aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan yüzde 44,4'lük artış yaşanırken, geçtiğimiz yılın Ocak ayı ile karşılaştırıldığında AVM'lerdeki ayakkabı kategorisi metrekare verimliliği yüzde 28,9, hipermarket kategorisi metrekare verimliliği yüzde 26,6, giyim kategorisi metrekare verimliliği yüzde 26,2, diğer alanlar kategorisi metrekare verimliliği yüzde 23 ve yiyecek-içecek kategorisi metrekare verimliliği yüzde 16,1 artış gösterdi.

Ocak 2020 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 1,9'luk bir azalma yaşandığı belirtildi. 

Ciro endeksi Ocak 2019 döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 27,3 artış kaydederek 340 puana ulaştı, açıklamada şu ifadelere yer verildi:

"Geçtiğimiz yılın son aylarında başlayan toparlanma sürecinin güzel rakamlarla devam ettiğini görüyoruz. Endeks, ocak ayında yüzde 27,3 artış gösterdi. Bu oran ocak ayı enflasyon oranının 15 puan üzerinde. Yine ocak ayında tüm kategoriler enflasyon oranının üzerinde artış göstermiştir. Kategoriler bazında teknoloji kategorisinin yüzde 44,4 artış ile öne çıkmasında sömestr tatili ve karne hediyelerinin etkili olduğunu düşünüyoruz. Ziyaretçi sayısında küçük oranda düşüş olsa da verimlilik ve karlılıklarımızın yüksek olması sevindirici."

E-ticaret şirketlerinin gözü AVM yatırımında!

AVM yatırımcıları yatırımlarından vazgeçmiyor!

Lüks pazarda caddelerin yerini AVM'ler alıyor!


Geri Dön