AVM Ciro Endeksi Nisan'da yüzde 14,2 arttı!
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ve Akademetre Research tarafından hazırlanan AVM Perakende Ciro Endeksi’nin Nisan ayı sonuçları açıklandı.
Her ay düzenli olarak açıklanan verilere göre ciro endeksi 2019 Nisan döneminde bir önceki yılın aynı ayına göre değerlendirildiğinde ve enflasyondan arındırılmadan bakıldığında yüzde 14,2 artarak 281 puana ulaştı.
AVM’lerde kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar 2019 yılının Nisan ayında İstanbul’da 1.326 TL, Anadolu’da 900 TL olurken Türkiye'de metrekare verimliliği ise Nisan 2019’de 1.071 TL oldu.
Metrekare Verimliliğinde En Yüksek Artış Yiyecek-İçecek Kategorisinde…
Nisan ayında, kategoriler değerlendirildiğinde metrekare verimliliğinde en yüksek artış yiyecek-içecek kategorisinde meydana geldi. Yiyecek-içecek kategorisi metrekare verimliliği geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19,7 oranında arttı.
2018 yılın Nisan ayına bakıldığında AVM’lerdeki teknoloji kategorisi metrekare verimliliği yüzde 18,2, hipermarket kategorisi metrekare verimliliği yüzde 18,0, giyim kategorisi metrekare verimliliği yüzde 15,8, ayakkabı kategorisi metrekare verimliliği yüzde 12,3 ve diğer kategorisi metrekare verimliliği yüzde 10,1 oranında yükseldi.
Nisan 2019 verileri bir önceki dönemin aynı ayına göre değerlendirildiğinde ziyaret sayısı endeksi yüzde 3,0 azaldı.