Perakende

AVM Yasası 2014 amacı ve kapsamı!

AVM Yasası 2014 tasarısının amacı nedir? AVM Kanun tasarısı neyi amaçlıyor? AVM Yasası neden çıkarılıyor? AVM Yasası hangi AVM, mağaza ve zincir mağaza şubelerini kapsayacak? AVM Yasası, mağaza ve alanlarını nasıl tanımlıyor?

AVM Yasası 2014 içeriğinde neler var? AVM Kanun tasarısının amacı ve kapsamı nedir? TBMM Komisyonu'nda görüşülen AVM Yasası teklifi hangi AVM ve mağazaları kapsıyor? Bu soruların cevapları, 58 AK Partili milletvekilinin imzasıyla sunulan yasa teklifinde yer alıyor. İşte o o yasa teklifinin ilk bölümündeki amaç, kapsam ve tanımlar...


Alışveriş Merkezleri, Büyük Mağazalar ve Zincir Mağazaların Kuruluş ve Çalışma Esaslarına Dair Kanun Teklifi


Birinci Bölüm


Amaç, Kapsam, Tanımlar


Amaç ve kapsam


"Madde 1.- Bu Kanunun amacı, büyük mağazalar, zincir mağazalar ile alışveriş merkezlerinin kuruluşlarına, ticari faaliyette bulunmalarına ve denetlenmelerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. 


AVM Yasa teklifinin madde gerekçeleri neler? Öğrenmek için tıklayın!


Bu Kanun, hangi ad altında olursa olsun il, ilçe, belde belediyeleri hudutları içinde kalan dört yüz metrekare üzerinde satış alanına sahip, büyük mağazalar, alışveriş merkezleri ve zincir mağazaları kapsar. 


Tanımlar


Madde 2.- Bu Kanunun uygulanmasında;


a) Bakanlık: Gümrük ve Ticaret Bakanlığını,


b) Valilik: Büyük mağazanın kurulduğu yerin valiliğini,


c) Belediye: Büyük mağazanın kurulduğu yerin ilk kademe, ilçe ve il belediyesini, büyük şehir belediyesi olan ilde Büyükşehir, ilçe ve ilk kademe belediyesini,


AVM Yasası'nın gerekçesi nedir? Öğrenmek için tıklayın!


d) Oda: Büyük mağazanın kurulduğu yerdeki Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği ile Ticaret ve Sanayi Odasını veya Ticaret Odasını, 


e) TOBB: Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'ni,


f) Dernek: Büyük mağazanın kurulduğu yerdeki üyesi en fazla olan tüketici derneğini, 


g) Yetkili Makam: Bu kanunun 4 maddesi 1,2 ve 3., Bendinde belirtildiği üzere büyüklüğüne göre kuruluş izni vermeye yetkili merci.


Şube ve satış zincirleri nasıl olacak? Öğrenmek için tıklayın!


h) Birim mahal: Şehir yerleşim merkezi veya dışı yörelerde, Belediyelerce nüfus ve ulaşım ölçütleri esas alınarak yapılan teknik çalışmalar sonucu sınırları haritalar üzerinde belirlenen ve tüketici kitlesi olarak bir bütünlük oluşturan mahalleri, 


ı) Büyük mağaza: Park ve depolar hariç satış alanı itibariyle, fiili satış alanı Dört yüz metrekarenin üzerinde satış alanına sahip olan süpermarket, hipermarket, mega market, grosmarket, tanzim, indirimli satış mağazası ve benzeri isimler altında tüketim maddeleri ve ihtiyaç malzemelerinin toptan ve/veya perakende satışının yapıldığı iş yerleri ile bunları ihtiva eden alış veriş merkezlerini, 


i) Alışveriş merkezi: Bir yapı veya alan bütünlüğü içinde; ortak kullanma alanları dahil, beslenme, giyinme, eğlenme, dinlenme, kültürel ve benzeri ihtiyaçların tamamının veya bir kısmının karşılandığı, içerisinde büyük mağaza bulunan iş ve/veya ticaret merkezlerini, 


Büyük Mağazalar Sicili nedir? Öğrenmek için tıklayın!


j) Zincir mağaza: Satış alanı büyüklüğüne bakılmaksızın, fiili satış alanı dört yüz metrekare ve altında satış alanına sahip, tüketim maddeleri ve/veya ihtiyaç malzemelerinin perakende ve/veya toptan satışının yapıldığı, aynı ticaret ünvanı, kanuni sahibi ayrı olsa da bir marka veya mağazalar zincirinin anlaşmalı şekilde açılmış şubeleri ve/veya aynı işletme adı altında bir merkeze bağlı en az on ticari işletmesi bulunan iş yerleri ile işletme sayısına bakılmaksızın büyük mağazaların zincirlerini,


AVM Yasa teklifinde hangi milletvekillerinin imzası var? Öğrenmek için tıklayın!


k) Satış alanı: Otopark, depolama, üretim tesisi ve diğer kar amacı gütmeyen lavobo, çocuk odası gibi diğer sosyal donatı alanları hariç büyük mağazaların doğrudan fiili satış alanları ile aracı satıcılara kiraladığı alanların-perakende veya toptan- toplamını,


l) Belge: Büyük mağazanın kurulmasına ilişkin Bakanlık, valilik ve belediye tarafından verilecek ön izin ve izin belgelerini, Büyük Mağazanın kurulmasına ilişkin ilgili Kurul tarafından verilecek izin belgesini,


Büyük Mağazalar Değerlendirme Kurulu nedir? Öğrenmek için tıklayın!


m) Rapor: Alışveriş merkezi ve büyük mağaza kuruluş taleplerinin değerlendirilmesinde esas alınan ve içeriği yönetmelikle belirlenen Ticari, Stratejik Kentsel ve Çevresel Etki Değerlendirilmesi Analiz Raporu'nu, 


n) Kuruluş: Büyük mağazaların kuruluş onay tarihinden başlayıp açılması da dahil açılışına kadar olan faaliyeti, 


ifade eder."


AVM Yasası'nın ikinci bölümü için tıklayın!


Emre Kulcanay / Emlakkulisi.com