AVM

AVM'ler 1 Haziran'a hazırlanıyor!

Türkiye’de alışveriş merkezleri yaklaşık olarak 2 aylık suskunluğun ardından dün kapılarını açtı. AVM'lerde koronavirüs önlemleri sıkı sıkıya uygulandı. Bazı alıveriş merkezleri ve dükkanlar tam faaliyete geçmek için 1 Haziran’ı hedefliyor

Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgınıyla beraber kapanan alışveriş merkezleri (AVM) 55 günlük aranın ardından Türkiye genelinde kapılarını açtı. Milliyet'ten Hanife Baş'ın haberine göre, AVM’lerin yüzde 80’ine yakını dün perakende katlarını yeniden hizmete sunarken, mağaza açma oranlarının biraz düşük kaldığı belirtildi. Markaların bir kısmı 1 Haziran’ı hedeflerken, süreç içinde kapılarını açacak olanlar da var.

Alışveriş merkezlerinin yeniden açtığı ilk gün giriş trafiği düşük seyretti. Sabah 11:00 itibariyle çoğu AVM hazır giyim katlarını açarken, bazılarının açılışı saat 12.00’yi buldu. Alışveriş merkezlerindeki markalar farklı farklı saatlerde dükkânlarını hizmete açtı.

Maske takmak zorunlu

İstanbul’da Zorlu Center, 11 Mayıs tarihinde açan AVM’ler arasında yer aldı. Market ve eczane haricindeki bölümler de 12.00 gibi hizmete açıldı. 205 mağazanın yer aldığı AVM’de 30’a yakın mağazanın kapılarını açtığı görüldü. Açanlar arasında Prada, Miu Miu, Tiffany&Co, Michael Kors, Louis Vuitton, U.S Polo, Gilan gibi markalar bulunuyor.

İlk gün için trafiğini düşük olarak gözlemlenen alışveriş merkezinde girişte ateş ölçerle ateşiniz ölçülüyor. X-ray kutuları da düzenli dezenfekte ediliyor. Maske takmak herkes için zorunlu. Her yer düzenli olarak temizleniyor. Özellikle Alışveriş merkezinin açık alanında insan yoğunluğu ve meraklı alışverişçilerin olduğu görüldü. İstedikleri markanın açık olup olmadığını sorun vatandaşlar da vardı.

Alışveriş merkezinin kapalı tarafı daha sakin görüntü verdi. İstanbul’da City’s Nişantaşı da kapılarını dün itibariyle açtı. Burada da 30’a yakın mağazanın açık olduğu belirtildi.

Alışveriş Merkezi ve Perakendecileri Derneği (AYD) Başkanı Hüseyin Altaş, AVM’lerin ilk gün sakin bir açılış yaptıklarını dile getirerek, şöyle konuştu:

“Açılış beklediğimiz gibi oldu. Trafik yüzde 20’lerde seyretti. Perakendecinin yüzde 40 - 50’si geldi. Yarı yarıya açılış var. Zamanla bu artacak. Hazirana kadar markaların kadar yüzde 70 - 80’i açacak. Haziran itibariyle giriş oranını yüzde 40, ciroların ise yüzde 70 olacağını tahmin ediyoruz.”

‘Hava sorunsuz...’

Her türlü hijyen önleminin alındığını da belirten Altaş, Alışveriş merkezlerinin çoğunun 2000 yılı sonrasında hayata geçirildiğini, havalandırma sistemlerinin de temiz havayı içeri alan, kirli havayı dışarı veren bir yapısı bulunduğunu belirtti.

BMD: Henüz hazır değiliz

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, üyelerinin yüzde 90’ının AVM’lerde mağazalarını açmadığını dile getirerek, “Henüz hazır değiliz. Personel ve mağaza içi düzenleme hazır değil. Koleksiyonların düzenlenmesi lazım. Ayrıca vaka sayıları henüz düşmedi. Biz bir vaka varken kapattık mağazaları, halen günde 1.500 vaka var. Üyelerimiz 1 Haziran’a daha çok hazırlanıyor” dedi.


Hangi markalar var?

Alışveriş merkezlerinde ilk açan markalar arasında Koton, U.S. Polo, LC Waikiki, İpekyol gibi markalar bulunuyor. Flo, İnStreet, Hotiç gibi markalarından da hizmete açılanlar vardı. Mango’nun bugün, Zara’nın ise gelecek hafta açacağı belirtildi. Markaların caddelerde açılışlara hız verdikleri de belirtiliyor.

 

AVM-mağazalar savaşında kim, ne istiyor?