AVM'ler 2016 yılında ciro rekoru kıracak!
Açıklanan son verilere göre AVM’ler Kasım ayında geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 10,5 daha fazla ciro elde ederken, sektör temsilcileri 2016’dan rekor bekliyor!
Türkiye’de uzun yıllardır tartışma konusu olan ‘AVM’lerle ilgili çeşitli kesimlerden farklı görüşler gelse de sektör yoluna doludizgin devam ediyor. Açıklanan son verilere göre AVM’ler Kasım ayında geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 10,5 daha fazla ciro elde ederken, sektör temsilcileri 2016’dan rekor bekliyor!
Başta İstanbul ve Ankara olmak üzere ülkemizin dört bir yanında hizmet veren AVM’ler siyasi ve ekonomik çalkantılara rağmen geçtiğimiz yıldan alnının akıyla çıktı. İki genel seçim, kurdaki ciddi dalgalanmalar ve siyasi belirsizliğe rağmen hem yatırım hem de ciro açısından yükselişte olan sektör, sağladığı istihdamla da lokomotif olmaya devam etti.
Ankara’da kapılarını açan en son AVM projesi olan One Tower Alışveriş ve Yaşam Merkezi’ni hayata geçiren İTO Yatırım’ın ortaklarından Özkan Özçelik, sektörün 2016’ya da oldukça hızlı başladığını anlattı.
“AVM Yönetimleri ve kur dengesi belirleyici olacak”
Alışveriş merkezleri sayısının ve ziyaretçilerinin son yıllarda sürekli yükselen bir ivme yakaladığını vurgulayan Özçelik, “Geride bıraktığımız yıl, AVM’lerin ciro endeksleri sürekli arttı. Ayrıca, Kasım verilerine göre AVM’lerin ziyaretçi sayısında da bir önceki yıla oranla yüzde 8,7 yükseldi” dedi.
Kişi başına düşen AVM sayısı bakımından Ankara’nın Türkiye’de ilk sırada olduğunu ve yeni açılan her AVM’nin rekabeti daha da artırdığı söyleyen Özçelik, şöyle devam etti:
“Rekabetin artması hem AVM yönetimleri hem de ziyaretçiler için güzel sonuçlar doğuruyor. Sonuçta rakiplerinizin sürekli bir adım önünde olmak için misafirlerinize en iyisini sunmaya çalışıyorsunuz. Önümüzdeki yılın AVM karnesini belirleyecek en önemli iki maddenin yönetimler ve kur dengesi olduğunu düşünüyorum. Çok ciddi bedellerin döviz üzerinden ödendiği bir alandan bahsediyoruz. Kur dengesi iyi gözetilir ve gerekli yerde ilgili kurumlar doğru müdahaleleri yaparsa bir sıkıntı yaşanmaz. Bir diğer önemli nokta da AVM’lerin ihtiyacı olan yeni yönetim yaklaşımları. Birbirini takip eden ve adeta klonlanmış yapıya bürünen AVM’lerin ömrü doldu. Ziyaretçiler mutlu olmak, eğlenmek, en iyisine en kolay ve nispeten hesaplı şekilde ulaşmak istiyor. Sadece bunlar da değil. Herkesin kendini özel hissetmek istediği bir yüzyılda yaşıyoruz. Bu nedenle One Tower Alışveriş ve Yaşam Merkezi’nde farklı bir yaklaşım sergiliyoruz ve alışveriş üzerine değil, mutluluk üzerine yoğunlaşıyoruz. Ankaralıların bir buluşma noktası yok. One Tower Alışveriş ve Yaşam Merkezi’nin bu açığı da kapatacağına inanıyoruz. Başkentlilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştirmekle kalmayacak, ziyaretçilerimize kendilerini özel hissettirecek sosyal ve kültürel etkinliklerle şehrin AVM kültürüne yeni bir soluk getireceğiz.”