20 / 11 / 2024

AVM'ler, Chocnette şubelerine yer açma yarışında

AVM'ler, Chocnette şubelerine yer açma yarışında

Murat Ceylan, Abdulkadir Karagöz ve Mehmet Fatih Kacır, yatırım maliyeti düşük olduğu için çikolata şelalesi standı açma fikrini geliştirdi




Alışveriş merkezlerinde yorgunluğunu atmak için bir çikolata şelalesinden ağzını tatlandırmak isteyenler, 'özgeçmiş doldurup iş beklemek yerine' girişimciliği seçen Boğaziçi Üniversitesi mezunu 3 genci 80 kişi çalıştıran patron yaptı.

Girişimciliğin eğitim ile ilişkisi her zaman tartışma konusu oldu. Ancak Boğaziçili 3 arkadaş, başarılı bir girişimin temelinin cesaret olduğunu, kendi işleri için tezgâhtarlık yapmayı göze alarak ispatladı. 2 yıl önce henüz öğrenciyken üniversite bünyesinde kurdukları Proje ve Araştırma Kulübü'nde mezun olduklarında ne yapacaklarını tartışan Murat Ceylan, Abdulkadir Karagöz ve Mehmet Fatih Kacır, yatırım maliyeti düşük olduğu için çikolata şelalesi standı açma fikrini geliştirdi. Kacır, ucuz olduğu için Çin'den aldıkları 3 şelale makinesiyle işe başladıklarını söylüyor. Makineler sürekli çalışmak üzerine tasarlanmadığı için bir hafta içinde bozulunca Avrupa'dan yeni makine almayı düşünen girişimciler, bunların da bozulacağı söylenince kendi tasarımları üzerinde çalışmaya başladı. Endüstri mühendisi olan Ceylan ve Kacır, gündüz çikolata satarken gece zor bozulan ve kolay tamir olan makine üzerinde çalıştı. Şimdilerde bunun patent başvurusunu gerçekleştiren gençler, o zaman sıkıntı olarak gördükleri durumun bugün kendilerine rekabet avantajı sağladığı konusunda hemfikir. İlk şubelerini Olivium Alışveriş Merkezi'nde açılan 'Chocnette' çikolata şelalesi zincirleri, bu ay itibarıyla 30 şubeye ulaştı. İlk görüşmelerine kabul edilmek için Boğaziçili olduklarını ön plana çıkardıklarının altını çizen Kacır, "O zaman bizi, akıllı çocuklardır, bir dinleyelim diye kabul ediyorlardı. Şimdi yaptığımız işteki başarımızla kendileri davet ediyor." diyor. 80 kişinin istihdam edildiği şirkette çalışan sayısı her gün artıyor. Çikolata şelalesinin trend olduğunu bildiklerini belirten Boğaziçili gençler, bunu Amerika'daki 'donmuş yoğurt' çılgınlığına benzetti. Kacır, yeni şubeler için bayilik vermeye sıcak baktıklarını belirtiyor. Stok maliyetini franchise bedellerinden karşılayarak 30 şubeye ulaşabildiklerini sözlerine ekliyor. Şu an şubelerin yarısı şirkete ait. Franchise bedeli 28 bin dolar. Chocnette, bunun karşılığında standı kuruyor, 1 haftalık ürün stokuyla çalışır halde teslim ediyor. Standın büyüklüğüne göre de aylık 500 ile bin Euro arasında da isim hakkı alınıyor. Kacır, 7-8 ayda yatırım bedelini çıkardıklarını kaydediyor. Almanya, Hollanda ve Azerbaycan'dan teklifler alan şirket, Kazakistan'da bir yatırımcıyla el sıkıştı. Moskova'da da 2 ay içinde bir şube açılacak. Hayallerinin 'Amerika'da marka olmak' olduğunu söyleyen Kacır, hedeflerini şu şekilde anlattı: "2014'e kadar 2 bin noktaya ulaşmayı hedefliyoruz. Bunun 500'den fazlasının ABD'de olmasını istiyoruz. Şube bazında ise günlük 5 bin ürün satışı hedefimiz var. Böylece ayda 50 milyon dolar ciroya ulaşacağımızı tahmin ediyoruz."
Zaman


Geri Dön