Genel

AVM'ler konsept arayışında, Astoria'da dönüşüm başladı!

Markaların AVM'ler konusunda seçici davranmaya başlaması AVM yatırımcılarını yol ayrımına getirdi. Kimi bir konsept belirlemeye çalışırken kimi de binayı AVM dışında amaçlarla düzenliyor. Astoria'nın ofis merkezi olması için çalışmalar sürüyor.

Türkiye'nin çeyrek asır önce tanıştığı ve özellikle son 10 yılda sayıları hızla artan alışveriş merkezlerinde (AVM) doygunluğa bağlı dönüşümün ilk adımları görülmeye başlandı. Halen Türkiye'de, büyük bir kısmı İstanbul ve diğer büyükşehirlerde olmak üzere toplam kiralanabilir alanları 8.4 milyon metrekareyi bulan 300'ü aşkın AVM var. AVM'lerin belirli şehirlerde yoğunlaşması, belirli bir noktadan sonra buralarda yer alan markaların satış verimliliğini düşürmeye başladı. Bunun üzerine markaların AVM'lerde yer alırken daha seçici olması AVM yatırımcılarını bir karar aşamasına getirdi. Yatırımcıların kimi AVM'lerini satarak hastane ya da dersane olması yolunu tercih ederken, kimisi de konsept değiştirerek alanı daha verimli hale getirme yolunu deniyor. 


Bulunduğu lokasyon nedeni ile birçok büyük AVM'nin baskısı ile karşı karşıya kalan Astoria da dönüşüm arayışına girenlerden sadece bir tanesi. AVM'nin ofis projesine dönüştürüleceği konuşulurken merkez içinde yemek katında yoğun olarak devam eden inşaat buna işaret ediyor. 180 milyon dolarlık yatırım ile hayata geçen Astoria'ya büyük bankalar ve şirkeüer ofis açmak için teklifte bulunmuş ve projenin yatırımcısı Astaş'ın patronu Vedat Aşçı da teklifleri değerlendirerek görüşmelere devam ettiklerini açıklamıştı. 


İnşaatın ne zaman biteceği konusunda Astoria yönetimi bilgi vermezken, edinilen bilgilere göre Astoria bundan böyle ağırlıklı olarak ofis merkezi olarak varlığını devam ettirecek. 


Profilo AVM'de gelinlik tutmadı 


Başlıca birkaç perakende markası daha aşağı katlarda yapılandırılırken, fast food ve restoranlar ise zemin katta yer alacak. Bu şekilde beyaz yakalılar da Astoria ziyaretlerine devam edebüecek. Astoria'da artık sinema da yer almayacak. Buna benzer bir dönüşüm de yine Astoria'ya yakın olan bir diğer rakibi Profilo AVM için söz konusu. Geçtiğimiz haftalarda gelinlikçi konsepti deneyen Profilo bunda başanlı olamayınca yeni konsepüer üzerinde çalışmalarını sürdürmeye karar verdi. 


'Verimliliği artırmak zorundalar'


KDM Kiralama Danışmanlık Merkezi Genel Müdürü İzci, beklenen verimliliği sağlayan AVM'lerde konsept arayışının kaçınılmaz olduğunu vurguladı. AVM'lerin uzun soluklu projeler olduğunu dile getiren fakat bunun için verimli olması gerektiğini belirten İzci, şöyle konuştu: "Her AVM verimliliği artırmak için konseptini yenilemek durumunda kalacak. Örneğin belli alanları belli bir konseptlere yer verebilirler. Örneğin bin metrekarelik bir alan için gelinlikçi gibi bir konsept belirlenirken, benzer büyüklükte başka bir alan içinde farklı bir konsept belirleyecekler. Rekabet öyle bir boyutta ki her AVM verimli çalışmak, işini artırmak zorunda. 

Bunu yapamıyorsa gelen insana daha fazla para harcatmak zorunda. Bunun için de AVM'lerin konsept arayışı devam edecek." 


Daha önce de uçak hediye etmişti


 Mecidiyeköy, Levent, Zincirlikuyu hattı İstanbul'un alışveriş merkezleri açısından en yoğun olduğu bölgelerden biri. Astoria'ya 5-10 dakika mesafede ise Cevahir AVM, Istinye Park, Nişantaşı City's, Profilo AVM, Metrocity, Kanyon ve Akmerkez gibi alışveriş merkezleri bulunuyor. Astoria, açıldığı yıllarda AVM'ler içerisinde umduğunu bulamayınca yönetim, merkezin açılışının birinci yılında çekilişle uçâk hediye ederek, gelmiş geçmiş en ilginç AVM kampanyasına imza atmıştı. 3 bine yakın istihdam sağlayan Astoria AVM'nin içinde Koton'dan Mavi Jeans'e. DKNY'den Vakko Butik'e, Ipekyol'a kadar 110 mağaza bulunuyordu. 



Dünya