Genel

AVM’ler markaların lojistik merkezi oluyor!

AVM'lerde ziyaretçi sayılarının internet alışverişleri nedeni ile düşmesi, markaları yeni işbirliklerine yöneltti. Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel, bu duruma çözüm olarak, "Merkezi lokasyonlarda işleri düşen AVM'leri lojistik merkezi yapalım." önerisinde bulundu...

Alışverişlerin artık çoğunlukla internet üzerinden gerçekleşmesi ile beraber nedeniyle AVM'lerde ziyaretçi sayıları düşüş yaşamaya başladı.  Mağaza ciroları azalan markalar yeni bir işbirliğine hazırlanıyor. 

Sabah’tan Pınar çelik’in haberine göre, Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel, kurye sisteminin AVM ziyaret sayılarına negatif yansıdığını ifade ederek, şu konuşmayı yaptı: "Bu durum hem markalara hem de AVM'lere zarar verecek. Başından beri çarşının yaşaması gerektiğini savunuyoruz. Birlikte hareket edebiliriz. Size açık teklif: Merkezi lokasyonlarda işleri düşen AVM'leri lojistik merkezi yapalım. E-ticaret siteleri üzerinden markalarımızın ürünlerini sipariş eden müşteriler belirlediğimiz AVM'lerden ürünleri aldıkları takdirde kurye ücreti ödemesin. Deneme kabinlerinin de olacağı bu merkezlerde insanlar aldıkları ürünü deneyebilsin ve anında iade edebilsin."

Pilot proje Antalya'da

Öncel, bu merkezlerde gerekli olursa eğer kahve ve çay ikramı yapılabileceğini söyleyerek, bu alanların insanların vakit geçirebileceği mekânlar haline getirilebileceğini ifade etti. Öncel, ayrıca bu merkezleri kullanan müşterilere hediye kuponu verilerek mağaza cirolarının da artırılabileceğini belirtti. Ece Türkiye AVM Yönetim Bölge Direktörü Semet Yolaç Canlıel ise, bu modele Antalya Terra City'de başladıklarını ve bu proje için BMD ile hareket edebileceklerinin bilgisini verdi.