AVM'ler nabız tuttu, Sarar Zara ve LCW önde çıktı
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği Başkanı Hakan Kodal, alışveriş merkezlerinde "En Beğenilen Markalar" araştırmasında kadın giyiminde Zara, erkekte Sarar ve çocukta da LCW'nin ilk sırada çıktığını söyledi
ALIŞVERİŞ Merkezi Yatırımcıları Derneğinin (AYD), GfK Türkiye işbirliğiyle gerçekleştirdiği "Alışveriş Merkezlerinde En Beğenilen ve Tercih Edilen Perakende Markaları" araştırması sonuçlandı. 10 kategori ile En Beğenilen ve Tercih Edilen Perakende Markaları, kadın tekstil kategorisinde Zara, erkek tekstil kategorisinde Sarar, çocuk kategorisinde LCW, ayakkabı-çantada Nine West, kişisel bakım-kozmetik kategorisinde Tekin Acar, restoranda Köfteci Ramiz, kafe kategorisinde Mado, dekorasyon-mobilya kategorisinde Paşabahçe, elektronik (üretici perakende) kategorisinde Sony, elektronik (perakende) kategorisinde Teknosa oldu. Araştırma, 5 Eylül-2 Kasım 2009 tarihleri arasında, İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Adana, Bursa, Trabzon, Gaziantep, Diyarbakır, Denizli ve Konya'da, 18-55 yaşları arasında AVM ziyaretçisi (en az iki haftada bir ziyaret eden) 1275 kişiyle yapıldı.
Krizden çıkış başladı
Araştırma sonuçlarını Kapalıçarşı'da açıklayan AYD Başkanı Hakan Kodal, 2009 yılının ilk 6 ayının sektör açısından keyifli bir dönem olmadığını, ancak toparlanma sürecine girildiğini dile getirerek, eylül ayı AVM cirolarının, son 2 yılın en yüksek düzeyini yakalamasının da bunun göstergesi olduğunu söyledi. Kodal, ekim ayında düşüş yaşanmasına rağmen kasım ve aralık aylarının iyi olmasını beklediklerini ifade ederek, krizden çıkışın başladığını, ancak 2009 ve 2010 yıllarını, 2005 ve 2006 yılları gibi değerlendirmemek gerektiğini belirtti. Ekonomideki sorunların tüketiciyi etkilediğine değinen Kodal, "En azından, ziyaret sayılarındaki artış, cirolardaki artış, yavaş yavaş hayatın normale döndüğünün göstergesi" dedi.
Kodal, yatırımlarda geçen yıldan bu yana yavaşlama olduğunu belirterek, başlamış projelerin devam ettiğini, ancak yeni yatırımlarda ciddi bir durmanın söz konusu olduğunu kaydetti
Kapalıçarşı onarılacak yeni nesli de çekecek
KAPALIÇARŞI Esnafları Derneği Başkanı Hasan Fırat, Kapalıçarşı'nın 75 bin metrekareyi kapsayan ve maliyeti 150 milyon Euro'yu bulacak onarımına ilişkin bilgi verirken, amaçlarının çarşıyı eski haline döndürüp, yerli müşteriyi buraya çekebilmek olduğunu, yeni neslin çarşıyı bilmediğini söyledi.
En Beğenilen 10 marka
Kadın giyimi: Zara
Erkek giyimi: Sarar
Çocuk giyimi: LCW
Ayakkabı-çanta: Nine West
Kişisel bakım-kozmetik: Tekin Acar
Restoran: Köfteci Ramiz
Kafe: Mado
Dekorasyon-mobilya: Paşabahçe
Elektronik
(üretici
perakende): Sony
Elektronik (perakende): Teknosa
Hürriyet
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Tüketici AVM'lerin en iyilerini belirledi
ALIŞVERİŞ Merkezi Yatırımcıları Derneği'nin (AYD), GfK Türkiye işbirliğiyle gerçekleştirdiği 'AVM'lerde En Beğenilen ve Tercih Edilen Perakende Markaları' araştırması sonuçlandı. 5 Eylül-2 Kasım 2009 tarihleri arasında, İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Adana, Bursa, Trabzon, Gaziantep, Diyarbakır, Denizli ve Konya'da, 18-55 yaşları arasında AVM ziyaretçisi (en az iki haftada bir ziyaret eden) bin 275 kişi ile görüşülerek yapılan araştırmanın sonuçları, Kapalıçarşı'da düzenlenen ödül töreninde açıklandı.
ÇOCUKTA LCW ÖNDE
10 kategori ile En Beğenilen ve Tercih Edilen Perakende Markaları, 'Kadın Tekstil' kategorisinde Zara, 'Erkek Tekstil' kategorisinde Sarar, 'Çocuk' kategorisinde LCW, 'Ayakkabı-Çanta' kategorisinde Nine West, 'Kişisel Bakım-Kozmetik' kategorisinde Tekin Acar, 'Restoran' kategorisinde Köfteci Ramiz, 'Kafe' kategorisinde Mado, 'Dekorasyon-Mobilya' kategorisinde Paşabahçe, 'Elektronik (üretici perakende)' kategorisinde Sony, 'Elektronik (perakende)' kategorisinde Teknosa oldu. AYD Başkanı Hakan Kodal, sektörde eskisi gibi yüzde 35-40'lık büyümeler olmasa da krizden çıkışın başladığını düşündüklerini ifade etti.
En iyi markalar:
Kategori Marka
Kadın Tekstil Zara
Erkek Tekstil Sarar
Çocuk LCW
Ayakkabı-Çanta Nine West,
Kişisel Bakım-Kozmetik Tekin Acar
Restoran Köfteci Ramiz
Kafe Mado
Dekorasyon-Mobilya Paşabahçe
Elektronik (üretici) Sony
Elektronik (perakende) Teknosa
EYLÜLDE CİROLAR ARTTI
2009'un ilk 6 ayının sektör açısından keyifli bir dönem olmadığını, ancak toparlanma sürecine girildiğini dile getiren AYD Başkanı Hakan Kodal, eylül ayı AVM cirolarının, son 2 yıllık en yüksek ciroyu yakalamasının da bunun göstergesi olduğunu söyledi. Kodal, ekim ayında düşüş yaşanmasına rağmen kasım ve aralık aylarının iyi olmasını beklediklerini ifade ederek, krizden çıkışın başladığını, ancak 2009 ve 2010 yıllarını, 2005 ve 2006 yılları gibi değerlendirmemek gerektiğini belirtti. Yatırımlarda geçen yıldan bu yana yavaşlama olduğu bilgisini veren Kodal, geçen yılın AVM'lerde toplam kiralanabilir alan olarak toplam 4,8 milyon metrekare ile kapandığını, bu yılı 5,7-5,8 milyon metrekare civarında bitirmeyi öngördüklerini söyledi.
Akşam