AVM

AVM'lerde bayram hareketliliği yaşanıyor!

Bayram tatilinin kısa olması ve serinleyen havalar tüketicileri AVM' lere yönlendirdi. Giyimden gıdaya her alanda cirolar artıyor. Kurbanlıkta ise marketler geçen yılın üzerinde satış yapıyor...

Bayram tatilinin kısa olması ve serinleyen havalar tüketicileri AVM'lere yönlendirdi. Giyimden gıdaya her alanda cirolar artıyor. Kurbanlıkta ise marketler geçen yılın üzerinde satış yapıyor.


Türkiye genelinde Kurban Bayramı'na bir hafta kala sıcaklıkların düşmesi, alışveriş merkezlerinin (AVM) yüzünü güldürdü. Bayram alışverişi için Eminönü, Mahmutpaşa gibi açık alanlar yerine AVM'leri tercih eden tüketiciler, ciroları artırdı. İstinye Park'ın Genel Müdürü Tolga Engin, yaz tatilinin sona ermesi ve okul döneminin başmasıyla birlikte herkesin şehre döndüğünü söyledi. Bayram tatilinin kısa olması ve havaların serin gitmesiyle birlikte AVM'lere gelen müşteri sayısında artış olduğunu kaydeden Engin, "Tatil kısa olduğu için yurtdışı çıkışlarının azalacağını düşünüyoruz. Hafta sonunda günlük 75 bin ziyaretçi bekliyoruz. Körfez Bölgesi'nden gelen misafirlerimizde de artış var" dedi. 


REKABET ARTIYOR 

Mahmutpaşa Esnaf ve İşadamları Derneği Başkanı Yusuf Yetişgin de tüketicilerin bayram alışverişini son iki güne bıraktığını söyledi. Yetişgin, "Bir de AVM faktörü var elbette. AVM'ler her yerde. Rekabet artıyor. Tüketiciler olumsuz hava koşullarında buralara koşuyor" diye konuştu. Mahmutpaşa'da düzenlenen alışveriş festivalinin yarın biteceği bilgisini veren Yetişgin, "Festival boyunca yapılan indirimler satışları artırdı. Son günlerin de hareketli geçmesini bekliyoruz" dedi. 


EN YÜKSEK POPÜLASYON

AVM'ler için en bereketli dönem şimdi başlayacak. Yaz tatili bitti, okullar başladı. Şehirler için en yüksek popülasyonun bugünler olduğunu söyleyen İstinye Park Genel Müdürü Tolga Engin, kiracıların da kendi yapacakları bayram kampanyalarıyla cirolarını artıracağını kaydetti. Engin, "Havaların da soğumaya başlamasıyla alışveriş hız kazanacak. Şimdiden bayram hareketliliğini gözlemliyoruz" dedi. Anadolu'da AVM'ler sadece bayram alışverişi için değil, sosyalleşme merkezi olduğundan da tercih ediliyor. Sektör temsilcilerine göre Anadolu'daki AVM'ler bu nedenle bayram süresince büyük şehirlere oranla daha fazla ciro yapacak.


KURBANLIKTA SATIŞ PATLADI

Hipermarketler , Kurban Bayramı öncesinde en büyük cirolarını kurban satışından yapıyor. Bu nedenle zincirler arasında da hisse fiyatı konusunda büyük rekabet yaşanıyor. Küçükbaş kurbanlıkların fiyatlarını 590-795, büyükbaş hayvanların hisse tutarını ise 750-799 lira arasında belirleyen marketler, vade farksız 9 aya kadar taksitle satış yapıyor. CarrefourSA Genel Müdürü Mehmet Nane, kurbanlık satışlarında geçen yılın yüzde 20 üzerinde olduklarını söyledi. Nane, "İnternetten de sipariş alıyoruz. Kapıya kadar teslimatımız var" dedi. Makromarket Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör ise, "Kurban satışı ekstra bir hacim yarattığı için bizim açımızdan bir fırsat. Bu yıl 12 bin civarında hayvan satışı hedefliyoruz. Gıda satışlarının da artacağını tahmin ediyoruz" diye konuştu. Marketlerde gıda dışında tekstil, oyuncak, zücaciye ürünleri de satılıyor. Songör, "Özellikle tekstil ve oyuncak satışlarımızın yükselmesini bekliyoruz" dedi.



Özge Yavuz/ Sabah