AVM'lerde bu yıl birçok proje hayata geçirilecek!
Perakende sektörünün dinamosu olan AVM'lerde bu yıl birçok proje hayata geçirilecek. Kimi yeni yatırımla kiralanabilir alanını büyütmeyi planlarken, kimi de marka karmasını yeniden şekillendirecek...
GEÇEN yıl olduğu gibi 2015'te de özellikle iç piyasayı perakende sektörünün sürüklemesi bekleniyor. Perakende sektörünün en büyük dinamosu ise AVM'ler (alışveriş merkezleri). Bu yıl açılacaklarla birlikte Türkiye genelindeki AVM sayısı 350'yi geçecek. Gerek kiralanabilir alan büyüklüğü gerekse ziyaretçi sayısıyla öne çıkan AVM'lerin yöneticileri bu yıl organize perakende sektöründe en az yüzde 10 büyüme bekliyorlar. Birçoğunda kapasite büyütmek amacıyla yenileme yatırımları başlamış durumda. Perakende sektörünün en dinamik segmenti olan AVM'lerin yöneticilerine, 2015 beklentilerini sorduk...
"HER İKİ TURİSTTEN BİRİNİ HEDEFLİYORUZ"
Türkiye'nin ilk ve tek tema parkı olma özelliğine sahip Vialand, özellikle yabancı turistlerin çekim merkezi olmayı planlıyor. Vialand Genel Müdürü Tolga Alişoğlu, Türkiye'de hiç şubesi olmayan, özellikle Ortadoğu pazarında yer alan markaların ilk şubesinin Vialand'da yer aldığını hatırlatıyor. Yabancı turistlerin en çok alışveriş yaptıkları AVM'lerden birinin Vialand olduğunu belirten Alişoğlu, şöyle devam ediyor: "İstanbul'a gelen her iki turistten birini Vialand'a çekmeyi amaçlıyoruz. Orta vadedeki hedeflerimizden biri de İstanbul'a gelen turist sayısını yüzde 15 artırmak. 2015'te 4.5 milyonu turist olmak üzere toplam 30 milyon ziyaretçi bekliyoruz. 2014 sezonuna iki yeni ünite ile merhaba demiştik. Üç saniyede 110 km hıza çıkarak dünyanın en fazla adrenalin yaratan dördüncü roller coaster'ı olan 'Nefeskesen' ile Fatih Sultan Mehmet'in İstanbul'u fethini insansı robotlarla anlatan 'Fatih'in Rüyası' ünitelerine yaklaşık 40 milyon dolarlık yatırım yapıldı. En büyük kentsel dönüşüm merkezinde yer aldığımız için sosyokültürel olarak bir değişim merkezindeyiz. Güçlü marka karmamızla bölge ekonomisine katkı sağlamaya devam edeceğiz."
GENEL SEÇİMLER OLUMSUZ ETKİLEMEZ
Türkiye'nin ilk AVM'si olan Galleria, geçen yılı bir önceki yıla göre küçük de olsa büyümeyle kapatmayı başardı. Galleria AVM Genel Müdürü Hasan Ardıç, bu yıl perakende sektörüne biraz da genel seçimlerin yön vereceğini söylüyor. "Eğer hükümet seçime kadar mali politikalarını bir derece gevşek tutarsa, bir miktar enflasyonist bir strateji uygularsa, bu uygulamalardan ilk olarak perakende sektörü ivme kazanır"
Para