AVM

AVM'lerde dövizle kira sadece Türkiye'ye özel!

DeFacto’nun CEO’su İhsan Ateş, “16 ülkede mağazamız var. Yurtdışındaki AVM’lerde kira için yerel para birimi kullanılıyor. Rusya’da ruble, Katar’da riyal ile kira ödüyoruz. Dolar ve Euro ile kiralar sadece Türkiye’ye özel” dedi.

Alışveriş merkezlerindeki (AVM) döviz ile alınan kiraları eleştiren DeFacto’nun CEO’su İhsan Ateş, “16 ülkede mağazamız var. Yurtdışındaki AVM’lerde kira için yerel para birimi kullanılıyor. Rusya’da ruble, Katar’da riyal ile kira ödüyoruz. Dolar ve Euro ile kiralar sadece Türkiye’ye özel” dedi.


SON yıllarda mağaza sayısını hızla arttıran ve Türkiye’nin en büyük hazır giyim markaları arasına giren DeFacto, 2017’de yurtdışına çıkarma yapacak. Yurtdışındaki 100’üncü mağazasını Fas’ta açan DeFacto’nun CEO’su İhsan Ateş, “2016’yı 419 mağaza ile kapatıyoruz. 2017’de 125 milyon TL’lik yatırım yapacağız. Yurtdışında 70’in üzerinde mağaza açmayı planlıyoruz. Bugün 16 ülkede faaliyet gösteriyoruz. Bu ülkelerin birçoğunda AVM’lerde yer alıyoruz. Ancak hiç bir ülkede AVM kiralarını dövizle vermiyoruz. Rusya’da Ruble, Katar’da Riyal. O ülkenin para birimi üzerinden kira anlaşması yapıyoruz. Ama Türkiye’de dolar ve Euro. Bu durum sadece bize özel. Böyle dönemde TL’ye dönmek önemli” dedi.


FAS’A 15 YENİ MAĞAZA


DeFacto’nun davetlisi olarak katıldığımız Fas’taki mağaza açılışında konuşan İhsan Ateş, şunları söyledi: “Gelecek yıl yurtdışı gelirlerinin genel ciro içerisinde yüzde 20 paya sahip olmasını planlıyoruz. Gelecek yıl Bağımsız Devletler Topluluğu, Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgeleri başta olmak üzere, var olduğumuz pazarlarda derinleşmeyi ve 20 yeni ülkeye girmeyi, yurtdışında 70 yeni mağaza açmayı planlıyoruz. Kazakistan’daki dağıtım merkezimizin kapasitesini artıracağız. Fas, Güney Irak, Mısır ve Rusya’da açılacak 4 yeni dağıtım merkezini de 2017 yatırım planımıza aldık. Fas’taki ilk mağazamızı 2015 yılında açtık. Talep fazla olunca 1 yılda 4 mağaza açtık. Bu kapsamda 2017 yılı boyunca 15 yeni mağaza daha açarak ülke genelinde 20 mağaza olacağız.”


2 MİLYARLIK NÜFUS


İhsan Ateş, “2025 yılında ciromuzu 11 milyar liraya çıkarmayı hedefliyoruz. 50 ülkede 1200’ün üzerinde mağazaya ulaşmayı ve 10 yıllık perspektifte 100’den fazla ülkede de e-ticaretle faaliyet göstermeyi planlıyoruz. Sadece 2017 yılında e-ticaret platformları ve mağazalarımız aracılığıyla 2 milyar nüfusa ulaşma hedefimiz var. Globalleşme, sadece yurt dışında mağaza açmak demek değil. Global pazarlama stratejileri geliştirerek her coğrafyada müşteri beklentilerini iyi anlamak, yerel pazarın ihtiyaçlarına uygun ürünleri sunmak demek. Amazon üzerinden 2016’da ABD’de 46 eyalete satış yaptık. ABD’de aralarında Miami, New York, Houston, Orlando, Seattle, Los Angeles’ın da bulunduğu 193 şehirde DeFacto giyen müşterilerimiz var” dedi.



ROMANYA VE SIRBİSTAN


Avrupa’nın önemli moda markalarından C&A’in Türkiye’deki mağazalarını devralma işleminin sonuna geldiklerini de hatırlatan İhsan Ateş, “C&A mağazalarını devralmıştık. Burada yaptığımız çalışmalarda 24 mağazanın 16 tanesi Defacto oldu. 4 mağaza ile de değişim için son noktaya gelindi. Yurtdışında Romanya ve Sırbistan’da satın alma yapabiliriz. Bu alanda girişimlerimiz var. 2019 yılında da borsaya açılmayı planlıyoruz” dedi.


EN ÇOK BAĞDAT KAZANDIRIYOR


DÜNYADA en çok ciro yapan mağazalarının Irak’ın Başkenti Bağdat’ta olduğunu söyleyen İhsan Ateş, “Bugün Bağdat’ta 3 mağazamız bulunuyor. Bu mağazalar dünyada en çok ciro yaptığımız şubeler arasında. Bir mağazanın cirosu 2-3 milyon lira arasında değişiyor. Bunun dışında Fas, Katar gibi ülkelerde de önemli cirolara ulaşıyoruz” dedi.


4’ÜNCÜ FABRİKA BATMAN’A YAPILACAK


TÜRKİYE’de 3 fabrikaları bulunduğunu belirten İhsan Ateş, “4’üncü fabrika için çalışmalarımız başladı. İstanbul, Sivas ve Batman’da fabrikalarımız var. 4’üncü fabrika için teşvikleri bekliyoruz. Batman’da 2’nci fabrika yatırımını hayata geçireceğiz. Bu alanda yaptığımız çalışmalar çok önemli. Daha çok kazak üretimine odaklanacağımız yeni yatırımı kısa sürede açıklayacağız” dedi.


Hürriyet 

Haber Akşam'da şu şekilde yer aldı


Türk hazır giyim markası DeFacto, Fas’ta 5. mağazasını açtı. Yurtdışında 100. mağazasının açılışını yapan DeFacto CEO’su İhsan Ateş, yurt dışında yatırım yaptıkları ülkelerin para birimleri ile çalıştıklarını ancak Türkiye'de  AVM'lerde dolar üzerinden kira ödediklerini belirtti.  


ÜRETİME DE GEÇECEK 

İhsan Ateş  “Gelecek yıl yurtdışı gelirlerinin genel ciro içerisinde yüzde 20 paya sahip olmasını planlıyoruz. Orta vadede bu oranı daha da artıracağız” dedi. İhsan Ateş 2016 yılı içerisinde yurtiçi ve yurtdışı toplam 410 mağazaya ulaştıklarını belirtti. 2017 yılı içerisinde 100 mağaza açmayı hedeflediklerini söyleyen Ateş, "Önümüzdeki yıl mağaza sayımız 506 olacak. 2025 yılında 100 ülkede faaliyet göstermek istiyoruz. 1.200 mağaza hedefliyoruz. Dünyada 2 milyar nüfusa hitap edeceğiz. Kuzey Afrika'dan Güney Afrika’ya kadar her ülkede olmak istiyoruz" diye konuştu.


7 YILDA 7 KAT BÜYÜDÜ 

Finansal rakamlarına da değinen Ateş, yedi yılda yedi kat büyüdüklerini belirterek, “Yurtdışı operasyonumuzun cirodaki payı yüzde 14. Önümüzdeki yıl bunun yüzde 23 olmasını hedefliyoruz' dedi. Ateş,  bu yıl 200 milyon TL yatırım yaptıklarını gelecek yılki yatırım bütçelerinin ise 125 milyon TL olacağını aktardı.


Yerel parayla ticaret

Türkiye'de AVM kiralarına da değinen İhsan Ateş, şunları söyledi: “Burada TL’ye dönüşü çok önemsiyoruz. Rusya’da Ruble, Kazakistan’da Tenge kullanıyoruz. Türkiye’de TL kazanırken kiralar ise dolar ve euro. Bunun TL’ye dönmesi mantıklı. AVM’lerin bu dönemde daha duyarlı olması gerekiyor. AVM’lerde dolar ve euro üzerinden çalışıyoruz. Bunların kiralarının yüzde 30’u euro, yüzde 70’i ise dolar üzerinden" ifadelerini kullandı.


Romanya'da dünya deviYle masada

100. mağaza açılışında gazetecilerin soruları da yanıtlayan İhsan Ateş, yeni hedefleri ile de önemli bilgi verdi. Ateş, C&A satın almasını tamamladıklarını ve mağazalarından 16’sını devraldıklarını belirterek, dünyaca ünlü bir markanın Romanya, Makedonya ve Sırbistan’da bulunan 12 mağazalık operasyonunu satın almak için görüşmeler yaptıklarını açıkladı. Ateş, “Tüm girdiğimiz yeni pazarlarda iyi satın alma fırsatlarıyla her zaman ilgileniyoruz. Satmak isteyen olursa hem yurtdışı hem de yurtdışında ilgileniyoruz. Satın alarak büyümeyi hedefliyoruz” dedi. 


OnlIne satış pazarı

İhsan Ateş, e-ticaretin mağazacılık açısından büyük bir avantaj olduğunu ifade ederek, 30-40 yılda yapılacak işi 10 yılda yapılır hale getirdiğini vurguladı. Ateş, "ABD’ pazarında değiliz ama Amazon üzerinden ürünlerimiz 46 eyalete gidiyor" dedi. DeFacto'nun gelecek yıl Lamoda ile Rusya'da online satışlara başlayacağı belirtildi.


Hedef 2019’da halka açılmak 

Firmalarında yüzde 8 payı olan Templeton Fonu’nun ise payının artmayacağına da işaret eden Ateş, “Templeton’la işbirliğimiz borsaya açılmamız için yapılmıştı. 2019’da borsaya açılmayı düşünüyoruz. Bünyemize yeni fon almayı düşünmüyoruz” dedi.


Akşam