AVM'lerde Ocak ayında ciro endeksi yüzde 2,9 arttı!
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin 2014 Ocak ayı sonuçlarını açıkladı. Ocak ayında ciro endeksi yüzde 2,9 arttı...
AVM Endeksi’nin 2014 Ocak ayı sonuçlarını açıkladı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2013 Ocak ayına göre %2,9 artarak 143 puana yükseldi.
AVM’lerdeki kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar 2014 Ocak ayında, İstanbul’da 691 TL, Anadolu’da 494 TL olarak gerçekleşerek Türkiye genelinde 573 TL’ye ulaştı.
Geçtiğimiz yılın Ocak ayına göre 2014 Ocak ayında teknoloji kategorisinde endeks yüksek bir artış gösterdi. Teknoloji, market/elektrikli eşyalar ciroları %26 oranında arttı. Diğer kategorilerde ise ciro endeksleri şu şekilde oluştu: Genel cirolarda %3 artış, yiyecek cirolarında %1 artış, ayakkabı-çanta ve giyim cirolarında %1 azalma, AVM’lerdeki diğer alanların cirolarında %2 azalma, hipermarket cirolarında %3 azalma oldu.
Ziyaret Sayısı Endeksi
Ziyaret sayısı endeksinde, Ocak ayında, geçtiğimiz Ocak ayına göre endeks değerinde %3’lük bir artış gözlendi..
AVM Endeksi Aralık ayı sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü “2014 yılının ilk ayında cirolarda küçük oranlarda da olsa artış yaşandığını görüyoruz. AVM ciroları Ocak ayında bir önceki yılı aynı dönemiyle karşılaştırıldığında %2,9 oranında arttı. Kış mevsimini yaşıyor olmamıza rağman sıcak giden havalar, gerek yurtiçinde gerekse yurtdışında yaşanan olumsuz gelişmeler tüketime de yansıyarak ciro artışlarının daha sınırlı oranlarda kalması sınucunu doğurdu. Endeks verilerini incelediğimizde asıl dikkat çekici olan unsur kategoriler bazındaki farklılıklardır. Ocak ayında teknoloji cirolarının bir önceki yılın aynı dönemine baktığımızda %26 artmış olduğunu gözlemliyoruz. Bu artışta kredi kartında taksit sayısının sınırlandırılması yasası ana etken oldu. Bildiğiniz gibi cep telefonu gibi bazı elektronik eşyaların satışında kredi kartına taksit sınırlaması 01 Şubat 2014 tarihi ile başlatılmıştır. Tüketici bu nedenle Ocak ayında teknoloji alışverişine ağırlık verdi. Önümüzdeki aylarda tüketiciler hem yeni kredi kartı kullanım yasalarına hem de mevcut ekonomik ortama göre tüketim alışkanlıkları geliştireceği bir süreç içerisinde olacak” dedi.