AVM'lerde rağbet yemeğe
AVM'lerde indirime değil, yemeğe rağbet var.
Alışveriş merkezlerindeki mağazalar krizin korkuttuğu tüketiciyi yüksek oranlı indirimlerle çekmeye çalışıyor. Ancak tüketici, mağazaları değil 5 YTL'ye karnını doyurabildiği yemek katlarını dolduruyor
Hem orta sınıfa hem de orta üst sınıfa hitap eden bazı alışveriş merkezlerine (AVM) yaptığımız ziyaret, küresel ekonomide yaşanan gelişmelerin Türkiye'deki perakende sektörüne yansımalarını gözlemleme şansı verdi.
Görünen o ki, ABD kaynaklı finansal krizin etkileri perakende sektöründe kendini hissettirmeye başlarken firmalar durgunluğu indirimlerle aşmaya çalışıyor.
Mağazalar indirim yaparken alışveriş merkezleri de daha fazla müşteri çekmek için çeşitli kampanyalar düzenliyorlar. Hatta bazı alışveriş merkezleri otomobil çekilişi gibi etkinlikler yaparak alışveriş hacmini artırmaya çalışıyor.
İndirim çeki veriliyor
Alışveriş merkezlerindeki firmalar yüzde 50-70'lere varan oranlarda indirim yapmaya başlamış. Kimisi indirim yaparken kimisi de yapılan belli miktardaki alışverişlere 25-50 YTL oranında indirim çeki veriyor. Böylece müşteri devamlılığını sağlamak istiyorlar.
Bazı firmalar ise ev aletleri ürünlerinde 80-160 YTL'ye varan indirim uyguluyorlar. Ayrıca ikinci ürünü alana üçüncüsü bedava uygulaması ve uzun taksit imkanları da alışveriş merkezlerinin klasiklerinden.
5-8 YTL'lik mönüler
Bir başka dikkat çekici unsur da alışveriş merkezlerine gelen müşterilerin ağırlığını `yemek' için gelen müşterilerin oluşturması.
Alışveriş katlarında tenhalık yaşanırken food court adı verilen yemek katları, tam tersi bir görüntü sergiliyor. Alışveriş merkezlerinin hemen hepsinde bu bölümler küresel krizden etkilenmişe benzemiyor.
Yemek katında 5-8 YTL'lik mönü fiyatları dikkat çekerken, durgunluk dönemlerinde en çok fast food ürünlerin tüketildiği belirtiliyor.
Milliyet