AVM’lere Asyalı ve Arap yatırımcılar talip!
Her türlü saldırıya rağmen ekonomisini ayakta tutmayı başaran Türkiye’ye yabancı yatırımcının da iştahı kabardı. Arap ve Asyalı yatırımcılar, bitmiş AVM’leri almak için görüşmelere hız verdi.
Son dönemde kararlı duruşu ve ekonomide attığı doğru adımlarla dünyanın gündeminden düşmeyen Türkiye, yabancı yatırımcıların da adresi oldu. Yurtiçinden yatırım haberleri artarken bir taraftan da Türkiye ile ilgili iştahı artan yabancı yatırımcı gözünü bitmiş AVM'lere dikti.
EL DEĞİŞTİRMELER OLACAK
Sabah gazetesinden Pınar Çelik'in haberine göre, Arap, Çin ve Koreli turistin ziyaretleriyle ciroları artan alışveriş merkezleri şimdi de aynı ülkelerin yatırımcılarının odağına girdi. AVM kiralama ve yönetim şirketi JLL'in Ülke Direktörü Tarkan Ander, 2020 yılının ilk çeyreğinde AVM kanadında ciddi bir el değiştirme hareketi olacağını söyledi. Çin, Kore ve Arap ülkelerinden yatırımcıların sorunsuz ve bitmiş AVM satın alma iştahları olduğunu belirten Ander, "AVM yatırımları ciddi oranda azaldı. Şimdi sektörde mevcut AVM'lerin yabancılar tarafından satın alındığını göreceğiz" diye konuştu.
UCUZA İSTİYORLAR
Piyasadaki kısa süreli ekonomik daralma nedeniyle AVM yatırımlarının hız kestiğini söyleyen AVM kiralama ve yönetim şirketi KDM'nin kurucu ortağı Murat İzci ise, özellikle Körfez ülkelerinden yatırımcıların yoğun bir şekilde AVM satın almak için görüşmeler yaptığını belirtti. Henüz sonuçlanan bir satın alma olmayışını ise İzci şu şekilde anlattı: "Kiraların TL'ye dönmesiyle AVM yatırımcısının maliyeti arttı. Dolayısıyla AVM'nin yatırım geri dönüş süreleri uzadı. Durumu fırsat bilen yabancı yatırımcılar 100 liralık malı 60 liraya satın almak isteyince görüşmeler tıkanıyor. Ama mutlaka satın almalara şahit olacağız." İzci, AVM yatırımlarının doygunluğa ulaşmamış bölgelerde devam edeceğini söyledi.
ANADOLU'YA YABANCI MARKA İSTİLASI
KIRALARIN TL'ye dönmesi sonrası Türkiye'de hali hazırda zincirleşmiş uluslararası markaların büyümelerini hızlandırdıklarını belirten Tarkan Ander, "Uluslararası markaların büyük metrekareli mağazalarında cirolar yüzde 30 büyüdü. Kur ayarlamalarıyla yapılan zamların efekti yerini adaptasyona bıraktı. Duran talep harekete geçti. Kendi mağazalarıyla büyükşehirlerde olan dev yabancı markalar bayi kanalıyla Anadolu'ya açılmaya başladı. 2020'de bunu çok net şekilde göreceğiz" diye konuştu.