Genel

AVM'lerin ciroları geçen yıla göre yüzde 4 arttı

Alışveriş merkezlerinin nisan ayı ciroları geçen yıla göre yüzde 4, mart ayına göre ise yüzde 9 oranında arttı

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) tarafından yapılan yazılı açıklamada, AYD ile Akademetre Research işbirliğiyle oluşturulan Alışveriş Merkezi (AVM) Endeksi nisan ayı sonuçlarına yer verildi. Açıklamada, geçen yılın aynı dönemine göre İstanbul'daki AVM'lerdeki ciro artışlarının, Anadolu AVM cirolarına oranla yüzde 10 daha fazla olduğu belirtildi.

AVM'lerin nisan ayı cirolarının geçen yıla oranla yüzde 4, mart ayına göre ise yüzde 9 arttığı dile getirilen açıklamada, Anadolu'daki AVM ziyaretçi sayılarının 2008 nisan ayına göre yüzde 7 arttığı kaydedildi. Açıklamada konuya ilişkin değerlendirmesine yer verilen AYD Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Kodal, AVM endeksi sonuçlarına göre, AVM sektörünün organize perakende sektörü içerisindeki payının giderek artığını dile getirerek, "2008 yılında gerçekleşen 16 milyar TL'lik ciro, sektörün ulaştığı büyüklük açısından oldukça cesaret verici. 2009 yılı kolay olmasa da cirolar ve ziyaretçi sayısında artış bekliyoruz. Tüketici artık AVM kültürünü benimsedi" ifadelerini kullandı.

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

AVM cirolarında İstanbul arayı açtı

Ekonomik krizle birlikte zor günler geçiren alışveriş merkezlerindeki nisan ayı cirolarının geçen yıla göre yüzde 4, mart ayına göre yüzde 9 arttığı belirtildi

AVM Endeksi'nin ortaya koyduğu nisan ayı verilerine göre, alışveriş merkezlerinde nisan ayı ciroları geçen yıla oranla yüzde 4, bir önceki mart ayına göre ise yüzde 9 arttı. Verilere göre, İstanbul'daki AVM'lerde ciro artışları, Anadolu AVM cirolarına göre nisan ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10 arttı. Verilere göre; son bir yılda AVM'ler toplam olarak 1 milyon metrekare büyüdü ve 4.8 milyon metrekare alana ulaştı. Anadolu'daki AVM ziyaretçi sayıları 2008 Nisan ayına göre 2009 Nisan ayında yüzde 7 arttı.
AVM Endeksi, İstanbul'dan 16, Anadolu'dan 21 AVM'nin katılımıyla oluşturuldu. AVM Endeksi'ne katılan toplam 37 AVM; 1.4 milyon m2 ile tüm AVM'lerin 1/3'ünü temsil ediyor. Piyasalardaki iyimserlik havası cirolara olumlu yansıyor; 20 milyar TL ciro, 1 milyar ziyaretçi hedefi tutuyor.

HEDEFİ TUTTURACAĞIZ

Nisan ayında yapılan Basın Toplantısı'nda AYD Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Kodal, endeks sonuçlarına ilişkin şu değerlendirmeyi yapmıştı: "AVM endeksi sonuçlarına göre, AVM sektörünün organize perakende sektörü içerisindeki payı giderek artıyor. 2008 yılında gerçekleşen 16 milyar TL'lik ciro, sektörün ulaştığı büyüklük açısından oldukça cesaret verici. 2009 yılı kolay olmasa da cirolar ve ziyaretçi sayısında artış bekliyoruz, tüketici artık AVM kültürünü benimsedi." Hakan Kodal, AVM'lerde 2009 yılı toplam ciro hedefini 20 milyar TL, ziyaretçi sayısını ise 1 milyar olarak açıklamıştı. 2009 yılının ilk 4 ayının rakamları bu hedefin tutturulacağını teyit eder nitelikte.
Yenişafak