Ulaşım

Avrasya Tüneli 8 ay erken açılacak!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım, "2017 yılının ikinci yarısında bitirilmesi planlanan Avrasya Tüneli, bu yılın sonunda hizmete girecek. Projeyi belirlenen zamandan 8 ay önce, 47 ay gibi kısa bir sürede tamamlamış olacağız" dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 2017'nin ikinci yarısında bitirilmesi planlanan Avrasya Tüneli’nin bu yılın sonunda hizmete gireceğini belirterek, "Projeyi belirlenen zamandan 8 ay önce, 47 ay gibi kısa bir sürede tamamlamış olacağız." dedi.


Yıldırım, AA muhabirine yaptığı açıklamada, "Marmaray'ın kardeşi" olarak başlatılan Avrasya Tüneli (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) projesinde sona yaklaşıldığını söyledi.


Toplam uzunluğu 14,6 kilometre olan projenin 3 ana bölümden oluştuğunu ifade eden Yıldırım, "Avrasya Tüneli projesinin en önemli aşaması olan 3 bin 344 metrelik boğaz geçişini 2015 yılının Ağustos ayında tamamlamıştık, ancak Avrupa ile Asya yakalarında yol ve kavşak düzenlemeleri olmak üzere iki önemli kısım daha var. Yani bağlantı yolları. Avrupa yakasında 5,4 kilometrelik sahil yolu Kazlıçeşme’ye kadar 6 şeritten 8 şeride çıkarılacak, yaklaşık 1,5 kilometrelik kısım da yer kotunun altına alınacak. Asya yakasında ise D-100 karayolunun 3 bin 800 metrelik bölümünde Göztepe’ye kadar yol ve kavşak düzenlemesi yapılarak, mevcut yol 6 şeritten 8 şeride çıkarılacak." değerlendirmesinde bulundu. 


Yıldırım, sözleşmeye göre Avrasya Tüneli projesinin 2017'nin ikinci yarısında hizmete girmesinin planlandığını anımsatarak, projeyi belirlenen zamandan 8 ay önce, 47 ay gibi kısa bir sürede tamamlamış olacaklarını belirtti.


"Projeyi zamanından önce bitirmemiz büyük başarı" 

Avrasya Tüneli'nin 2016 sonunda hizmete gireceği müjdesini veren Yıldırım, "Boğaz altından geçiş gibi çok zor fiziki şartlara rağmen kullanılan ileri teknoloji ve mühendislikle projeyi zamanından önce bitirmemiz gurur verici ve büyük başarı." dedi. 


Yıldırım, Avrasya Tüneli'nin başta İstanbul olmak üzere Türkiye için çok önemli olduğunu vurgulayarak, geçen yıl projenin kullanılan ileri teknoloji dolayısıyla Uluslararası Tünel ve Yeraltı Yapıları Birliği tarafından "Yılın Büyük Projesi" ödülüne layık görüldüğünü hatırlattı. 


Avrasya Tüneli'nin "en"lerin projesi olduğunu ifade eden Yıldırım, kullanılan tünel açma makinesinin, kesici kafa gücüyle dünyada birinci, 12 barlık tasarım basıncıyla ikinci, 13,7 metre kazı çapıyla da dünyada ilk on içinde yer aldığını anlattı. 


"Köprü trafiği tarihe karışacak" 

Binali Yıldırım, projenin toplam yatırım tutarının 1 milyar 245 milyon doların üzerinde olduğunu belirterek, şunları kaydetti:


"Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın büyük önem verdiği Avrasya Tüneli’nin hizmete girmesiyle dünyanın en modern, en gelişmiş karayolu geçiş tünelini İstanbul'a kazandırmış olacağız. Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinden lastikli araçlar iki kıta arasında seyahat ediyor. Marmaray'dan da demiryolu ulaşımı sağlanıyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde hem karayolu, hem raylı sistem olacak. Avrasya Tüneli tamamlandığında ise iki kıta arasında 4 karayolu geçişimiz olacak, İstanbul trafiği nefes alacak. İstanbul’un köprü trafiği eziyeti tarihe karışacak." 


Tüneli, günde 100 bin araç kullanabilecek 

Avrasya Tüneli'nin hizmete alınması sonrasında günde ortalama 100 bin araç tarafından kullanılacağını dile getiren Yıldırım, iki katlı inşa edilmesi nedeniyle tünelde yol güvenliğinin en üst düzeyde olacağını vurguladı. 


Bakan Yıldırım, sis, buzlanma gibi olumsuz hava koşullarında da kesintisiz yolculuk yapılmasının sağlanacağına işaret ederek, "Karayolu ağını tamamlayan anahtar bağlantı ve İstanbul’daki mevcut havaalanları arasında en hızlı ulaşım olanağı Avrasya Tüneli olacak. En önemlisi tarihi yarımadanın doğusunda kayda değer oranda trafik azalması sağlanacak. Boğaziçi, Galata ve Unkapanı köprülerindeki araç trafiğinde hissedilir rahatlama olacak ve trafiğin çok yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında yolculuk süresi 15 dakikaya kadar inecek." ifadelerini kullandı.  


AA




Haber Zaman Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...




Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım, Avrasya Tüneli'nin bu yılın sonunda hizmete gireceğini belirterek,"Projeyi belirlenen zamandan 8 ay önce tamamlamış olacağız." dedi.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, AA muhabirine yaptığı açıklamada, "Marmaray'ın kardeşi" olarak başlatılan Avrasya Tüneli (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) projesinde sona yaklaşıldığını söyledi.


Toplam uzunluğu 14,6 kilometre olan projenin 3 ana bölümden oluştuğunu ifade eden Yıldırım, "Avrasya Tüneli projesinin en önemli aşaması olan 3 bin 344 metrelik boğaz geçişini 2015 yılının Ağustos ayında tamamlamıştık, ancak Avrupa ile Asya yakalarında yol ve kavşak düzenlemeleri olmak üzere iki önemli kısım daha var. Yani bağlantı yolları. Avrupa yakasında 5,4 kilometrelik sahil yolu Kazlıçeşme'ye kadar 6 şeritten 8 şeride çıkarılacak, yaklaşık 1,5 kilometrelik kısım da yer kotunun altına alınacak. Asya yakasında ise D-100 karayolunun 3 bin 800 metrelik bölümünde Göztepe'ye kadar yol ve kavşak düzenlemesi yapılarak, mevcut yol 6 şeritten 8 şeride çıkarılacak." değerlendirmesinde bulundu.


Yıldırım, sözleşmeye göre Avrasya Tüneli projesinin 2017'nin ikinci yarısında hizmete girmesinin planlandığını anımsatarak, projeyi belirlenen zamandan 8 ay önce, 47 ay gibi kısa bir sürede tamamlamış olacaklarını belirtti.


"Projeyi zamanından önce bitirmemiz büyük başarı"


Avrasya Tüneli'nin 2016 sonunda hizmete gireceği müjdesini veren Yıldırım, "Boğaz altından geçiş gibi çok zor fiziki şartlara rağmen kullanılan ileri teknoloji ve mühendislikle projeyi zamanından önce bitirmemiz gurur verici ve büyük başarı." dedi.


"Köprü trafiği tarihe karışacak"


Binali Yıldırım, projenin toplam yatırım tutarının 1 milyar 245 milyon doların üzerinde olduğunu belirterek, şunları kaydetti:


"Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın büyük önem verdiği Avrasya Tüneli'nin hizmete girmesiyle dünyanın en modern, en gelişmiş karayolu geçiş tünelini İstanbul'a kazandırmış olacağız. Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinden lastikli araçlar iki kıta arasında seyahat ediyor. Marmaray'dan da demiryolu ulaşımı sağlanıyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde hem karayolu, hem raylı sistem olacak. Avrasya Tüneli tamamlandığında ise iki kıta arasında 4 karayolu geçişimiz olacak, İstanbul trafiği nefes alacak. İstanbul'un köprü trafiği eziyeti tarihe karışacak."


Tüneli, günde 100 bin araç kullanabilecek


Avrasya Tüneli'nin hizmete alınması sonrasında günde ortalama 100 bin araç tarafından kullanılacağını dile getiren Yıldırım, iki katlı inşa edilmesi nedeniyle tünelde yol güvenliğinin en üst düzeyde olacağını vurguladı.




Zaman




Haber Sabah Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 2017'nin ikinci yarısında bitirilmesi planlanan Avrasya Tüneli'nin bu yılın sonunda hizmete gireceğini belirterek, "Projeyi belirlenen zamandan 8 ay önce, 47 ay gibi kısa bir sürede tamamlamış olacağız" dedi.


Yıldırım yaptığı açıklamada, "Marmaray'ın kardeşi" olarak başlatılan Avrasya Tüneli (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) projesinde sona yaklaşıldığını söyledi.


Toplam uzunluğu 14,6 kilometre olan projenin 3 ana bölümden oluştuğunu ifade eden Yıldırım, "Avrasya Tüneli projesinin en önemli aşaması olan 3 bin 344 metrelik boğaz geçişini 2015 yılının Ağustos ayında tamamlamıştık, ancak Avrupa ile Asya yakalarında yol ve kavşak düzenlemeleri olmak üzere iki önemli kısım daha var. Yani bağlantı yolları. Avrupa yakasında 5,4 kilometrelik sahil yolu Kazlıçeşme'ye kadar 6 şeritten 8 şeride çıkarılacak, yaklaşık 1,5 kilometrelik kısım da yer kotunun altına alınacak. Asya yakasında ise D-100 karayolunun 3 bin 800 metrelik bölümünde Göztepe'ye kadar yol ve kavşak düzenlemesi yapılarak, mevcut yol 6 şeritten 8 şeride çıkarılacak" değerlendirmesinde bulundu.


Yıldırım, sözleşmeye göre Avrasya Tüneli projesinin 2017'nin ikinci yarısında hizmete girmesinin planlandığını anımsatarak, projeyi belirlenen zamandan 8 ay önce, 47 ay gibi kısa bir sürede tamamlamış olacaklarını belirtti.


"PROJEYİ ZAMANINDAN ÖNCE BİTİRMEMİZ BÜYÜK BAŞARI" 


Avrasya Tüneli'nin 2016 sonunda hizmete gireceği müjdesini veren Yıldırım, "Boğaz altından geçiş gibi çok zor fiziki şartlara rağmen kullanılan ileri teknoloji ve mühendislikle projeyi zamanından önce bitirmemiz gurur verici ve büyük başarı." dedi.


Yıldırım, Avrasya Tüneli'nin başta İstanbul olmak üzere Türkiye için çok önemli olduğunu vurgulayarak, geçen yıl projenin kullanılan ileri teknoloji dolayısıyla Uluslararası Tünel ve Yeraltı Yapıları Birliği tarafından "Yılın Büyük Projesi" ödülüne layık görüldüğünü hatırlattı.


Avrasya Tüneli'nin "en"lerin projesi olduğunu ifade eden Yıldırım, kullanılan tünel açma makinesinin, kesici kafa gücüyle dünyada birinci, 12 barlık tasarım basıncıyla ikinci, 13,7 metre kazı çapıyla da dünyada ilk on içinde yer aldığını anlattı.


"KÖPRÜ TRAFİĞİ TARİHE KARIŞACAK"


Binali Yıldırım, projenin toplam yatırım tutarının 1 milyar 245 milyon doların üzerinde olduğunu belirterek, şunları kaydetti:


"Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın büyük önem verdiği Avrasya Tüneli'nin hizmete girmesiyle dünyanın en modern, en gelişmiş karayolu geçiş tünelini İstanbul'a kazandırmış olacağız. Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinden lastikli araçlar iki kıta arasında seyahat ediyor. Marmaray'dan da demiryolu ulaşımı sağlanıyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde hem karayolu, hem raylı sistem olacak. Avrasya Tüneli tamamlandığında ise iki kıta arasında 4 karayolu geçişimiz olacak, İstanbul trafiği nefes alacak. İstanbul'un köprü trafiği eziyeti tarihe karışacak."


TÜNELİ, GÜNDE 100 BİN ARAÇ KULLANABİLECEK 


Avrasya Tüneli'nin hizmete alınması sonrasında günde ortalama 100 bin araç tarafından kullanılacağını dile getiren Yıldırım, iki katlı inşa edilmesi nedeniyle tünelde yol güvenliğinin en üst düzeyde olacağını vurguladı.


Bakan Yıldırım, sis, buzlanma gibi olumsuz hava koşullarında da kesintisiz yolculuk yapılmasının sağlanacağına işaret ederek, "Karayolu ağını tamamlayan anahtar bağlantı ve İstanbul'daki mevcut havaalanları arasında en hızlı ulaşım olanağı Avrasya Tüneli olacak. En önemlisi tarihi yarımadanın doğusunda kayda değer oranda trafik azalması sağlanacak. Boğaziçi, Galata ve Unkapanı köprülerindeki araç trafiğinde hissedilir rahatlama olacak ve trafiğin çok yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında yolculuk süresi 15 dakikaya kadar inecek." ifadelerini kullandı.





Sabah


Bu haber Yeni Şafak Gazetesin'de şöyle yer aldı:



2017 yılının ikinci yarısında bitirilmesi planlanan Avrasya Tüneli, bu yılın sonunda hizmete girecek.


Müjdeyi veren Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, "Projeyi belirlenen zamandan 8 ay önce, 47 ay gibi kısa bir sürede tamamlamış olacağız" dedi. Bakan Yıldırım, zor fiziki şartlara rağmen ileri teknoloji ve mühendislikle, projeyi zamanından önce bitirmenin gurur verici ve büyük başarı olduğunu dile getirdi. Avrasya Tüneli tamamlandığında iki kıta arasında 4 karayolu geçişi olacak; İstanbul trafiği nefes alacak. Kazlıçeşme-Göztepe hattında yolculuk süresi de 15 dakikaya kadar inecek.


Yeni Şafak



Bu haber Vatan Gazetesin'de şöyle yer aldı:


Karayolu tüp geçiş projesi Avrasya Tüneli’nin 2017’nin ikinci yarısında bitmesi planlanıyordu. Ancak Bakan Binali Yıldırım, projenin planlanandan 8 ay önce, yani bu yıl sonunda hizmete gireceğini açıkladı


“Marmaray’ın kardeşi” olarak başlatılan Avrasya Tüneli (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi)  projesinde sona geliniyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 2017’nin ikinci yarısında bitirilmesi planlanan Avrasya Tüneli’nin bu yılın sonunda hizmete gireceğini belirterek, “Projeyi belirlenen zamandan 8 ay önce, 47 ay gibi kısa bir sürede tamamlamış olacağız” dedi. Toplam uzunluğu 14,6 kilometre olan projenin 3 ana bölümden oluştuğunu ifade eden Yıldırım, şu bilgileri verdi:


İki kısım kaldı


“Avrasya Tüneli projesinin en önemli aşaması olan 3 bin 344 metrelik boğaz geçişini 2015 yılının Ağustos ayında tamamlamıştık, ancak Avrupa ile Asya yakalarında yol ve kavşak düzenlemeleri olmak üzere iki önemli kısım daha var. Yani bağlantı yolları. Avrupa yakasında 5,4 kilometrelik sahil yolu Kazlıçeşme’ye kadar 6 şeritten 8 şeride çıkarılacak, yaklaşık 1,5 kilometrelik kısım da yer kotunun altına alınacak. Asya yakasında ise D-100 karayolunun 3 bin 800 metrelik bölümünde Göztepe’ye kadar yol ve kavşak düzenlemesi yapılarak, mevcut yol 6 şeritten 8 şeride çıkarılacak.” 


Dünyada ilk 10’da


Avrasya Tüneli’nin “en”lerin projesi olduğunu ifade eden Yıldırım, kullanılan tünel açma makinesinin, kesici kafa gücüyle dünyada birinci, 12 barlık tasarım basıncıyla ikinci, 13,7 metre kazı çapıyla da dünyada ilk on içinde yer aldığını anlattı.


Köprü trafiği tarihe karışacak


Binali Yıldırım, projenin toplam yatırım tutarının 1 milyar 245 milyon doların üzerinde olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Avrasya Tüneli tamamlandığında ise iki kıta arasında 4 karayolu geçişimiz olacak, İstanbul trafiği nefes alacak. İstanbul’un köprü trafiği eziyeti tarihe karışacak.”


Kazlıçeşme-Göztepe arası 15 dakika


Avrasya Tüneli’nin hizmete alınması sonrasında günde ortalama 100 bin araç tarafından kullanılacağını dile getiren Yıldırım, “Boğaziçi, Galata ve Unkapanı köprülerindeki araç trafiğinde hissedilir rahatlama olacak ve trafiğin çok yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında yolculuk süresi 15 dakikaya kadar inecek” dedi.



Vatan


Haber Hürriyet'te şöyle yer aldı;


ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 2017’nin ikinci yarısında bitirilmesi planlanan Avrasya Tüneli’nin bu yılın sonunda hizmete gireceğini belirterek, “Projeyi belirlenen zamandan 8 ay önce, 47 ay gibi kısa bir sürede tamamlamış olacağız” dedi.


Yıldırım, AA muhabirine yaptığı açıklamada, “Marmaray’ın kardeşi” olarak başlatılan Avrasya Tüneli (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) projesinde sona yaklaşıldığını söyledi. Uzunluğu 14.6 kilometre olan projenin 3 ana bölümden oluştuğunu ifade eden Yıldırım, “Avrasya Tüneli’nin hizmete girmesiyle dünyanın en modern, en gelişmiş karayolu geçiş tünelini İstanbul’a kazandırmış olacağız. Avrasya Tüneli tamamlandığında ise iki kıta arasında 4 karayolu geçişimiz olacak, İstanbul trafiği nefes alacak. İstanbul’un köprü trafiği eziyeti tarihe karışacak” dedi.


Hürriyet