Avrasya Tüneli Boğaz geçişini yarıladı!
Kazlıçeşme ile Göztepe arası ulaşım süresini 15 dakikaya indirmesi planlanan Avrasya Tüneli'nde Asya ve Avrupa'yı ilk defa deniz tabanının altından karayoluyla birbirine bağlayacak projenin çalışmaları yer altında ve yüzeyde devam ediyor...
Kazlıçeşme ile Göztepe arası ulaşım süresini 15 dakikaya indirecek Avrasya Tüneli'ni Boğaz geçişini yarıladı. Boğazın altında 2 bin 160 metrelik mesafe kaldı. Kazlıceşme ile Göztepe arasını 20 dakikaya düşürecek Avrupa tüp geçiti ilk kez görüntülendi.
'Tırtıl' açıyor
Projenin belkemiğini ise "Tırtıl" adı verilen 120 metre uzunluğundaki dev Tunnel Boring Machine (TBM) makinesinin çalışmaları oluşturuyor. Doğal afetlere karşı dayanıklı olarak inşa edilen tünelin 13,7 metre kazı çapına sahip enini tamamen kaplayan araç, İstanbul Boğazı'nın tabanının altından toprağı kazarak iç çeperi inşa ediyor.
Türk-Güney Kore ortaklığı O Temeli 2011'de atılan projenin tasarım, inşaat ve 24 yıl 5 ay süreyle işletilmesi, Türkiye'den Yapı Merkezi ve Güney Kore tarafından Yap-işlet-Devret modeliyle gerçekleştirilecek. Tünel yoğun trafiğin etkili olduğu İstanbul'da yolculuk süresini azaltarak, Asya ve Avrupa yakaları arasında 100 dakikaya varan ulaşım süresini 15 dakikaya kadar indirmeyi amaçlıyor.
Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) çalışmaları, deniz tabanının altında devam ediyor. Tünel uzunluğu bin 180 metreyle yaklaşık yüzde 35 oranında tamamlanırken, Boğazın altında kazılması gereken 2 bin 160 metrelik mesafe kaldı.
15 DAKİKAYA İNDİRECEK
Kazlıçeşme ile Göztepe arası ulaşım süresini 15 dakikaya indirmesi planlanan Avrasya Tüneli'nde Asya ve Avrupa'yı ilk defa deniz tabanının altından karayoluyla birbirine bağlayacak projenin çalışmaları yer altında ve yüzeyde devam ediyor.
106 METRE DERİNLİKTE
Toplam tünel uzunluğa 5 bin 400 metre olan projenin Boğazın altında kalan kısmı 3 bin 340 metre. Bağlantı yollarıyla toplamda 14 bin 600 metrelik uzunluğa sahip olacak Avrasya Tüneli Projesi'nin en derin noktası, İstanbul Boğazı'nın 106,4 metre derinliğinde yer alacak.
Proje için 1,3 milyar dolar yatırım yapılacak. Tünelin geçiş ücreti, otomobiller için 4 dolar+KDV ve minibüsler için 6 dolar+KDV tutarı karşılığı olacak.
Yeni Şafak