Avrasya Tüneli ile Anadolu yakasında konutlar değerlenecek mi?
Önce Asya kıtasını Avrupa'ya kara yoluyla bağlayacak olan Avrasya Tüneli'ni dolaştım. İstanbul Boğazı'nın deniz yüzeyinin de 105 metre altından geçen tünelin ucunun görünmesine yaklaşık 900 metre var.
Önce Asya kıtasını Avrupa'ya kara yoluyla bağlayacak olan Avrasya Tüneli'ni dolaştım. İstanbul Boğazı'nın deniz yüzeyinin de 105 metre altından geçen tünelin ucunun görünmesine yaklaşık 900 metre var. İki katlı kara yolundan oluşan tünelin yapımı bitip hizmete girdiğinde İstanbul trafiğinde hatırı sayılır bir rahatlama yapacağını şimdiden söyleyebilirim. Ardından da hafta sonu İstanbul Boğazı'nda yapılan 3'üncü köprü inşaatını denizden izledim. Hafta sonu olmasına rağmen köprünün inşaatı tam gaz devam ediyordu. Her iki projenin de İstanbul'daki yaşamı ciddi şekilde değiştireceğini, 'uzaklık' kavramını alt üst edeceğini şimdiden söyleyebilirim.
İki projeyi arka arkaya gezdikten sonra, İş GYO Genel Müdürü Turgay Tanes'in 'Asya yakası Avrupa'nın yatakhanesi olmaktan çıkıyor' sözünü hatırladım. Tanes ve Altınbaş Mücevherat Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş ile buluşma sebebimiz Kasaba projesi için yaptıkları yeni ortaklıktı. İş dünyasındaki hemen herkes gibi İmam Altınbaş da gayrimenkul sektörünün cazibesine kapılmış ama iyi bir proje olmadan da bu sektöre dalmak istemiş. Turgay Tanes, Altınbaş'ın bu düşüncesini bildiğinden, Kasaba projesinde ortaklık teklifini, vakti geldiğinde ilk Altınbaş'a götürmüş ve ortaya İş Altınhas şirketi çıkmış.
Turgay Tanes, Kasaba projesinin ne kadar stratejik bir noktada olduğunu anlatmak için önce bir harita açıyor ve bize Kuzey Marmara Otoyolu ile inşaatı devam eden 3'üncü köprünün geçtiği güzergahı, Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Taşdelen metro hatları ve bağlantı yolları sayesinde Kasaba'nın 2'nci köpyüye ulaşımının ne kadar kısaldığını anlatıyor.
Anadolu Yakası'nın cazibesi birçok sebepten dolayı artıyor. Mesela Ataşehir'de inşa edilen İstanbul Finans Merkezi var. İstanbul-İzmir arasında ulaşımı 9 saatten 3.5 saate indirecek olan İzmit Körfez Geçiş ve Otoyol projesi'nin Anadolu yakasına ilgiyi daha da artıracağını Tanes anlatıyor. "Finans merkezinde çalışanlar mesela Balıkesir'de bile oturabilir, çünkü bu yol 1.5 saatten fazla olmayacak artık. Kasaba'dan da Avrupa yakasına, İzmir'e mesafe çok kısaldı" diye devam ediyor. Tanes'e göre sanayi ve işyeri yatırımları Balıkesir'e doğru kayıyor. Yani Anadolu Yakası'nda oturup, Balıkesir'deki işyerinde çalışanları yakın bir zamanda daha çok göreceğiz. Bu durumda İzmir'in de konumu değişiyor. Haritadan bakınca Tanes'in söyledikleri hayal değil kuşkusuz.
Belki de bu yüzden İmam Altınbaş, gayrimenkul projesine böylesi iddialı bir projeyle, ciddi yatırıma hayır dememiş. Kasaba'nın 1 ve 2'nci etabını Koray Yapı ile tamamlayan İş GYO, 3'üncü etapta Koray'ın yüzde 65 payını Altınbaş'ın satın almasıyla yola İş Altınhas şirketiyle devam etme kararı almıştı. Altınbaş, Koray'ın payını 55 milyon liraya satın aldı ve şimdi 200 milyon dolara mal olacak Kasaba projesinin 3'üncü etabına başlandı. Ömerli'de su havzasına yakın olması nedeniyle 1 ve 2'nci etapta yaşanan sorunların geride kaldığını Turgay Tanes anlatıyor ve kesinlikle doğaya zarar vermeyen bir proje yaptıklarının altını çiziyor
Şelale Kada-Sabah