Kent Haberleri

Avrasya Tüneli İstanbul’da su kesintisine neden oldu!

İstanbul’un merkezinde yaşanan 36 saatlik su kesintisinin, İstanbul’un trafik sorununu çözmek iddiasıyla yapımına devam eden Tüp Geçişi Projesi (Avrasya Tüneli) yüzünden olduğu açıklandı.

İstanbul’un merkezinde yaşanan 36 saatlik su kesintisinin, İstanbul’un trafik sorununu çözmek iddiasıyla yapımına devam eden Tüp Geçişi Projesi (Avrasya Tüneli) yüzünden olduğu açıklandı. Ancak uzmanlar, su kesintisiyle birlikte gündeme gelen projenin trafik sorununa çare olmak bir yana, diğer mega projeler gibi nüfus ve trafik yoğunluğuna yol açacağını söylüyor. Zaten meslek odalarının ve uzmanlarının projeye karşı açtığı davalar da devam ediyor. 


İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresinden (İSKİ) yapılan açıklama doğrultusunda Fatih ve Zeytinburnu’da 36 saat süreyle su kesintisi yaşanıyor. Sebebi ise, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı DLH Marmaray Bölge Müdürlüğü tarafından yaptırılan İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçiş Projesi. Yani Avrasya Tüneli Projesi.  


‘TRAFİK SORUNUNU ÇÖZMEZ’


İstanbul Çevre Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Üyesi Cevahir Efe Akçelik, Tüp Geçit Projesi’nin İstanbul’un trafik problemini çözmeyeceğini ifade ederek, bu durumu Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan’ın da ifade ettiğini söyledi.


Lütfi Elvan şöyle söylemişti: Avrasya Tüneli’ni yapsak, üçüncü köprümüz tamamlansa -ki iki köprümüz daha var- halen İstanbul’un trafik sorununu çözmüş olmayız. Çünkü günde 1.5 milyon insan Asya yhakasından Avrupa’ya, Avrupa’dan Asya’ya geçmektedir.”


PROJELER NÜFUS VE TRAFİK ARTIŞI GETİRDİ


Cevahir Efe Akçelik Bakan Elvan’ın bu sözlerine dayanarak, “Bu mantıkla, ilerleyen yıllarda İstanbul’a 4.köprü, 5. köprü, 3. tüp geçit tartışılır hale gelir” diye konuştu. Avrasya Tüneli Projesi gibi projelerin çevresel ve kentsel gelişimin birbirini dengelediği sürdürülebilir bir ulaşım sistemi yerine, ekonomik getirisi nedeniyle günü kurtaran projeler olduğunu söyleyen Akçelik, “Bugüne kadar araçlar için yapılan tüm projeler sadece talebi arttırmış, geçmişe baktığımız zaman açılan yeni yollar, köprülerle araç sayısı paralel artış göstermiştir. İstanbul’un kuzeyinin imara açılmak istenmesiyle birlikte nüfus artışının beklenenden fazla olacağı varsayılırsa bu projenin İstanbul’un trafik sorununu çözeceğini düşünmüyorum. İstanbul’da yapılacak her türlü ulaşım yatırımında öncelik toplu ulaşıma dayalı, yeni ulaşım talepleri yaratmayan projelere ağırlık verilmelidir” diye konuştu. 


AVRASYA TÜNELİ NEDİR?


Temeli 26 Şubat 2011 tarihinde atılan Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi), Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlayacak. Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek olan Avrasya Tüneli, toplam 14.6 kilometrelik bir güzergahı kapsıyor.


Evrensel