Ulaşım

Avrasya Tüneli Projesi, Avrupa‘dan ödül aldı!

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın (EBRD) sürdürülebilirlik açısından en başarılı projelere verdiği ‘En İyi Çevresel ve Sosyal Uygulama Ödülü’ bu yıl Avrasya Tüneli Projesi’nin (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) oldu.

Avrasya Tüneli Projesi, bağımsız jürinin 28 proje arasında yaptığı değerlendirme sonucunda ‘sahip olduğu yüksek standartlar’ nedeniyle ödüle layık görüldü. Gürcistan’ın başkenti Tiflis’te düzenlenen törenle EBRD Enerji Verimliliği ve İklim Değişikliği Müdürü Terry McCallion tarafından verilen ödül, ATAŞ Genel Müdürü Seok Jae Seo ve Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Tanrıverdi tarafından Proje’nin ‘Sahipleri’ ve ‘Yapıcıları’ Yapı Merkezi ve SK E&C firmaları adına teslim alındı.

 

Asya ile Avrupa kıtalarını ilk kez deniz tabanının altından karayolu tüneliyle birleştirmek amacıyla Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AYGM) tarafından ihale edilen, yapımı ve işletimi Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. (ATAŞ) tarafından üstlenilen Avrasya Tüneli Projesi, uluslararası alanda çok saygın bir ödüle daha layık görüldü.

 

Her yıl sürdürülebilirlik alanındaki başarılı uygulamaları değerlendiren Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD), bu yıl ‘En İyi Çevresel ve Sosyal Uygulama Ödülü’nü Avrasya Tüneli Projesi’ne verdi. 28 projenin aday olduğu ödül için yapılan değerlendirmede, EBRD’nin belirlediği standartların çok üzerine çıkan Avrasya Tüneli Projesi, açık farkla birinci oldu. Ödül, Gürcistan’ın başkenti Tiflis’te 14-15 Mayıs 2015 tarihlerinde gerçekleşen EBRD Yıllık Toplantısı’ndaki törene katılan ATAŞ Genel Müdürü Seok Jae Seo ve Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Tanrıverdi’ye verildi.

 

ATAŞ Genel Müdürü Seok Jae Seo, Avrasya Tüneli projesinin başladığı daha ilk günden itibaren zorlayıcı olacağını bilmemize rağmen bütünsel ve sürdürülebilir yaklaşımı benimsediklerini belirterek şunları söyledi:

 

“Benimsediğimiz bu bütünsel yaklaşım, tüm teknik, çevresel, sosyal ve iş güvenliği yanında en önemlisi, özellikle İstanbul halkı olmak üzere tüm paydaşlarımızın fayda sağlamasını kapsamaktadır. Projemizi gerçekleştirirken Türkiye’ye sürdürülebilir bir değer katmayı amaçlıyoruz. ”

 

ATAŞ Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Tanrıverdi ise “Avrasya Tüneli’nin temelini, tüm paydaşların ihtiyaçlarını anlamak ve şeffaf bir iletişim politikası yürütmek esasına göre oluşturduk. Projenin çevresel ve sosyal faydalarını en yüksek seviyeye ulaştırmak amacıyla şimdiye kadar EBRD’nin bu anlamdaki yüksek standartlarını uyguladık, bundan sonra da aynı şevkle devam edeceğiz.” dedi.

 

Çevre ve Sosyal Yönetim Planı hazırlandı 


Avrasya Tüneli Projesi, Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) yerel yönetmeliğinde kapsam dışında olmasına rağmen projenin çevresel ve sosyal etkilerinin belirlenerek gerekli önlemlerin alınması amacıyla Çevresel ve Sosyal Etki Değerlendirmesi (ÇSED) sürecine gidildi. Bu doğrultuda bir Çevre ve Sosyal Yönetim Planı da (ÇSYP) hazırlandı.  Plan, proje için tüm etki azaltıcı önlemleri tanımlayarak, nihai tasarım, inşaat ve işletme aşamalarında bunların nasıl uygulanacağını ortaya koyuyor. ÇSYP, uluslararası finans kuruluşlarının, projeye uzun vadeli kredi sağlamasında en önemli unsurlardan biri oldu.


Akşam