Ulaşım

Avrasya Tüneli projesinin imar planına 3. revize!

İstanbul'un iki yakasını denizin altından birleştirecek olan projenin planları revize edildi. 1.3 milyar dolarlık projede güzergah genişletildi. Kadıköy'de kesin inşaat yasağı olan alana yapılaşma getirildi.

İstanbul'da Marmaray'a kardeş olarak inşa edilen Avrasya Tüneli Projesi yapboz tahtasına dönüştü. Bu kez değişiklik Çevre Bakanlığı'nın talebi üzerine yapıldı... 


Avrasya Tüneli Projesi'nin Zeytinburnu ve Fatih ilçelerindeki kısmına ait ikinci revizyon planı, 2015 Mayıs'ta İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisi'ne geldi. Revizyon değerlendirilmek üzere İstanbul 4 Numaralı Kültür Varlıklarım Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü'ne iletildi. Plan değişikliği hâlâ kurul değerlendirmesinde iken projede yeni bir revizyona gidildi. 


Avrasya Tüneli Tanıtım Filmi!



ÇEVRE BAKANLIĞI GÖRÜŞ İSTEDİ 

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yaptığı üçüncü revizyon için İBB'den meclis kararı ve kurum görüşleri istedi. Avrasya Tüneli Projesi'yle ilgili revizyon 12 Şubat günü İBB Meclis toplantısında gündeme geldi. Bakanlığın hazırladığı plan raporunda Avrupa Yakası'nda kamulaştırmanın minimum tutulduğu ve projenin özel mülkiyetin olmadığı güney alanlarına doğru genişletildiği bu nedenle alanın büyüdüğü belirtildi. 


KAVŞAKLARA ESNEKLİK GETİRİLDİ 


Anadolu Yakası'nda ise yer altındaki tünellere koruma amacı ile inşaat yaklaşma mesafesinin değiştirildiği, gişelerin yer alacağı Üsküdar Kavşağı teknik ekipman binalarının yeniden konumlandırılması nedeniyle kavşak tasarımlarının genişletildiği kaydedildi. Planlamada projenin ana unsurlarına sadık kalındığı, uygulama aşamasında ise şartlara göre değişebilecek alt veya üst geçiş kavşaklarına esneklik getirildiği ifade edildi. 


İNŞAATA YASAK ALANA İNŞAAT 

Güzergahın Kadıköy sınırlan içinde kalan "Kesin İnşaat Yasağı Olan Alan" fonksiyonu için "Ancak Boğaz Geçiş Tüneli ile ilgili teknik, idari vb. tünel kullanımı ile bağlantılı yapılar bu kısıtlamanın dışındadır" notu eklendi. Otopark dini tesis alanına, park idari tesis alanına, idari tesis alanı da ortaöğretim alanına alındı. 


HALKIN SAHİL İLE BAĞLANTISI KESİLDİ 

İmar ve Bayındırlık Komisyonu, revizyonlan uygun bularak meclis onayına gönderdi. Değişiklik CHP grubunun muhalefetiyle kabul edildi. 


CHP'li Meclis Üyesi Esin Hacıalioğlu, "Avrasya Tüneli Projesi baştan sona yanlış. Sürekli revize ediliyor. Bakırköy, Zeytinburnu halkının sahil ile bağlantısı tamamen kesiliyor. Neden bu yolları zemin altına almıyorsunuz?" diye sordu. 


2017 YILINDA BİTMESİ BEKLENİYOR 

Asya ve Avrupa'yı deniz altından karayolu tüneliyle birleştirecek Avrasya Tüneli inşaatı 2014'te başladı. 

2017'de bitmesi planlanan projenin maliyetinin yaklaşık 1.3 milyar dolar olduğu belirtildi. Kazlıçeşme ile Göztepe arasını 15 dakikaya indireceği belirtilen tünelden araç geçiş ücretinin tek yönde otomobiller için KDV hariç 4 dolar olması planlanıyor. Toplam geçiş uzunluğu 14.6 km, tünel kısmı da 5.4 km olacak. 


Zeminde sel riski var uyarısı yapıldı! 

BAKANLIĞIN isteği üzerine görüşünü bildiren kurumlardan Deprem ve Zemin İnceleme Müdürlüğü raporunda; güzergahın bazı bölümleri sıvılaşma, sel, yapay dolgu, tehlikelerinin birlikte görüldüğü, ağır mühendislik önlemleri gerektiren alanlan kapsadığını bildirdi. Bakanlığın istediği plan teklifi; 2011 tasdik tarihli Tarihi Yanmada Kentsel-Tarihi Kentsel Arkeolojik, I. Derece Arkeolojik Sit Alanı Koruma Amaçlı Nazım İmar Planı, 2006'da ilan edilen 2. Grup Yenileme Alam sınırlarında ve kısmen de "Dünya Mirası Alanında kalıyor. 


Sözcü



Haber Sabah'ta şu şekilde yer aldı;


İstanbul'un ulaşım yoğunluğunu azaltmak amacıyla 2011 yılında temeli atılan Avrasya Tüneli'nin çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. Yeraltındaki çalışmaları büyük oranda tamamlanan projenin yer üstü etapları da tamamlanıyor. Tüp geçiş projesinde ulaşımın aksamaması için sahil yolunda kavşak ve yol genişletme çalışmaları yapılacak. 2017 yılında açılması planlanan tüp geçişin tünelden sonra kesintisiz erişimin sağlanabilmesi için imar planında değişiklik yapıldı. Büyükşehir Belediyesi'ne sunulan yeni imar planına göre, Yedikule'den gelerek sahile ulaşımı sağlayan yol tüp geçişin güzergahında yoğunluğa neden olacağı gerekçesiyle Kazlıçeşme üzerinde yapılacak kavşakla bağlanacak. Geçmiş yıllarda Bizans surları yıkılarak açılan sahil yolu iptal edilerek, surların güneyine kaydırılacak. Eski surlardan kalan kule bölgesi de restore edilerek gezi alanı olarak geri kazanılacak. Projenin yeni ulaşım planı Büyükşehir Belediye Meclisi'nde kabul edildi. Avrasya ile vatandaşlar Kazlıçeşme'den Göztepe'ye çok kısa sürede ulaşabilecek. Asya ve Avrupa'yı ilk defa deniz tabanının altından karayoluyla birbirine bağlayacak projenin çalışmaları yoğun bir şekilde devam ediyor. Toplam tünel uzunluğu 5 bin 400 metre olan projenin Boğaz'ın altında kalan 3 bin 340 metrelik kısmı 490 günde geçildi. Bağlantı yollarıyla toplamda 14 bin 600 metrelik uzunluğa sahip olacak tünelin en derin noktası, İstanbul Boğazı'nın 106,4 metre derinliğinde yer alacak.


Sabah



Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


Avrasya Tüneli’nin yer üstü etapları başladı. Tünelin çıkış noktası Kennedy caddesinin ayırdığı Kara ile deniz surları Mermer Kule’de birleşecek.


Temeli 2011 yılında atılan ve 2017 yılında açılması planlanan Avrasya Tüneli’nden sonra kesintisiz erişimin sağlanabilmesi için kavşak ve yol genişletme çalışmaları için imar planında değişiklik yapıldı. Fatih, Zeytinburnu ve Bakırköy sahili boyunca ilerleyecek proje, şu anda deniz ve kara surlarının birleşme noktası olan Mermer Kule’nin denize olan konumunu değiştirecek. Plana göre, surları bölen mevcut sahil yolu iptal edilerek, Mermer Kule’nin güneyinden geçecek. Şu anda yolun geçtiği ve projenin yapılmasıyla birlikte sur içinde kalacak bölge ise rekreasyon alanı olarak kullanılacak.

 

Raporda ayrıca, Veliefendi Hipodrom’unun yer aldığı Onuncu Yıl Caddesi ile Turan Güneş Caddesi arasındaki Kennedy Caddesinin kapasitesinin arttırılmasının planlandığı, “Kennedy Caddesi’ne direkt bağlanan yolların, trafik hızını düşüreceği tespit edildiğinden planlanan yolun kuzeyinde de 2 şeritli yan yol” inşa edileceği belirtiliyor. Bu plana göre İstanbul’un siluetini bozduğu iddiasıyla tıraşlanması istenen 16:9 kulelerinin bulunduğu sahil bandı yeni yapılacak dolgu çalışmaları ile genişletilecek. Plana göre Onaltıdokuz kulelerinin önünden 8 şeritli yol geçecek. 

 

‘Vatandaş sahile inemeyecek’
 

İBB Meclisi’nde oyçokluğu ile onaylanan rapora göre, tüp geçişi işletmeye açıldığında, yolun kenarında kalan 2,5 metrelik kısım yaya yolu ve bisiklet yolu olarak kamunun kullanımına açık kalacak. 6 kısımdan oluşan projenin, önceden planlı bir şekilde değil de mevcut gelişmelere göre planlandığını belirten CHP Meclis üyesi mimar Esin Hacıalioğlu, yolların eklenmesi ile sahilin vatandaşın ulaşımına kapatılacağını söyledi.



Vatan



Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


ASYA ile Avrupa'yı İstanbul Boğazfnın altından 3 katlı bir tüp geçitle birleştirecek Avrasya Tüneli'nin yer üstündeki etapları için düğmeye basıldı. Temeli 2011 yılında atılan ve 2017 yılında açılması planlanan Avrasya Tüneli'nden sonra kesintisiz erişimin sağlanabilmesi için kavşak ve yol genişletme çalışmaları için imar planında değişiklik yapıldı. Yeni plana göre, tünel Avrupa yakasındaki çıkış noktası olan Kazlıcesme üzerinde yapılacak kavşakla bağlanacak. Bakırköy-Yenikapı arasındaki sahil yolu, ortadaki transit yol kaldırılarak 3'er şeritli hale getirilerek akışkan bir trafik sağlanması planlanıyor. Fatih, Zeytinburnu ve Bakırköy sahili boyunca ilerleyecek proje, su anda deniz ve kara surlarının birleşme noktası olan Mermer Kule'nin denize olan konumunu da değiştirecek, İstanbul Büyüksehir Belediyesi (İBB) Başkanı Kadir Topbaş, geçtiğimiz ekim ayında Kara Surları ile Deniz Surları'nın Mermer Kule'de birleştirilmesi için çalışma yürüttüklerine ilişkin basın mensuplarına İpucu vermişti. Bu plana göre, surları bölen mevcut sahil yolu iptal edilerek, Mermer Kule'nin güneyinden geçecek. Su anda yolun geçtiği ve projenin yapılmasıyla birlikte sur içinde kalacak bölge ise rekreasyon alanı olarak kullanılacak. 


Star