Emlak Terimleri

Avrasya Tüneli şantiyesi!

Marmara Denizi’nin altında iki kıtayı birbirine bağlayacak olan Avrasya Tüneli Projesi için çalışmalar devam ediyor. Avrasya Tüneli şantiyesi Harem limanının yakınında yapılan bir tesis olarak çalışıyor...


Avrasya Tüneli şantiyesi!


Marmara Denizi’nin altında iki kıtayı birbirine bağlayacak olan Avrasya Tüneli Projesi için çalışmalar devam ediyor. Projenin bitmesiyle yaklaşık 100 dakika süren Göztepe-Kazlıçeşme arasının 15 dakikaya inmesi bekleniyor. Avrasya Tüneli'nden sadece hafif araçlar geçecek.


Marmaray projesinin hizmete girmesiyle araçların Marmara Denizi’nin altından geçişini sağlayacak olan Avrasya Tüneli Projesi çalışmaları da hız kazandı. İnşaat çalışmalarının 2011 yılında başladığı Avrasya Tüneli'nin 2015 yılı sonlarına doğru hizmete girmesi bekleniyor. Avrasya Tüneli şantiyesi Harem limanının yakınında bir tesis olarak konumlandırıldı. 


Marmaray’ın 1.8 kilometre güney paralelinde Marmara Denizi’ni aşan alternatif bir yol sağlamak ve mevcut yoğunluğu hafifletmeye katkıda bulunmak için tasarlanan tünel, gidiş ve geliş yönleri farklı katlarda olmak üzere iki katlı olarak inşa edilecek. ATAŞ tarafından tasarımı ve inşaatı gerçekleştirilen olan tünel 26 yıl boyunca şirket tarafından işletilecek. Bu süre sonunda ise tünel kamuya devredilecek. 


Yaklaşık 1.3 milyar olarlık bir yatırımla 55 ayda tamamlanacak olan projenin İstanbul’un iki yakası arasındaki (Kazlıçeşme - Göztepe) yolculuk süresini 15 dakikaya kadar indirmesi planlanıyor. Böylece azalan seyahat süresi ile birlikte gelişen erişim olanağı, ulaşım kolaylığı ve artan geçiş güvenilirlik gibi önemli ekonomik faydalar sağlanacak, yakıt tüketimi, sera gazı ve diğer emisyonlarda ve gürültü kirliliğinde azalmalar meydana gelecek.


Avrasya Tüneli ile mevcut Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin trafik yüklerinin paylaşılması amaçlanıyor. Tünel Avrupa yakasında Atatürk Havalimanı ve Anadolu yakasında Sabiha Gökçen Havalimanı arasındaki en pratik güzergah olarak düşünülüyor. 


Avrasya Tüneli Anadolu ile Trakya arasında doğrudan ulaşım olanağı sağlayacak olan bir transit güzergah yaratacak. Ayrıca İstanbul'un, doğal güzelliğini ve siluetini etkilemeyecek. Avrasya Tüneli şantiyesi projenin üç aşamada bitirilmesi için çalışıyor. Bu aşamalar:


1. Bölüm (Avrupa yakası yaklaşım yolu): Kazlıçeşme’den Cankurtaran sahiline Kennedy Caddesi, 5.4 km boyunca 6 şeritten 8 şeride genişletme ve bağlantı yollarının iyileştirmesi.


2. Bölüm (Kayanın içinden Boğaz geçişi): Deniz tabanının, en yakın noktada 27 metre altından geçecek toplam 5.4 km’lik bu bölümde kayanın oyularak geçileceği uzunluk 3.4 km ve TBM kazı çapı: 13.7 metre.


3. Bölüm (Asya yakası yaklaşım yolu): D100 Karayolu, mevcut Eyüp Aksoy Köprülü Kavşağı’ndan Göztepe Kavşağı’na kadar olan 3.8 km’lik bölümün 8 şeride çıkarılması ve bağlantı yollarının iyileştirilmesi.




Avrasya Tüneli tanıtım videosu!
Avrasya Tüneli geçiş ücreti!
Avrasya Tüneli hangi aşamada?
Avrasya tüp tünel geçişi!