Avrasya Tüneli ve Marmaray!
Avrasya Tüneli ve Marmaray dünya çapında iki proje olarak örnek gösteriliyor. Marmaray hizmete girdi ancak yapımı hızla devam eden Avrasya Tüneli'nin 2015 sonunda hizmete alınması bekleniyor...
Avrasya Tüneli ve Marmaray!
Avrasya Tüneli ve Marmaray İstanbul'un trafik yükünü hafifletmek için düşünülmüş ve hayata geçirilen alternatif ulaşım hatlarıdır. Avrasya Tüneli ile Göztepe Kazlıçeşme arasının İstanbul Boğazı'nda deniz tabanından geçerek 15 dakikaya düşürülmesi amaçlanıyor. Geçtiğimiz günlerde hizmete alınan Marmaray projesi ile sadece demiryolu hattı devreye girmiş ve metro ile vatandaşların seyahat etmesi sağlanmıştır. Avrasya Tüneli ise hafif lastikli araçların geçişini sağlayacak bir otoyol projesi olarak tasarlanıyor. Avrasya Tüneli boğaz köprülerindeki trafik yoğunluğunun hafifletilmesi için hayata geçiriliyor. Avrasya Tüneli yap işlet devret modeli ile Türk Kore ortak girişimi olan Ataş tarafından inşa ediliyor. 2015 yılında hizmete girmesi planlanan Avrasya Tüneli'nin 26 yıl işletmesini yine Ataş yapacak ve bu sürenin sonunda işletmeyi kamuya bırakacak.
Avrasya Tüneli çıkış noktaları için ayrı ayrı kavşak ve yol çalışmaları devam ediyor. Avrasya Tüneli'nin açılması ile şu anda 100 dakikayı bulan Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki mesafenin 15 dakikada geçilmesi öngörülüyor.
Avrasya Tüneli, hizmete alınan Marmaray projesinin yaklaşık 2 kilometre güneyinde Marmaray'a paralel olarak inşa ediliyor.Avrasya Tüneli ve Marmaray ile İstanbul trafiğine çözüm getirilmesi amaçlanıyor. Bu sorunu da şimdiden çözeceğe benzeyen Avrasya Tüneli 2 katlı ve toplamda 4 şeritli ekspres yol olarak inşa ediliyor.
Marmaray Üsküdar ve Sirkeci arasında bir güzergahta yer alırken Avrasya Tüneli bunun biraz daha güneyinde paralel bir şekilde Göztepe ile Yenikapı arasına inşa ediliyor.