Ulaşım

Avrasya Tüneli'nde kazı çalışmaları tamam!

Avrasya Tüneli'nde İstanbul Boğazı'nın altındaki kazı işlemi bitti. 3.4 kilometrelik tünel ile 2 kıta bir kez daha denizin altından bağlandı. Proje ile Kazlıçeşme Göztepe arası 100 dakikadan 15 dakikaya inecek.

Dünyanın en iyi mühendislik projelerinden biri olan Avrasya Geçişi Projesi'nin Avrasya Tüneli'nde (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) ışık görüldü. İstanbul Boğazı'nın 27 metre altındaki 3.4 kilometrelik kazı çalışması, Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun da katıldığı törenle tamamlandı. 


15 DAKİKAYA İNİYOR 

19 Nisan 2014'te Asya yakasında Haydarpaşa'daki başlangıç kutusundan kazıya başlayan TBM (tünel açma makinesi), dün son kazı işlemini gerçekleştirerek Avrupa yakasında Çatladıkapı'ya ulaştı. Marmaray projesinin ardından Avrasya Tüneli ile iki kıta Boğaz'ın altından bir kez daha birbirine bağlandı. Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek Avrasya Geçişi Projesi ile yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inecek. 


DESTAN YAZILDI 

Törende son delme işleminin talimatını Başbakan Davutoğlu verdi. İşçilere seslenen Davutoğlu, şunları söyledi: "Marmaray'dan sonra Avrasya Tüneli'yle bir kez daha iki kıtayı birleştiriyoruz. Türkiye için tarihi bir an. Nesiller boyunca anlatılacak büyük bir destan yazdınız."


PROJE 3 BÖLÜM

1- Avrupa Yakası Yol ve Kavşak Düzenlemesi: 5.4 kilometrelik sahil yolu Kazlıçeşme'ye kadar 6'dan 8 şeride çıkarılıyor. 

2- Boğaz Geçişi: 5.4 kilometre (TBM ve NATM tünellerden oluşuyor.) 

3- Asya Yakası Yol ve Kavşak Düzenlemesi: D-100 karayolunun 3 bin 800 metrelik bölümünde yol ve kavşak düzenlemesi ile mevcut yol 6 şeritten 8 şeride çıkarılıyor.


ARALIK 2016'DA TAMAMLANACAK

Avrasya Tüneli Projesi, toplam 14.6 kilometrelik 3 ana bölümden oluşuyor. Aralık 2016'da tamamlanması planlanan proje; yapişlet- devret modeliyle yaklaşık 1 milyar 245 milyon dolarlık finansmanla gerçekleştiriliyor. Projenin tasarım ve inşaatını gerçekleştirecek Türk-Kore Ortak Girişimi ATAŞ, tünelin 24 yıl 5 ay süreyle işletmesini üstlenecek.


Takvim