Ulaşım

Avrasya Tüneli'nin açılışı öne çekildi!

İstanbul'da trafik sorununun azaltılması için planlanan Avrasya Tüneli projesinin yüzde 85'i tamamlandı. Yaklaşık 1.2 milyar dolarlık bir yatırımla hayata geçirilecek tünel projesinin açılışı öngörülen tarihten öne çekildi.

İstanbul'da trafik sorununun azaltılması için planlanan Avrasya Tüneli projesinin yüzde 85'i tamamlandı. 'Köstebek' olarak adlandırılan dev tünel açma makinesiyle delme işlemi tamamlanan yaklaşık 1.2 milyar dolarlık bir yatırımla hayata geçirilecek tünel projesi, öngörülen tarihten öne çekildi. Tünel, aralık ayında hizmete girecek.


İstanbul'un iki yakasını denizin altından birleştirecek ve sadece lastik tekerlekli hafif vasıtaların geçeceği tüp tünelin yapım ihalesi 2008 yılında yapılmış ve ihaleyi Türkiye'den Yapı Merkezi ile Güney Kore'den Skec-Samwhan-Hasin-Namkwang-Kukdong şirketlerinden oluşan TKJV Türk-Kore Ortak Girişim Grubu kazanmıştı. Günde 900 işçinin gece gündüz çalıştığı tünelin yaklaşık yüzde 85'i tamamlanırken, tünel içi imalat işleminin de büyük kısmı bitirildi. 'Köstebek' olarak adlandırılan dev tünel açma makinesiyle delme işlemi tamamlandı. Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. ismini alarak çalışmalara başlayan girişimin projeyi 2017 yılının Ağustos ayında tamamlaması planlanıyordu. Ancak yüklenici şirket bu tarihi öne çekerek projeyi 2016 yılının Aralık ayında tamamlamayı planlıyor. Avrasya Tüp Geçidi'nden geçiş ücreti 4 dolar+KDV olacak.


Ulaşım süresi 15 dakikaya inecek

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından ihale edilen, toplam 1 milyar 245 milyon dolarlık bir yatırımla Türkiye'nin yanı sıra dünyanın en büyük projeleri arasında gösterilen Avrasya Tüneli, 7.5 şiddetindeki sarsıntılara dayanıklı olarak tasarlandı. Tünel trafiği otomobil ve minibüsler ile sınırlandırılacak ve ağır taşıt, motosiklet ve yayaların geçişine kapalı olacak. Tünelde internet, telefon bağlantısı ve her türlü elektromekanik sistem bulunacak. Kazlıçeşme-Göztepe hattında gerçekleştirilecek olan Avrasya Tüneli Projesi, Asya ve Avrupa yakaları arasında 100 dakikaya varan ulaşım süresini 15 dakikaya indirecek.


Günde 120 bin araç

Lastik tekerlekli araçlar için yapılacak tünel geçişi, denizin altından geçen yaklaşık 3,3 kilometrelik bölümü ile her iki yakadaki mevcut yollara bağlanacak. Proje kapsamında ayrıca, Avrupa ve Anadolu tarafında havalandırma şaftları, Avrupa Yakası'nda ücret toplama gişeleri, tünel işletme binası inşa edilecek. İki katlı ve ikişer şeritli olacak tünelin katlarından birisi giden araçlara, diğeri ise gelen araçlara ayrılacak. Karayolu Tünel Geçişi'ni günde ortalama 120 bin aracın kullanması öngörülüyor.


Hava ulaşımına katkı

Proje ayrıca, Avrupa Yakası'nda Atatürk Havalimanı ve Anadolu Yakası'nda Sabiha Gökçen Havalimanı arasındaki en pratik güzergah olacak. Avrasya Tüneli'nin iki havalimanı arasında sağlayacağı entegrasyonun İstanbul'un uluslararası hava ulaşımındaki konumuna önemli katkıda bulunması bekleniyor.


Dünya/ Meltem Gündüz



Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


AVRASYA Tüneli Projesi İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi kapsamında Sarayburnu- Kazlıçeşme, Kazlıçeşme-Göztepe arasında başlatılan çalışmalar bütün hızıyla sürüyor.


Projenin 5.4 kilometrelik bölümü deniz tabanı altına özel bir bir teknoloji ile inşa edilen otomobıllerin geçeceği 2'şer  şeritli ve iki katlı tünelden oluşuyor.  Avrupa ve Asya yakalarında 9.2 kilometrelik güzergahta ise yol genişletme ve yenileme çalışmaları yapılıyor. Bu amaçla bir süre önce trafik düzenlemesi yapılan Sarayburnu-Kazlıçeşme hattında da çalışmalar devam ediyor. Fatih, Sahil Kennedy caddesinde yapılan çalışmalarda yollar genişletilip, yenilenirken araç alt geçitleri ve yaya üst geçişleri inşa edildiği belirtildi. Havadan görüntülediğimiz bu bölge dev bir şantiyeye dönmüş durumda. Trafik düzenlemesi ile kapatılan bölümlerde çalışmaların hızla sürdüğü bazı bölgelerde yolların ve bağlantı tünellerinin ortaya çıkmaya başladığı görüldü.

 

BU YIL SONU AÇILMASINA ÇALIŞILIYOR

 

1 milyar 245 milyon dolar yatırım bedelli projeyi tamamlayacak firmalar tüneli 29 yıl boyunca işletecek. 55 ayda bitmesi hedeflenen projenin 2017 yılının ilk 6 ayı içinde bitirilmesi planlanıyordu.  Ancak proje inşaatının beklenenden daha hızlı yürümesi ve İstanbul trafiğini rahatlaması açısından 2016 yılının sonlarına yetiştirilmesi için çalışmalara hız verildiği belirtildi. Projenin İstanbul'da trafiğin çok yoğun olduğu güzergâhta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar indireceği belirtiliyor. 7,5 büyüklüğünde bir depremde zarar görmeyecek şekilde plananan  tünelden araç geçiş ücretleri açılış yılında tek yönde otomobiller için ilk yıl KDV hariç 4 Dolar olması planlanıyor. 


Star


Haber Habertürk Gazetesi'nde şöyle yer aldı;


Avrasya Tüneli Projesi İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi kapsamında Sarayburnu- Kazlıçeşme, Kazlıçeşme-Göztepe arasında başlatılan çalışmalar bütün hızıyla sürüyor. Trafik düzenlemesi ile kapatılan bölümlerde çalışmaların hızla sürdüğü bazı bölgelerde yollar ve bağlantı tünelleri ortaya çıkmaya başladı. 55 ayda bitmesi hedeflenen projenin 2017 yılının ilk 6 ayı içinde bitirilmesi planlanıyordu. Ancak proje inşaatının beklenenden daha hızlı yürümesi ve İstanbul trafiğini rahatlatması açısından 2016 yılının sonlarına yetiştirilmesi için çalışmalara hız verildiği belirtildi


15 DAKİKAYA İNECEK

İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme- Göztepe hattında hizmet verecek olan Avrasya Tüneli, toplam 14.6 kilometrelik bir güzergâhı kapsıyor. Proje ile bu yoğun güzergâhta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inecek. 7.5 büyüklüğünde bir depremde zarar görmeyecek şekilde planlanan tünelden araç geçiş ücretinin açılış yılında tek yönde otomobiller için KDV hariç 4 dolar olması planlanıyor.


‘TÜRKİYE’NİN YÜZAKI’

Üsküdar Belediye Başkanı Hilmi Türkmen, Avrasya Tüneli Projesi’ni inceleyerek, yetkililerden çalışmaların son durumu hakkında bilgi aldı. Başkan Türkmen, “Türkiye’nin yüzakı projesi. Böylesi büyük bir projeye ancak şapka çıkarılır” dedi.


Habertürk