Genel

Avrasya Tüneli'nin geçiş ücreti belli oldu!

Avrasya Tüneli Projesi'nde tünel açma makinesi "Tırtıl" ile İstanbul Boğazı tabanının yaklaşık olarak İkinci metre altından toprağı kazması ve iç çeperlerin oluşturulmasıyla 850 metreye ulaşıldı...

Kazlıçeşme ile Göztepe arasını 15 dakikaya indirmesi öngörülen Avrasya Tüneli Projesi'nde (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) tünel açma makinesi "Tırtıl" ile İstanbul Boğazı tabanının yaklaşık olarak İkinci metre altından toprağı kazması ve iç çeperlerin oluşturulmasıyla 850 metreye ulaşıldı.


Avrasya Tüneli'nin Haydarpaşa şantiyesindeki çalışmalar Anadolu Ajansı (AA) tarafından görüntülendi. Avrasya Tüneli, yoğun trafiğin etkili olduğu İstanbul'da yolculuk süresini mühim ölçüde azaltarak, Asya ve Avrupa yakaları arasında 100 dakikaya varan ulaşım süresini 15 dakikaya kadar indirmeyi amaçlıyor.


Zelzele ve tsunami gibi doğal afetlere karşı dayanıklı olarak inşa edilen tünel, 13,7 metre kazı çapı mevcut bulunan tünel açma makinesi "Tırtıl" ile İstanbul Boğazı tabanının yaklaşık olarak İkinci metre altından toprağı kazarak ve iç çeperleri oluşturarak 850 metreye ulaştı.


Toplamda 14,6 kilometrelik uzunluğa sahip olacak Avrasya Tüneli Projesi, İstanbul Boğazı'nın 106,4 metre derinliğinde olacak olan . Deniz altında 3,34 kilometresi olan Avrasya Tüneli'nde kazılacak 2, beş kilometrelik mesafe kaldı.


Marmaray'ın kardeşi olarak da ifade edilen Asya ile Avrupa yakalarını bir araya getirecek Avrasya Tüneli Projesi çerçevesinde şu anda 422 beyaz yakalı, 628 mavi yakalı işçi ve 56 iş makinesi çalışıyor.




BAĞLANTI TÜNELLERİ YAPILIYOR, MEVCUT YOLLAR GENİŞLETİLİYOR


Avrasya Tüneli için İstanbul Boğazı'nın altındaki çalışmaların yanında bağlantı tünelleri, "Tırtıl"ın Avrupa Yakası'ndaki çıkış noktası Kennedy Caddesi tarafında da hazırlıklar devam ediyor. Hem Avrupa Yakası hem de Asya Yakası tarafında olağan yolların iyileştirilmesi ve genişletilmesi, engellilerin kullanımına da makul alt ve üst geçit, yaya geçitleri yapılması için hazırlıklar sürüyor. 


İş güvenliğine çok büyük ehemmiyet verilmekte olan Avrasya Tüneli'nde, çalışmalarda bulunan dev tünel açma makinesi "Tırtıl"da da iş güvenliğine dikkat ediliyor. AA ekibine hem şantiye girişi evvelinde hem de "Tırtıl"daki sığınma odasında muhteşem bir durumda ne yapılması gerektiği hususunda eğitim verildi. 


Avrasya Tüneli geçiş bedeli , arabalar için 4 dolar+KDV ve minibüsler için 6 dolar+KDV tutarı karşılığı Türk Lirası olacak. 


Finansmanı yap-işlet-devret modeliyle sağlanan proje yaklaşık olarak 1,3 milyar dolarlık yatırımla Yapı Merkezi ve Güney Kore'nin bilinen kuruluşlarından biri olan SK E&C'nin kurduğu Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım AŞ (ATAŞ) tarafından gerçekleştiriliyor.




Sabah