Avrasya Tüneli'nin inşaatında sona gelindi!
Asya ve Avrupa kıtasını ilk kez deniz tabanının altından karayolu ile birleştirecek olan “Avrasya Tüneli”nde sona yaklaşıldı.Avrasya Tüneli’nde 3 bin 340 metrelik tünel delme çalışmalarının bitmesine 820 metre kaldı.
İstanbul’un iki yakasını deniz tabanının altından karayolu ile 15 dakikaya indirecek Avrasya Tüneli’nde 3 bin 340 metrelik tünel delme çalışmalarının bitmesine 820 metre kaldı. Tünelin Harem’de bulunan şantiyesinden kazı çalışmalarına başlayan Tunel Boring Machine(TBM) günde ortalama 10 metre ilerleyerek 2 bin 520 metreye ulaştı. Tunel Boring Machine’nin (TBM) rekoru ise günde en fazla 18 metre oldu. 820 metrelik sona yaklaşılan tünelin 82 gün içerisinde Avrupa yakasındaki şantiye ile birleşebileceği belirtildi. Avrasya Tüneli”nin (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi)’ndeki 3 bin 340 metrelik tünelin yüzde 75’i tamamlanmış oldu.
TBMM Çevre Komisyon Başkanı ve Ak Parti İstanbul 1. Bölge 3. Sıradan Milletvekili Adayı Erol Kaya, Avrasya Tünelini basın mensupları ve Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakan Yardımcısı Yahya baş ile birlikte gezerek, projenin son durumu hakkında bilgi aldı.
“ULAŞIMDA YENİ BİR NEFES BORUSU AÇILIYOR”
Şantiye alanına gelerek incelemelerde bulunan Erol Kaya, “Bu önemli bir proje yani bu projeyle İstanbul’un ulaşımına yeni bir nefes borusu açılıyor. Proje, 2015 yani 3-4 ay sonrada ışığı görecek olması Türkiye’de hükümetlerimizin başardığı icraatlar noktasında gelinen noktayı gösteriyor. 2015 Ağustos ayında çıkılacak olması bu ülkede güven ve istikrarın getirdiği nokta açısından son derece önemlidir” dedi.
“AVRASYA TÜNELİ AÇILDIĞINDA GÜNLÜK 80 BİN ARACIN GEÇMESİ HEDEFLENİYOR”
Günlük ortalama 80 bin aracın tüneli kullanacağını belirten Kaya, “Bizler yukarıda bu konuyla ilgili yetkililerden brifingler aldık. Bu projenin 80 bin araca hizmet etmesinin yanında birde Avrupa’dan çevre ödülü alması benim açımdan son derece önemli. Bu projenin emisyon azaltması, trafikteki bir buçuk saatlik yolu 15 dakikaya indirmesi çok muhteşem bir çalışma olmuş. Biz şimdi burada iki katlısını yapıyoruz. Aslında bu proje 2004’te yani 10 küsür yıllık bir projenin geldiği noktayı gösteriyor. Şimdi ise Türkiye’de bunun üç katlısını yani dünyada ki tünellerin en büyüğünü inşa etmesi gündem geldi. Basınç açısından her halde 10 bin bar basınçla dünyada ikinci büyük tünel olarak inşa ediliyor” diye konuştu.
“KARADAN DALGIÇLARIN OLMASI BENİ ŞAŞIRTTI”
Projedeki en ilginç meselenin Tunel Boring Machine (TBM) bakımında çalışan kara dalgıçlarının olduğunu belirten Kaya, “Burada karada dalgıçlar görev yapıyor. Yani herhangi bir makineye onarım falan yapılacağı zaman aynen bildiğimiz deniz dalgıçları gibi karadaki dalgıçları da o basınca ayarlıyorlar ve makinenin önüne ulaştırıp bakımlarını yapıyorlar. Karadan dalgıç görmekte Türkiye tarihi açısından ilginç bir gelişme olarak dikkatimizi çekti. Türkiye’nin hava ulaşımı, kara ulaşım ve demir yolu açısından ilklere imza atılıyordu. Bu gün de denizin altından yapılan geçişler sayesinde dede yeni bir ilke imza atılıyor” şeklinde konuştu.
HER SENARYO İÇİN HAZIRLIK YAPILDI
Tünel içinde yaşanabilecek her çeşit kazaya karşı bir cevap senaryosu hazırlanmış durumda. Bir katta beklenmeyen bir olay yaşandığı zaman 200 metrede bir bulunan geçirimsiz tahliye kapıları ile diğer kata geçilebilecek. Tünel içinde bulunan 92 jet fan ve 8 adet havalandırma pompası bir yangın halinde tünele temiz hava pompalamak için hazırda bekleyecek.
Milliyet