Avrasya Tüneli'nin yüzde 85'i tamam!
Dünyanın en iyi mühendislik projeleri arasında gösterilen ve İstanbul Boğazı'nı karayolu tüp geçişiyle aşacak olan Avrasya Tüneli Projesi'nin yüzde 85'i tamamlandı.
Dünyanın en iyi mühendislik projeleri arasında gösterilen ve Asya ile Avrupa kıtalarını tüp geçişiyle birbirine bağlayacak Avrasya Tüneli Projesi'nin (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) yaklaşık yüzde 85'inin tamamlandığı bildirildi.
Avrasya Tüneli tanıtım videosu!
Avrasya Tüneli ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde son durum! Fatih Belediyesi'nden yapılan açıklamaya göre, Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir, Yenikapı-Yedikule arasındaki yol genişletme çalışmaları bilgilenme toplantısında katıldı. Ardından tüneli gezen Demir, Şantiye Müdürü Necil Engür'den çalışmalar hakkında bilgi aldı. Açıklamada görüşlerine yer verilen Demir, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından "Vizyon proje" olarak değerlendirilen Avrasya Karayolu Geçiş Tüneli inşaatının bile çok etkileyici ve muhteşem bir görüntüye sahip olduğunu belirtti. Demir, yüzyıl önce Osmanlı tarafından düşünülmüş ancak hayata geçirilememiş projelerin bu dönemde gerçekleştirilmesini, ülke ve millet adına bir gurur kaynağı olarak değerlendirdiğini aktardı. Açıklamaya göre, "Avrasya Karayolu Tüp Geçiş" projesinde sona yaklaşıldı. Günde 900 işçinin gece gündüz çalıştığı tünelin yaklaşık yüzde 85'i tamamlanırken, iki katlı, ikişer gidiş ve geliş olarak yapılan tünelde, tünel içi imalat işleminin de büyük kısmı bitirildi. Boğaz geçişi tünelinde bu projeye özel tasarlanan ve "köstebek" olarak bilinen dev tünel açma makinesi ile delme işlemi tamamlandı. İçerisinde 300 kişinin çalıştığı tünel kazma işleminde kullanılan 120 metre uzunluğunda ve 13.4 metre çapındaki köstebekle, öngörülenden daha kısa sürede tünel açma işlemi gerçekleştirildi. Dünyanın en büyük köstebeklerinden biri olan tünel kazma makinesi iki kıtayı Marmaray'dan sonra bir kez daha birbirine bağlarken, delme işleminin bitmesinin ardından parçalara ayrılan dev köstebek Çatladıkapı mevkisinde yeryüzüne çıkarıldı. Asya ve Avrupa kıtalarını ilk kez deniz tabanı altından karayolu tüneliyle birleştiren Avrasya Geçişi Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi), ITA - Uluslararası Tünel ve Yeraltı Yapıları Birliği tarafından düzenlenen ITA Uluslararası Tünelcilik Ödülleri'nin Büyük Projeler dalında 'Yılın Projesi' (ITA Major Project of the Year) ödülüne layık görüldü. AA Haber Hürriyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı; Asya ve Avrupa yakasını birbirine bağlayan 'Avrasya Karayolu Tüp Geçiş Projesi'nde sona yaklaşıldı. Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir, Yenikapı-Yedikule arasındaki yol genişletme çalışmaları bilgilenme toplantısına katıldı. Dev köstebek tarafından açılan tüneli gezen Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir’e şantiye müdürü Necil Engür, tünel inşaatı konusunda bilgi verdi. Başkan Demir, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın ‘Vizyon proje’ olarak değerlendirdiği Avrasya Karayolu Geçiş Tüneli inşaatının bile çok etkileyici ve muhteşem bir görüntüye sahip olduğunu belirterek "Yüz yıl önce Osmanlı tarafından düşünülmüş ancak hayata geçirilememiş projelerin bu dönemde gerçekleştirilmesini ülkem ve milletim adına bir gurur kaynağı olarak değerlendiriyorum" dedi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ‘Vizyon proje’ olarak değerlendirdiği, Avrupa ile Asya'yı birbirine bağlayan karayolu geçiş tüneli tamamlandığında Kazlıçeşme-Göztepe arası otomobille 15 dakikada geçilebilecek. Günde 900 işçinin gece gündüz çalıştığı Avrasya karayolu tünelinin yüzde 85’i tamamlandı. İki katlı ve 2 gidiş, 2 geliş olarak yapılan tünelde, tünel içi imalat işleminin de büyük kısmı bitirildi. KÖSTEBEK GÜN YÜZÜNE ÇIKTI Boğaz geçişi tünelinde sadece bu projeye özel olarak tasarlanan ve ‘köstebek’ olarak bilinen TBM (Tunnel Boring Machine - Tünel Kazma Makinesi) dev makine ile delme işlemi tamamlandı. İçerisinde 300 kişinin çalıştığı tünel kazma işleminde kullanılan 120 metre uzunluğunda ve 13.4 metre çapındaki köstebekle öngörülenden daha kısa sürede delerek tünel açma işlemi tamamlandı. Dünyanın en büyük köstebeklerinden biri olan tünel kazma makinesi iki kıtayı Marmaray’dan sonra bir kez daha birbirine bağladı. Delme işleminin bitmesinin ardından parçalara ayrılan dev köstebek Çatladıkapı mevkiinde yeryüzüne çıkarıldı. YILIN PROJESİ SEÇİLDİ Avrasya Geçişi Projesi, Uluslararası Tünel ve Yeraltı Yapıları Birliği tarafından ‘Yılın Projesi’ seçildi. Tünelcilik alanında dünyanın en önemli birliği olarak sayılan Uluslararası Tünel ve Yeraltı Yapıları Birliği (ITA - International Tunnelling and Underground Space Association) tarafından İsviçre’de düzenlenen ITA Uluslararası Tünelcilik Ödülleri’nin ‘Büyük Projeler’ kategorisinde ‘Yılın Projesi’ ödülüne Avrasya Geçişi Projesi layık görüldü. PROJE BAĞLANTI YOLLARINI DA RAHATLATACAK Asya ve Avrupa ilk kez deniz tabanının altından karayolu tüneliyle birleşecek. Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi), Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlayacak. İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek olan Avrasya Tüneli, 3.4 kilometrelik kısmının en derin noktası denizin 106 metre altından olmak üzere bağlantı yollarıyla birlikte yaklaşık 14.6 kilometrelik bir güzergahı kapsıyor. Proje tamamlandığında Cankurtaran ile Kazlıçeşme arasındaki sahil yolu 8 şeride çıkarılacak. İki katlı tünelden ve alışılmış diğer metotların dışında bir yöntemle inşa edilen bağlantı tünellerinden oluşan Avrupa ve Asya yakalarında toplam 9,2 kilometrelik güzergahta ise yol genişletme ve iyileştirme çalışmaları yapılacak. Sarayburnu-Kazlıçeşme ile Harem-Göztepe arasında yer alan yaklaşım yolları genişletilecek. Yap-işlet-devret yöntemiyle yapılan projenin 2016 yılı sonunda hizmete açılması bekleniyor. Hürriyet Bu haber Sabah Gazetesi'nde şu şekilde yayımlandı: Dünyanın en iyi mühendislik projeleri arasında gösterilen ve Asya ile Avrupa kıtalarını tüp geçişiyle birbirine bağlayacak Avrasya Tüneli Projesi'nin (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) yaklaşık yüzde 85'i tamamlandı. Fatih Belediyesi'nden yapılan açıklamaya göre, 'Avrasya Karayolu Tüp Geçiş' projesinde sona yaklaşıldı. Günde 900 işçinin gece gündüz çalıştığı tünelin yaklaşık yüzde 85'i tamamlanırken, tünel içi imalat işleminin de büyük kısmı bitirildi. Boğaz geçişi tünelinde bu projeye özel tasarlanan ve "köstebek" olarak bilinen dev tünel açma makinesi ile delme işlemi tamamlandı. İçinde 300 kişinin çalıştığı tünel kazma işleminde kullanılan 120 metre uzunluğunda ve 13.4 metre çapındaki köstebekle, öngörülenden daha kısa sürede tünel açma işlemi gerçekleştirildi. Dünyanın en büyük köstebeklerinden biri olan tünel kazma makinesi iki kıtayı Marmaray'dan sonra bir kez daha birbirine bağladı. Sabah Haber Akşam Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı; Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ‘Vizyon proje’ olarak değerlendirdiği, Avrupa ile Asya’yı birbirine bağlayan karayolu geçiş tüneli tamamlandığında İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe arası otomobille 15 dakikada geçilebilecek. Günde 900 işçinin gece gündüz çalıştığı Avrasya karayolu tünelinin yüzde 85’i tamamlandı. İki katlı ve 2 gidiş, 2 geliş olarak yapılan tünelde, tünel içi imalat işleminin de büyük kısmı bitirildi. Boğaz geçişi tünelinde sadece bu projeye özel olarak tasarlanan ve ‘köstebek’ olarak bilinen TBM (Tunnel Boring Machine - Tünel Kazma Makinesi) dev makine ile delme işlemi tamamlandı. İçinde 300 kişinin çalıştığı tünel kazma işleminde kullanılan 120 metre uzunluğunda ve 13.4 metre çapındaki köstebekle öngörülenden daha kısa sürede delerek tünel açma işlemi tamamlandı. Dünyanın en büyük köstebeklerinden biri olan tünel kazma makinesi iki kıtayı Marmaray’dan sonra bir kez daha birbirine bağladı. Delme işleminin bitmesinin ardından parçalara ayrılan dev köstebek Çatladıkapı mevkiinde yeryüzüne çıkarıldı. 2016 SONUNDA BİTECEK Avrasya Tüneli, 3.4 kilometrelik kısmı, en derin noktası denizin 106 metre altından olmak üzere bağlantı yollarıyla birlikte yaklaşık 14.6 kilometrelik bir güzergahı kapsıyor. Proje tamamlandığında Cankurtaran ile Kazlıçeşme arasındaki sahil yolu 8 şeride çıkarılacak. İki katlı tünelden ve alışılmış diğer metotların dışında bir yöntemle inşa edilen bağlantı tünellerinden oluşan Avrupa ve Asya yakalarında toplam 9.2 kilometrelik güzergahta ise yol genişletme ve iyileştirme çalışmaları yapılacak. Sarayburnu-Kazlıçeşme ile Harem-Göztepe arasında yer alan yaklaşım yolları genişletilecek. Yap-işlet-devret yöntemiyle yapılan projenin 2016 sonunda hizmete açılması bekleniyor. YILIN PROJESİ SEÇİLDİ Avrasya Geçişi Projesi, Uluslararası Tünel ve Yeraltı Yapıları Birliği tarafından ‘Yılın Projesi’ seçildi. Tünelcilik alanında dünyanın en önemli birliği olarak sayılan Uluslararası Tünel ve Yeraltı Yapıları Birliği (ITA-International Tunnelling and Underground Space Association) tarafından İsviçre’de düzenlenen ITA Uluslararası Tünelcilik Ödülleri’nin ‘Büyük Projeler’ kategorisinde ‘Yılın Projesi’ ödülüne Avrasya Geçişi Projesi layık görüldü. Akşam Haber Bugün Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı; Altyapıya yönelik dev yatırımlar emlakta alım satımı hareketlendirdi. Uzmanlar bekleyen yatırımcının gayrimenkulde alıma geçiğini söyledi. Avrasya tüneli, üçüncü köprü, üçüncü havaalanı gibi dev yatırımlar gayrimenkul sektörüne umut oldu. Altın Emlak Genel Müdürü Hakan Erilkun, tüm alıcı kitlenin 1 Kasım seçimlerinin ardından alım sürecine geçtiğini aktardı. Erilkun, kentsel dönüşüm kapsamında 6,5 milyon konutun yenilenmesinin de kent merkezlerindeki hareketliliği körüklediğine dikkat çekti. Sektörün önünün açık olduğunu aktaran Era Gayrimenkul Türkiye Koordinatörü Mustafa Baygan ise önümüzdeki sene sektörün yüzde 15 büyümesini öngördüklerini belirtti. BugünAvrasya Tüneli'ne ilişkin 5 sorun mecliste konu oldu!
Avrasya Tüneli'nde 4,5G çalışmaları tamamlandı!
Avrasya Tüneli inşaatında ilginç yöntem!
Avrasya Tüneli'nde geri sayım başladı!
Avrasya Tüneli, Boğaz'ın 106 metre altından geçiyor!
Avrasya Tüneli havadan görüntülendi!