AVM

Avrupa'da en fazla AVM Türkiye'de açıldı!

Avrupa Alışveriş Merkezleri Geliştirme Raporu'na göre, Avrupa'da en fazla AVM Türkiye'de açıldı. En yüksek arz konusunda başı 525 bin metrekareyle Türkiye çekti.

Cushman & Wakefield tarafından hazırlanan "Avrupa Alışveriş Merkezleri Geliştirme Raporu" başlıklı araştırmanın sonuçları yayınlandı. Avrupa'daki alışveriş merkezi pazarı ise 2018 yılında 168,1 milyon metrekareye ulaştı.

Akşam Gazetesi'nde yer alan habere göre; geçtiğimiz yıl AVM arzı 2017 yılı değerlendirildiğinde yüzde 28 düşüş gösterek 2,6 milyon metrekareye geriledi. Perakende pazarına giren yeni arzda son 24 yılın en düşük değerine denk geldi.

AVM arzı Batı Avrupa'da düşüş kaydederken, yıllık tamamlanan AVM oranı yüzde 23 gerileme yaşadı. Fransa, yüzde 28'lik gerilemeye rağmen bu bölgede alışveriş merkezi yapımı alanında ilk sıraya yerleşti. Almanya, Finlandiya ve İsveç'te nispeten iyileşmiş sonuçlar kaydedildi. Orta ve Doğu Avrupa'da AVM geliştirme faaliyetlerinde yüzde 31'lik keskin bir düşüş yaşandı.

Tüm bölge genelinde azalma yaşanırken, Türkiye, 2017 yılında bir milyon metrekare, 2018'de 0,5 milyon metrekare olmak üzere inşaat tamamlama konusunda en keskin düşüşünü yaşadı. Türkiye, Rusya ve Polonya en aktif ülkeler arasında yer alırken, Avrupa'daki toplam yeni arzın yaklaşık yüzde 50'sini oluşturdu. 2019-2020 yıllarında inşaat halinde veya planlama aşamasında olmak üzere geliştirme faaliyetlerinin toplamda 6,5 milyon metrekare olan arzın gelecek iki yıl boyunca sabit kalması amaçlanıyor.

"EN YÜKSEK ARZ TÜRKİYE'DE YAŞANDI",

Rapora göre, geçtiğimiz yıl Avrupa'da 2,6 milyon metrekare AVM arzı gerçekleşirken, en yüksek arz konusunda başı 525 bin metrekareyle Türkiye oluşturdu. Alışveriş merkezi inşasında kayda değer bir yükselme gözlenirken arz değeri 2017 yılının yaklaşık yüzde 50 altında kaldı.

Türkiye'yi 436 bin metrekareyle Rusya, 298 bin metrekareyle Polonya, 237 bin metrekareyle Fransa, 164 bin metrekareyle Finlandiya, 147 bin metrekareyle Birleşik Krallık, 141 bin metrekareyle Almanya, 104 bin metrekareyle İspanya, 99 bin metrekareyle Hollanda, 95 bin metrekareyle İtalya izledi.

Orta ve Doğu Avrupa'daki toplam alışveriş merkezi arzı ise 1 Ocak itibarıyla 58,4 milyon metrekare oldu. Bölgede 1,5 milyon metrekarelik yeni alışveriş merkezi alanı pazara girdi.

TÜRKİYE, YENİ ARZDA 2019-2020 DÖNEMİNDE DE LİDER

Rapora göre, 2019-2020 döneminde açılacak yeni AVM'lerde de liderliği Türkiye çekecek. Yeni alışveriş merkezi arzında Türkiye'de bir milyon 603 bin metrekare büyüklüğünde yeni AVM arzı yaşanacak. 

Yeni AVM arzında Türkiye'yi br milyon 549 bin metrekareyle Rusya, 368 bin metrekareyle Fransa, 303 bin metrekareyle Polonya, 290 bin metrekareyle İspanya, 187 bin metrekareyle Fnlandiya takip edecek. 

2019-2020'DE AVRUPA'DA EN BÜYÜK AVM KAYSERİ'DE AÇILACAK

Kayseri, 2019-2020 döneminde yeni açılacak AVM büyüklüğü açısından ilk sıraya yerleşecek. Kayseri'de 2020 yılında açılması planlanan KUMSmall Factory'nin 180 bin metrekarelik alana üzerinde yer alması amaçlanıyor.

Söz konusu dönemde Amsterdam'da 117 bin metrekarelik Mall Of The Netherlands, Moskova'da 105 bin metrekarelik Salaris, Belgrad'da 93 bin metrekarelik BW Galerija, Finlandiya'da 85 bin metrekarelik Mall Of Tripla, Birleşik Krallık'ta 81 bin metrekarelik Edinburgh St James, Lüksemburg'ta 75 bin metrekarelik La Cloche D'or, Sevilla'da 70 bin metrekarelik Lagoh açılacak.

AVM Ciro Endeksi 2019 Mayıs'ta yüzde 23,1 arttı!