22 / 11 / 2024
fuzul

Avrupa'nın en büyük lokomotif müzesi yerli ve yabancı turistlerden büyük ilgi görüyor!

Avrupa'nın en büyük lokomotif müzesi yerli ve yabancı turistlerden büyük ilgi görüyor!

Türkiye’nin ilk demiryolu olan İzmir-Aydın demiryolu üzerinde bulunan müzede, 1887 ile 1952 yılları arası Alman, İngiliz, Fransız, Amerikan yapımı 36 tane buharlı lokomotif sergileniyor. Müze yabancı ve yerli turistlerden büyük ilgi görüyor.





İzmir’in Selçuk ilçesi Çamlık Mahallesi’ndeki müze, turizm sezonun açılmasıyla birlikte ilgi odağı oldu. Türkiye’nin ilk demiryolu olan İzmir-Aydın demiryolu üzerinde bulunan müzede, 1887 ile 1952 yılları arası Alman, İngiliz, Fransız, Amerikan yapımı 36 tane buharlı lokomotif sergileniyor. Bunların arasında dünyada sadece iki tane bulunan ve odunla çalışan İngiliz yapımı bir lokomotif de yer alıyor. Atatürk’ün seyahat ettiği tren vagonu ve Hitler’in kullandığı, 1943 yapımı 85 ton ağırlığındaki bir Alman lokomotifi de yer alıyor. Müzede ayrıca motorlu su pompaları, su cenderesi, vinçler, lokomotif parçaları ve tamirinde kullanılan malzemelerle birçok açık ve kapalı yük vagonuyla insan taşımada kullanılan vagonlar yer alıyor.


TCDD Çamlık Açıkhava Lokomotif Müzesi’ni işleten Macit Demiroğlu, “Avrupa’nın en büyük açıkhava lokomotif müzesi. Kömürlü ve buharlı lokomotifler sergilenmekte. 36 adet trenimiz bulunmakta. Bu trenlerimizin imalatı Amerika, Almanya, Fransa ve İngiltere’de yapılmıştır. Çalışır vaziyette olan lokomotifimiz var. Aynı zamanda Atatürk’ün seyahatte kullandığı vagon ve Hitler’in de kullandığı lokomotif müzemizde yer almaktadır.” dedi.


Müzedeki lokomotifler, 1887 ve 1948 yılları arasında üretilen, her biri tonlarca ağırlığında, ortalama hızları saatte 20 ile 80 kilometre arasında değişiyor. Türkiye’nin çeşitli demiryolu hatlarında hizmet verenlerinden birisi olan 1887 yılı yapımı İngiliz üretimi lokomotif, Türkiye’ye getirilen en eskilerden birisi. Saatte 28 kilometre hız yapabilen lokomotif, İstanbul Sirkeci Garı'nda hizmet vermiş.


Yeni Asya 


Geri Dön