Eğitim

Ayaş Tünel'i 33 yıldır bitirilemiyor!

Yapımına 1976 yılında başlanan ve bugüne kadar 22 hükümet eskiten Ayaş Tüneli, kaderine terkedilmiş durumda çürümeye bırakıldı

Resmi verilere göre 1976'dan bu yana 628 milyon lira harcanan "Ankara-İstanbul Ayaş Tüneli Projesi"nin sonunun ne olacağı bilinmiyor. Yüzde 75'lik bölümü tamamlanan Ayaş Tüneli, bitirilirse Ankara-İstanbul arası hızlı trenle ulaşım 1.5-2 saate inmiş olacak. Uzunluğunun 10 bin 65 metre olması öngörülen Ayaş Tüneli'nin sekiz kilometrelik kısmı bittiği halde, harcanan para ve emek bir tarafa bırakalarak proje atıl bir şekilde kaderine terk edildi. Görmezden gelinen ve yapımına

başlandığı günden bu yana 22 hükümet, 26 bakan eskiten tünel AKP Hükümeti tarafından da bir "ayıp abidesi" olarak çürümeye terk edilmiş durumda.

Ayaş Tüneli ile ilgili görüşlerini aldığımız Ayaş Belediye Başkanı Ali Başkaraağaç, Ayaş Tüneli'ni üzüntüyle seyretmekten başka ellerinden bir şey gelmediğini vurgulayarak "Son 10 yıldır buraya bir çivi bile çakılmadı. Ayaş Tüneli kaderine terk edildi" dedi.

Başkaraağaç, AKP hükümetinin hızlı tren projesinde milyarlarca dolar para harcanmasına rağmen Ayaş Tüneli'ni unuttuğunu belirterek, "Bu tünelin acilen açılması gerekiyor. Kaynaklarımız bu şekilde boşa harcandığı için ülke olarak büyümeyi de sağlayamıyoruz. Buradaki yatırımı madem tamamlamayacaktınız, neden o kadar servet harcadınız" diye sordu.

Başkaraağaç, bu projenin tamamlanmamasında büyük otobüs firmalarının hükümetlere yaptığı baskıların da payı olduğunu belirterek şöyle konuştu: "Bu yatırım için biraz daha para harcansa bugün Ankara-İstanbul arası 150 kilometre daha kısalmış olacaktı. Ayaş halkı olarak bütün desteği vereceğiz, gerekirse binlerce kişiyle burada eylem yapacağız. Hükümet yetkilileri bir an önce buraya el atmalıdır."
Ali ÖZTÜRK/Cumhuriyet