Perakende

Ayaydın-Miroglio Grubu bu yıl yurt içinde 8 mağaza daha açacak!

Ayaydın’ın ortağı, İtalyan tekstil devi Miroglio’nun yöneticisi Giuseppe Miroglio, Türkiye’ye güvenlerinin tam olduğunu belirterek, “Türkiye bizim için daha stratejik oldu. 2016 satın alma hedefimizi 2 katına 100 milyon euroya çıkartıyoruz” dedi.

İpekyol, Machka ve Twist markalarının yaratıcısı Ayaydın Grup ve İtalyan Miroglio ortaklığı ile 2008 yılında kurulan Ayaydın-Miroglio Grubu, Türkiye’deki yatırımlarına hız kesmeden devam edeceklerini açıkladı. Ayaydın-Miroglio Grubu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Giuseppe Miroglio, Türk ekonomisine güvenlerinin yüksek olduğunu vurgulayarak, “Miroglio Grup, dünya çapında 34 ülkede 49 şirket ve 3 organize sanayi bölgesi ile faaliyet gösteriyor. Türkiye bizim için daha stratejik bir nokta olmaya başladı.  Tedariklerimizi daha fazla Türkiye’ye kaydırıyoruz. 2016 satın alma hedefimizi 2 katına yani 100 milyon euroya çıkartıyoruz” diye konuştu.


Her şey daha iyi olacak


Ayaydın Grup’la 2008 yılında anlaşma imzaladıklarını ve geçen süreçte 6 kat büyüdüklerini de dile getiten Miroglio, “Türkiye, güçlü bir ekonomiye sahip. Her ülkede inişler çıkışlar olur. Pazara güveniyoruz. Her şey daha pozitif olacak.  Türkiye’de son dönemde yaşanan sıkıntılara rağmen inancımız azalmadı aksine daha da arttı.” Ayaydın-Miroglio Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın da “Son aylarda ülke olarak pek çok üzücü olayı üst üste yaşadık. Hükümetimizin aldığı hızlı kararlar, izlediği doğru politika ve halkımızın demokrasiye olan inancı ile son krizi de çok kısa sürede yara almadan atlattık. Artık ülkemiz için daha fazla çalışmamız, daha fazla emek sarfetmemiz lazım. 7/24 çalışmalı, üreterek ve ihracat yaparak bu açığı kapatmalıyız. Biz bu konuda üstümüze düşeni yapmaya hazırız” dedi.


İnancımız daha da arttı


Türkiye’de 42 şehirde 136 İpekyol, 58 Twist ve 6 Machka olmak üzere 200 mağazalarını olduğunu söyleyen Ayaydın-Miroglio Grubu Genel Müdürü Uğur Ayaydın, “Bu yıl sonuna kadar 8 mağaza daha açacağız. Yılı 208 mağazayla ve 20 milyon TL yatırımla kapatacağız. 2017 yılında yurt içinde 20 mağaza daha açacağız” dedi.


Ayaydın, yurt dışı çalışmalarını şöyle anlattı: “2016 yılında İpekyol ve Machka’yı İtalya’ya taşıdık. Suudi Arabistan’da üçüncü mağazamızı açtık, 3 yeni mağaza açma konusunda anlaştık. 2017 sonuna kadar 5 mağaza için de görüşüyoruz. İran, Suudi Arabistan, Kuveyt, Katar, Bahreyn, Kıbrıs, Azerbaycan’da 15 mağazamız var. Yıl sonunda 19 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.”


Vatan


Haber Milliyet'te şöyle yer aldı


Ayaydın-Miroglio Grubu Başkan Yardımcısı Giuseppe Miroglio, Türk ekonomisine güvenlerinin tam olduğunu belirterek, “11 markamız için Türkiye’den satın alımımızı iki katına 100 milyon euro’ya çıkarıyoruz” dedi


Türk hazır giyim sektörünün öncülerinden Ayaydın ile İtalyan kumaş devi Miroglio’nun 2008’de kurduğu Ayaydın-Miroglio Grubu, Türk ekonomisine güven mesajı verdi. İpekyol, Twist gibi markaları bünyesinde bulunduran grup, yurtiçi ve yurtdışında mağaza atağını sürdürürken, İtalyan ortak da Türkiye’den yaptığı satın almayı iki katına çıkaracağını duyurdu. 


Ayaydın-Miroglio Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, son aylarda ülke olarak olumsuz süreçlerden geçtiğimizi anımsatarak, “Ülkemizin güzel ve pozitif gelişmelere ihtiyacı var. Ama zorlukları aşmayı ve krizleri fırsata çevirmeyi başardık. Daha fazla çalışmamız gereken bir dönem olduğunu düşünüyoruz. Biz grup olarak üzerimize düşeni yapmaya hazırız” dedi.


400 milyon TL ciro 


Ayaydın, yurtdışında büyüme performanslarının olumlu olduğunu da belirterek, bu yıl geçen yıla oranla cirolarını yüzde 20 oranında artıracaklarını söyledi. Ayaydın, “Geçen yılı 330 milyon TL ciroyla kapattık. Bu yıl da 400 milyon TL ciro planlıyoruz. 2023 yılında 500 milyon TL’ye ulaşmayı hedefliyoruz” diye konuştu.


Ayaydın-Miroglio Grubu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Giuseppe Miroglio ise, Türk ekonomisine güvenlerinin yüksek olduğunu vurgulayarak, “Mevcut işbirliklerimizin yanı sıra grup olarak Türkiye’den büyük ölçekte satın almalar yapıyoruz. Grubumuz bünyesinde yer alan 11 markamız için satın almamızın büyük bir kısmını Türkiye’ye kaydırıyoruz. Türkiye bizim için daha stratejik bir nokta olmaya başladı. Bu nedenle 2016 yılı satın alma hedefimizi iki katına 100 milyon euro’ya çıkartıyoruz” açıklamasını yaptı.


Satın alma gözlüyor


Miroglio, önümüzdeki dönemde grubu daha ileri noktalara taşımayı hedeflediklerini belirterek, “Türkiye, güçlü bir ekonomiye sahip. Her ülkede inişler çıkışlar olur. Pazara güveniyoruz. Türkiye’deki yatırım ve satın alma fırsatlarına da odaklandık. 

Kendi segmentimizdeki markalarla görüşmelerimiz sürüyor. Türkiye’nin ne kadar güçlü bir ülke olduğunu, tüm platformlarda anlatıyorum, anlatmaya da devam edeceğim. Türkiye’de son dönemde yaşanan sıkıntılara rağmen inancımız azalmadı aksine daha da arttı” diye konuştu.



Çalışan sayısını 1.750’ye çıkardı 


Türkiye operasyonlarına da değinen Uğur Ayaydın, Türkiye’de 42 şehirde 136 İpekyol, 58 Twist ve 6 Machka olmak üzere 200 mağazalarının bulunduğunu söyledi. Ayaydın, “Bu yıl sonuna kadar 8 tane daha mağaza açacağız. Yılı 208 mağazayla ve 20 milyon TL yatırımla kapatacağız. İstihdamı da artırıyoruz. 2017 yılında ise yurtiçinde 20 mağaza daha açacağız. Geçen yıl 1.600 olan çalışan sayısını 1.750 çıkardık” dedi.


Yurtdışı  mağaza atağına  devam


Ayaydın-Miroglio Grubu Genel Müdürü Uğur Ayaydın, darbe girişiminin çalışmalarını etkilemediğini belirterek, şunları anlattı:

“Ertesi gün işimizin başındaydık. Hemen çalıştığımız uluslararası firmalara durumu anlatmak için harekete geçtik. Ortadoğu’daki franchise’larımızı ziyaret ettik. Onların Türkiye’ye inançlarının tam olduğunu gördük. Suudi arabistan’da bu yıl sonuna kadar üç mağaza daha açacağız. Arabistan yanında İran, Bahreyn, Katar, Kuveyt, Azerbaycan ve Kıbrıs’ta toplam 15 mağazamız var. Bu yıl sonuna adar 4 mağaza daha açarak 19 sayısına ulaşacağız. 2017’de daha agresif olacağız. Bu ülkelerde 17 mağaza daha açmayı planlıyoruz.”


Milliyet