Ticari

AYD: AVM ciroları yüzde 14 arttı!.. 45 yeni AVM geliyor, istihdam 400 bine çıkıyor!

AYD’nin 2011 yılı 4. Çeyrek Değerlendirme ve 2012’ye Bakış Toplantısı yapıldı

AYD’nin  2011 yılı 4. Çeyrek Değerlendirme ve 2012’ye Bakış Toplantısı yapıldı.AYD Başkanı Hakan Kodal’ın (Krea) ev sahipliğinde, Başkan Yardımcıları Hulusi Belgü (Multi D.), Nuri Şapkacı ( Ece Türkiye ) ve Yönetim Kurulu Üyeleri’nin de katılımıyla  “AYD 2011 son çeyrek / 12 Aylık Değerlendirme ve 2012’ye Bakış Toplantısı” Conrad Otel ’de yapıldı.

AYD Başkanı Hakan Kodal’ın hoşgeldiniz konuşmasıyla başlayan BasınToplantısı’nda “2011’in 12 aylık Mukayeseli Değerlendirmesi” yapıldı. Toplantı daha sonra dünya, bölge ve Türkiye’de yaşanan değişmeler ve gelişmeler ışığında tüketiciler tarafından benimsenen ve vazgeçilmez hale gelen AVM’lerin Türkiye ve bölgesel değerlendirmeleriyle devam etti. Toplantıda, 2011 cirolarının 2010’a göre % 14 arttığı, Yılbaşı’nın da etkisiyle AVM’lerde son yılların en yüksek cirolarına ulaşıldığı; 2011’de tüm kategorilerde ciro artışında rekor kırıldığı; AVM endeks bazında m2 verimliliğinin de artış gösterdiği belirtildi. Özellikle Ekim – Kasım ve Aralık aylarında havaların soğumasıyla AVM ziyaretlerinde artış yaşandığı ve bu artışın da cirolara olumlu yönde yansıdığı açıklandı.   2012’de açılacak 45 AVM ile sektöre 1.5 milyon m2 kiralanabilir alan eklenecek. 2012 sonu itibari ile 340 AVM ile 9 milyon m2 kiralanabilir alana ulaşması beklenmektedir. 2012 yılı tahmin edilen ciro rakamı 48.5 milyar TL. ( 26.5 milyar TL’si Anadolu, 22 milyarı İstanbul ) 2012 yılı tahmin edilen ziyaretçi sayısı 1.5 milyar kişi ( 931 milyon kişi Anadolu, 657 milyon kişi İstanbul )   Ayrıca 2012’de açılması beklenen Uluslararası standarta uygun  45 yeni AVM ile bu sektörde 50 bin civarında nitelikli beyaz yakalı ve mavi yakalı elemana istihdam imkanı sağlanacağı bildirildi.   Sektörde yeni AVM yatırımı dışında dinamizmin devam edeceği açıklandı. Özellikle körfez ülkelerinden büyük ölçekli nitelikli performansı yüksek AVM’lere satın almak üzere talep gelmekte olduğunun gözlemlendiği bildirildi.   2011’de AVM’ler yine revaçtaydı,  AVM Cirolarını 2010’a göre %14 arttırdık... Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Aralık ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2011 yılında 2010’a göre %14 artış gösterdi.      Yılbaşında son 2 yılın en yüksek cirolarına ulaşıldı…   Yılbaşı’nın etkisi ile 143 puana ulaşan endeks ile AVM’lerde son yılların en yüksek ciro seviyesine ulaşıldı.    2011’de tüm kategorilerde yükseliş var…   2011 genelinde tüm kategorilerin cirolarında artış görüldü. 2010’a göre 2011’de AVM ciroları; AVM’lerdeki ayakkabı - çanta cirolarında %16, giyim - aksesuar kategorisinde %15,  yiyecek-içecek alanlarınında %15, diğer kategorisinde %11, teknoloji market ve elektrikli eşyalarda %11 ve hipermarket, süpermarket ve şarküteri ciroları ise %2 artış gösterdi.     AVM’lerde m2 cirolar yılbaşı satışlarıyla 574TL’ye ulaştı, verimlilikler her geçen gün artıyor… 2010 yılı ortalamasında 412TL/m2 olan cirolar, 2011’de %14’lük artışla 468TL/m2’ye ulaşmıştır.       Havalar soğudu, AVM’ler doldu…   Ziyaretçi endeksi 2010’a göre yıl ortalamalarında 2011’de %5’lik bir artış gerçekleşmiştir.  Özellikle Ekim – Kasım ve Aralık aylarında havaların soğuması ile birlikte AVM ziyaretleri yükselmiş, ziyaretçi sayısındaki bu artış cirolara da olumlu yönde yansımıştır.         AVM Endeksi Aralık ayı sonuçları ile birlikte 2011 yılını değerlendiren AYD Başkanı Hakan KODAL,  “2011 yılı AVM sektörü için genelde memnun edici sonuçlar doğurdu. Bu durum 2012 yılında eskisi kadar olmasa da AVM yatırımlarına devam edileceğini ancak daha hassas hesaplamalar yapılarak yatırımların planlanması gerektiğini” söyledi. 2011 yılının genellikle hedeflerin aşıldığı bir yıl olduğuna dikkat çeken Kodal,”perakendede karlıkların henüz istenilen seviyeye gelinmediği dolayısıyla ciroların artmasına rağmen, kira artışlarına yansıtılamadığı ve bu sebeple yapılan yatırımların geri dönüş sürelerinin uzun olduğu”nun altını çizdi.     Bilgi   “AVM CİRO Endeksi Aralık 2011, AVM Ziyaretçi Endeksi 2011 tabloları” sunulmuştur. AVM ENDEKSİ’ne ilişkin veriler, AYD ve Akademetre Research tarafından her ay düzenli olarak yayınlanmaktadır. www.ayd.org.tr