AYD AVM Endeksi’nin Şubat ayı sonuçları açıklandı!
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından oluşturulan AVM Endeksi’nin Şubat ayı sonuçları açıklandı. Verilere göre ciro endeks seviyesi 2012 yılı Şubat ayına göre %7,4’lük artış göstererek 130 puana ulaştı...
*Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul'un GLA büyüklükleri ağırlandırarak hesaplanmıştır.
İstanbul ve Anadolu ciro endeksi de 2012 Şubat ciro endeksine göre artış gösterdi. İstanbul ciro endeksi, 2012 yılı Şubat ayına göre %5,8 artarak 127 puana ulaştı ve İstanbul’da Şubat ayında m2 cirolar 567TL olarak gerçekleşti.
Anadolu ciro endeksi ise 2012 yılı Şubat ayına göre %9,0 artarak 133 puana ulaştı, Anadolu’daki m2 cirolar ise 447TL olarak gerçekleşti.
Ciro Endeksinde 2012 ye göre Tüm Kategorilerde Artış Gerçekleşti…
Geçtiğimiz yılın Şubat ayına göre 2013 Şubat ayında AVM içerisindeki diğer mağazaların cirolarında ve yiyecek-içecek alanlarının cirolarında %11, ayakkabı- çanta ciroları %6, giyim ciroları %5, teknoloji market/elektrikli eşyalar ve hipermarket ciroları %3 artış göstermiştir.
Ziyaretçi Endeksi bu yıl da seviyesini koruyor...
Ziyaret sayısına ait 2013 Şubat ayı endeks değeri geçen yılın aynısı 95 puan olurken, İstanbul’da 87 puan, Anadolu ise 106 puan olarak gerçekleşti.
AVM Endeksi Şubat ayı sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü “Şubat ayı, sezon sonu indirimlerinin bitmesi ile birlikte yeni sezon ürünlerin satışa çıktığı bir dönem olup hem yarıyıl tatili hem de sevgililer günü gibi kısa ancak dönemsel etkili heyecanlar sebebi ile özel harcamaların arttığı bir aydır. 2013 Şubat ayında da geçen seneki cirolara göre %7.4 artış olması sevindiricidir” dedi.