Ayvalık Köprüsü'nün mimari şeklini halk belirleyecek!
Lale Adası ile Ayvalık ana karası arasına yapılması planlanan köprü için geri sayım devam ederken, köprünün mimarisi için Balıkesir Büyükşehir Belediyesi internet üzerinde anket başlattı.
Lale Adası ile Ayvalık ana karası arasına yapılması planlanan köprü için geri sayım devam ederken, köprünün mimarisi için Balıkesir Büyükşehir Belediyesi internet üzerinde anket başlattı. Hazırlanan ankette Cunda Taş Eksen, Martı Eksen ve Modern Eksen başlıklarında 3 farklı özellikte köprü görücüye çıktı. Başlatılan anketi sosyal medya ile duyuran Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, "Ayvalık Körfezi'ndeki kirliliği temizlemek üzere iç körfeze temiz su sirkülasyonu sağlayacak Ayvalık Köprüsü için hazırladığımız 3 tasarımı halkın tercihine sunuyoruz. Oylarınızla en güzel köprüyü birlikte seçelim" dedi.
Balıkesir Büyükşehir Belediye tarafından hazırlanan ilk proje olan Cunda Taş Eksen 'de Ayvalık Körfezi'ne geçmişten geleceğe çizgiler aktaran Ayvalık ve Cunda'nın tarihi, fiziki yapısına uygun olarak tasarlandı. Bu köprünün bölgenin doğal taş malzemesi ile kaplanması düşünüldü. Ayvalık'tan Cunda'ya geçerken ziyaretçilerine tarihin izlerini hissettirmek ve bu duygularla Ayvalık'ı yaşamak, fotoğraflarda özel bir hatıra bırakmak, bölgenin zenginliğine zenginlik katmak tasarımda hedef olarak belirlendi.
İkinci alternatif proje ise Martı Eksen. Tasarım kriteri olarak modern çizgilerle körfezin siluetine katkı sağlayacak bu alternatif aynı zamanda denizin doğal yaşam öğesi olan martı formundan çizgilerini alındı. Özgürlüğü anlatan körfezin esintisinde süzülen doğal bir öğe olan martı günümüz çizgileriyle buluşuyor.
Üçüncü proje ise Modern Eksen. Ayvalık Körfezi'nin siluetine klasik çizgilerle modern yaklaşımın bir harmonisi olarak katkı sağlayacak. Sadeliğin estetikle, sistemin modernizmle buluştuğu bir yaklaşımla tasarlandı. Çizgileriyle geçmiş ile geleceğin buluştuğu körfezin siluetine değer katmayı hedefleyen bir model olarak dikkatleri çekiyor.
Büyükşehir'den yapılan açıklamada, "Körfezin oldukça sığ olması ve açık denizden temiz su girişinin sadece kuzeydeki Dolap Geçidi ve batıdaki Dalyan Geçidi ile sınırlı olması körfez içinde su çevriminin sınırlı kalmasında etkili olmuştur. Lale Adası ile Ayvalık arasındaki bağlantı yolunun da körfeze su girişine engel olan önemli bir bariyer olduğu bilinen bir gerçektir. Büyükşehir Belediyesi olarak Ayvalık Körfezi'ni kurtarmak için iki önemli çaba içine girmiş bulunuyoruz. Bunlardan ilki, körfeze boşaltılan atık miktarını sıfıra indirmektir. Bu yöndeki çabalarımız bir süredir titizlik ve azimle sürdürülmekteyiz. Ayvalık Körfezi'nin temizlenmesi için ikinci büyük hamlemiz, Lale Adası Bağlantı Yolu'nun bir bölümünü köprüye çevirmek suretiyle körfeze olan temiz su girişini arttırmaktır. Saha etüdleri ve mühendislik çalışmaları devam etmekte olan bu projemizle, ana karayı adaya bağlayan yolun orta bölümündeki yaklaşık 120 metrelik bir kısım kazıklı köprüye çevrilecektir. Bu şekilde kuzey rüzgarları ve gelgit etkisiyle körfeze temiz su girişinin arttırılması hedeflenmektedir" denildi.
Yapılacak köprü hakkında bilgilerin verildiği açıklamada, "Yay şeklinde projelendirilecek köprünün orta bölümleri, altından tur teknelerinin geçişine olanak sağlayacak şekilde su üstünden yaklaşık 6 metrelik bir yükseklikte olacaktır. Deniz tabanında, köprünün her iki tarafında taban taraması yapılarak hem körfeze su giriş miktarı arttırılacak hem de tekne seyrine olanak sağlanacaktır. Köprü genişliği iki şeritli trafik akışına olanak sağlayacak ve mevcut yol genişliği korunacak şekilde seçilecektir" denildi.
Yeni Asır