Ekonomi

Back To School dönemi e-ihracatçıların yüzünü güldürdü! Satışlar yüzde 20 oranında arttı!

Okulların açılmasıyla birlikte eğitim ürünleri ve kırtasiye malzemeleri satanların da yüzü güldü. Back To School olarak adlandırılan dönemin e-ihracat açısından da büyük fırsatlar doğurduğunu belirten sektör yetkilileri, satışların yüzde 20 oranında arttığını ifade ediyor.

Okula dönüş ve 2023-2024 eğitim öğretim döneminin başlamasıyla birlikte, eğitim ürünlerinin ve kırtasiye malzemelerine artan talep Türk ihracatçılar açısından da yeni fırsatları beraberinde getirdi. ShipEntegra CEO’su Ali Ceylan, geçtiğimiz dönemde dünya genelinde birçok yerde devam eden uzaktan eğitim furyasının, eğitim ürünlerine olan talebi büyük ölçüde artırdığına işaret ederek bu durumun Türk e-ihracatçıları için önemli bir fırsat yarattığını ifade etti.

ShipEntegra CEO'su Ceylan, Türkiye’nin kaliteli ve uygun fiyatlı eğitim ürünleri ile dünya pazarında rekabet edebilir bir konumda bulunmasının bu fırsatta etkili olduğunu söyledi. ShipEntegra, dünyanın önde gelen satış kanallarını ve global lojistik firmalarını tek bir ekranda bir araya getiriyor. Kuruluş, Etsy, Amazon, AliExpress, Walmart gibi 20'den fazla e-ticaret pazar yerinin partneri olarak faaliyetlerini sürdürüyor. Şu anda 60 binden fazla  e-ihracat müşterisi  bulunan ShipEntegra’nın, pazaryeri entegrasyonu, e-ihracat  lojistiği ve fulfillment hizmetleri ile ön plana çıktığını söyleyen ShipEntegra CEO'su Ceylan, okula dönüş döneminin ise özellikle kırtasiye malzemeleri, defterler, kalemler, çantalar ve okul giyim ürünlerinin, e-ihracatçılar için önemli bir gelir kaynağı haline geldiğine işaret etti.

SATIŞLAR YÜZDE 20 ARTTI

ShipEntegra CEO'su Ceylan, e-ihracatçılarımızın, son dönemde eğitim ürünleri ve kırtasiye malzemeleri ihracatında büyük bir artış yaşadığına vurgu yaparak bu yıl en çok Amerika, Kanada ve İngiltere’ye okul ürünleri ihraç edildiğini kaydetti. Geçtiğimiz yıla göre e-ihracattaki artışın yüzde 20 oranında gerçekleştiğini belirten ShipEntegra CEO'su Ceylan, bunun da sektörün ne kadar büyük bir potansiyele sahip olduğunu gösterdiğini dile getirdi. ShipEntegra CEO'su Ali Ceylan, Türkiye'nin kaliteli ürünleri ve rekabetçi fiyatları ile dünya pazarlarında daha fazla yer alması için gerekli çalışmaları sürdüreceklerini kaydederken, e-ihracatçıların, ‘Back to School’ döneminde dünya pazarlarına açıldığı bir dönemde, Türkiye'nin eğitim ürünleri ve kırtasiye malzemeleri alanında da büyük bir oyuncu haline gelmeye devam etmesinin beklendiğine işaret etti.

ShipEntegra CEO'su Ali Ceylan, sektördeki büyüme potansiyelinin henüz tam anlamıyla keşfedilmediğini ve Türk e-ihracatçılarının bu alandaki çalışmalarını artırarak uluslararası arenada daha fazla başarı elde edebileceğine inandığını sözlerine ekledi.