Sektörel

Bağcılar EBYS ile kaliteli hizmet alıyor!

Bağcılar Belediyesi personeli ISO 9001:2008, ISO 14001 Çevre Yönetim, OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği, ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Entegre Kalite Yönetim Sistemleri ile ilgili Temel Bilgilendirme Eğitimine katıldı.

Programda sunum yapan eğitmen Figen Gülseren Ağaoğlu, Bağcılar Belediyesi’nce başarıyla uygulanan Elektronik Belge Yönetim Sistemi’nin (EBYS) kaliteli hizmetin insanlara ulaştırılmasında ve söz konusu standartların gereklerini sağlamada önemli katkıda bulunduğunu ifade etti. 

Bağcılar Belediyesi, ISO 9001:2008, ISO 14001 Çevre Yönetim, OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği, ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Entegre Kalite Yönetim Sistemleri ile ilgili Temel Bilgilendirme Eğitim Programı Bağcılar Belediyesi Halk Sarayı’nda düzenlendi. Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı, yaptığı açılış konuşmasında 486 kişilik bir ekiple İstanbul’un en kalabalık nüfusuna sahip olan ilçesine hizmet verdiklerini ifade etti. Bağcılarlılara en hızlı ve en kaliteli hizmeti veren bir belediyecilik anlayışıyla hareket ettiklerini ifade eden Çağırıcı, Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) ile e-otomasyon, iş zekası ve performans yönetimini uygulamasını hayata geçirdiklerini söyledi. Çağırıcı şunları ifade etti: “Hemşehrilerim, Belediyemizin tüm hizmetlerine elektronik ortamda, internet veya çağrı merkezi üzerinden başvurabiliyor. Başvurusunun durumunu ve hangi aşamada olduğunu internet üzerinden takip edebiliyor. Hizmetlerimize internet üzerinden ulaşılabilmesi zaman ve işgücü, bilgi ve belge kaybını önlemenin yanında, hizmet alanlara şeffaf ve güvenilir bir altyapı da sunmaktadır. Tüm hizmetlerimiz izlenebilmekte ve anlık olarak raporlanabilmektedir. Verilen hizmetlerde aksayan veya tıkanan noktaların tespiti de yine anlık olarak yapılabildiği gibi buna yönelik çözümler de üretiliyor. Şimdi de kullandığımız bu sistemleri entegre bir şekilde uluslararası kalite belgeleriyle taçlandırmak amacıyla çalışmalara başladık.”

KURUMSAL KAPASİTE ARTAR

Daha sonra programda sunum yapan eğitmen Figen Gülseren Ağaoğlu, ISO 9001:2008, ISO 14001 Çevre Yönetim, OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği, ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti sistemi ile oluşturulacak Entegre Kalite Yönetim Sistemleri ile kurumsal kapasitenin artırılacağını anlattı. Kalitenin beklentileri karşılama derecesi anlamına geldiğini kaydeden Ağaoğlu, “Kalite, her boyutta vatandaş ihtiyaçlarının doğrudan karşılanmasıdır, Bağcılar Belediyesi halkına güvenli, sağlıklı, ergonomik ve uygun hizmeti kalite ile sunmanın arayışındadır. Hizmetin daha iyi sunulabilmesi için bu standartların yardımıyla daha iyi organize olunması sağlanacaktır.” dedi.

Hizmetin daha kaliteli ve kontrollü sunulabilmesinin önemine dikkat çeken Ağaoğlu, takım çalışmasının önemine vurgu yaptı. Kalite Yönetim Sistemlerinin sürdürülebilirliği için organizasyonun her seviyesinde çalışanların takım ruhunu algılayabilmesi gerektiğini anlatan Ağaoğlu, başarının kaçınılmaz olduğunu belirtti. 

ISO Entegre Yönetim Sistemi’nde faaliyetlerin dokümantasyonunun sistematik olarak yapılması gerektiği üzerinde duran Ağaoğlu, “Bağcılar Belediyesi uygulamaya geçirdiği EBYS sistemi uygulamasıyla bu standartların birçoğunu oluşturulmuş durumda. Bu anlamda kullanılmakta olan yazılım,  kalite yönetim sisteminde kolaylık sağlayarak kurum açısından oldukça rahatlatıcı olacaktır.  Bu yapının altyapısı da ISO Entegre Kalite Yönetim Sistemlerine son derece uygun.” diye konuştu.